تیتر امروز

فاتح برائی: ناترازی ۱۲ میلیون لیتری در تولید بنزین/ زیان دو میلیارد دلاری از صادرات گاز مایع؛ چه کسی پاسخگوست؟
گفت و گوی دیدار در برنامه دیدار اقتصادی با کارشناس حوزه انرژی

فاتح برائی: ناترازی ۱۲ میلیون لیتری در تولید بنزین/ زیان دو میلیارد دلاری از صادرات گاز مایع؛ چه کسی پاسخگوست؟

دیدار اقتصادی در یکی دیگر از برنامه‌ها به سراغ فاتح برائی، کارشناس حوزه انرژی رفت. او در این گفت‌و‌گو تاکید کرد: تفاوت نرخ صادراتی گاز مایع با نرخ واردات بنزین، کشور را متحمل زیان ۲ میلیارد دلار...
افشار سلیمانی: اگر مستقیما با آمریکا مذاکره می‌کردیم، شاید جنگ ۱۲ روزه هم اتفاق نمی‌افتاد/ کار به جایی رسیده که امیرحسین ثابتی کوچک هم به رئیس‌جمهور گستاخی می‌کند! / باید مشکلات‌مان با آمریکا را قبل از هفتم اکتبر حل می‌کردیم/ پکن و مسکو، هیچ‌گاه سمت ما نایستاده و نخواهند ایستاد
در گفتگوی دیدارنیوز با سفیر پیشین ایران در باکو مطرح شد

افشار سلیمانی: اگر مستقیما با آمریکا مذاکره می‌کردیم، شاید جنگ ۱۲ روزه هم اتفاق نمی‌افتاد/ کار به جایی رسیده که امیرحسین ثابتی کوچک هم به رئیس‌جمهور گستاخی می‌کند! / باید مشکلات‌مان با آمریکا را قبل از هفتم اکتبر حل می‌کردیم/ پکن و مسکو، هیچ‌گاه سمت ما نایستاده و نخواهند ایستاد

ما باید با آمریکا به صورت مستقیم مذاکره کنیم. باید همه مسائل را روی میز گذاشته و به سمت حل همه مسائل با آن حرکت کنیم. پکن و مسکو هیچ‌گاه سمت ما نایستاده و نخواهند ایستاد. آنها به دنبال منافع...
ترامپ و نتانیاهو صلح می‌خواهند یا جنگ؟/ جای خالی دوستان راهبردی پشت خاکریز جنگ/ تورم خوراکی‌ها در حال پیشرفت
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

ترامپ و نتانیاهو صلح می‌خواهند یا جنگ؟/ جای خالی دوستان راهبردی پشت خاکریز جنگ/ تورم خوراکی‌ها در حال پیشرفت

این صد و ششمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

باستانی: حد و مرز تهران برای بزرگ شدن چقدر است؟

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر ضرورت تمهید مقدمات لازم برای دسترسی مردم به خودرو و موتورسیکلت برقی، خواستار تعیین حد یقف رشد تهران شد.

کد خبر: ۴۶۴۲۹
۰۹:۳۳ - ۰۸ دی ۱۳۹۸

دیدارنیوز - سعید باستانی درباره‌ی آلودگی هوا گفت: سهم خودروهای سبک، موتورسیکلت‌ها و خودروهای سنگین را در موضوع آلودگی هوا باید از یکدیگر جدا کرد؛ خودروهای سبک سهم زیادی در آلودگی ندارند و عمده آلایندگی مربوط به موتورسیکلت و خودروهای سنگین است که متاسفانه استانداردهای لازم درباره‌ آنها وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در داخل شهر تهران چند عامل مهم دیگر برای آلودگی هوا وجود دارد که یکی از آنها ناوگان حمل و نقل عمومی خصوصا سیستم تاکسی‌هاست. ما در طرح ساماندهی بازار خودرو ماده‌ای را درباره‌ی کاهش تعرفه خودروهای برقی داشتیم که شورای نگهبان با آن موافقت نکرد و مجلس شورای اسلامی بر مصوبه خود اصرار کرد و باید ببینیم مجمع تشخیص مصلحت نظام چه تصمیمی می‌گیرد، زیرا واردات خودروهای هیبریدی مشوق می‌خواهد و مردم باید بتوانند در سطوح مختلف از خودروی برقی استفاده کنند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که موتورسیکلت‌ها سهم بزرگی در آلودگی شهر دارند، ادامه داد: ما باید اهتمام ویژه‌ای برای واردات موتورسیکلت‌های برقی داشته باشیم. سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت و وزارتخانه‌های نفت و کشور باید متولی این باشند که موتورسیکلت برقی ارزان به دست مشتری برسد متاسفانه هنوز مجوزی در این باره از سوی سازمان برنامه و بودجه صادر نشده و این هم از پاشنه‌های آشیل است.

نماینده مردم تربت حیدریه ادامه داد: نکته‌ی اصلی در رابطه با آلودگی هوا در شهر تهران این است که حد یقف تهران برای بزرگ شدن چقدر است؟ چین که جمعیت یک میلیارد و۴۰۰ میلیون نفری دارد پایتخت‌اش ۱۵ میلیون نفر جمعیت دارد در حالی که اگر اجازه می‌دادند این جمعیت باید به ۱۰۰ میلیون نفر می‌رسید یا شهرهای بسیاری در اروپا هستند که ده‌ها سال است که یک شکل دارند و رشد آنها کنترل شده است ولی تهران همچنان در حال رشد است و توقف آن نیازمند سیاست‌گذاری وزارت کشور، شهرداری و شورای شهر است.

باستانی با بیان این‌که سقف جمعیت تهران باید مشخص باشد، افزود: سیاست‌ها باید به نحوی باشد که مثلا بیش از هفت میلیون نفر جمعیت در تهران نباشد و اجازه داده نشود که شرکت‌ها و سیستم‌های دولتی در تهران رشد کنند یا تمام سیستم‌های آموزش، پژوهشی و بیمارستان‌ها در تهران متمرکز شوند زیرا هرچه جمعیت بیشتری به تهران بیاید خدمات‌دهی نیز سخت‌تر می‌شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
امروز چهارشنبه ۱۸ تير
امروز چهارشنبه ۱۸ تير
امروز چهارشنبه ۱۸ تير
امروز چهارشنبه ۱۸ تير