تیتر امروز

علی بختیار: زنگنه می‌دانست رای نمی‌آورد، نیامد/ ممکن است وزرای اصلاح طلب رای نیاورند/ نخواستم وزیر شوم
گفت و گوی ویژه دیدار با یکی از اعضای کارگروه انتخاب وزیر نفت

علی بختیار: زنگنه می‌دانست رای نمی‌آورد، نیامد/ ممکن است وزرای اصلاح طلب رای نیاورند/ نخواستم وزیر شوم

دیدارنیوز در روزهایی که بازار گمانه زنی ها برای انتخاب وزراء داغ است، در یک گفت و گوی ویژه خبری آنچه در کارگروه انتخاب وزیر نفت گذشته است را از علی بختیار عضو این کارگروه و نماینده پیشین مجلس...
محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.
رئیس خانه معدن استان بوشهر:

اسکله و پایانه صادراتی جامع مواد معدنی در استان بوشهر وجود ندارد

رئیس خانه معدن استان بوشهر گفت: وجود معادن و صادرات یکی از مزیت‌های استان بوشهر است ولی متأسفانه یک اسکله و پایانه صادراتی جامع مواد معدنی در استان وجود ندارد.

کد خبر: ۴۵۶۸۸
۱۰:۱۵ - ۰۱ دی ۱۳۹۸

احمد مرادی  اظهار داشت: صادرات مواد معدنی استان از طریق بنادر کوچک با شناورهای کوچک انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: کشتی‌های بزرگ نمی‌توانند در اسکله‌های استان برای بارگیری مواد معدنی پهلوگیری کنند تا به کشورهای فرامنطقه‌ای صادر کنند.

رئیس خانه معدن استان بوشهر اضافه کرد: باوجوداینکه استان بوشهر ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی با خلیج‌فارس دارد ولی متأسفانه با تمام قابلیت‌های موجود، بزرگ‌ترین ضعف این استان نبود یک اسکله و پایانه صادراتی جامع است.

مرادی گفت: دستور اولیه تأسیس پایانه صادراتی از دستاوردهای ایمیدرو و خانه معدن است که پیگیری‌های این طرح در حال انجام است.

وی تصریح کرد: کارهای هیدورگرافی، ژئوگرافی و مطالعاتی پایانه صادراتی انجام‌شده و تنها بحث سرمایه‌گذاری و میزان برآورد ریالی آن مانده است که اگر این مهم محقق شود، انقلاب بزرگی در صادرات مواد معدنی و صنایع معدنی استان بوشهر محسوب می‌شود.

بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان سیمان کیلنکر و گچ است

رئیس خانه معدن استان بوشهر با بیان اینکه بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان سیمان کیلنکر و گچ است تأکید کرد: کلینکر سیمان دیگر ماده معدنی که مشکلی برای صادرات آن وجود ندارد که تمام کشورهای خلیج‌فارس، هندوستان، بنگلادش و آفریقای جنوبی را کاملاً پوشش می‌دهد.

بروکراسی اداری و معارضان محلی از مهم‌ترین چالش‌ها

وی اظهار داشت: بروکراسی اداری از مهم‌ترین چالش پیش رو سرمایه‌گذاران در بخش معادن استان است که معارضان محلی به مشکلات اداری با دولت هم اضافه‌شده است چراکه معارضان دو دسته شامل مرتع‌داران و زارعان هستند که ضعف در ممیزی نبودن اسناد زراعتی و مرتع‌داری است.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذار مجبور می‌شود که بخشی از پول فراهم کردن زیرساخت‌ها را به مرتع‌دار و زارع پرداخت کند افزود: چالش اصلی در این مورد ضعف جهاد کشاورزی و منابع طبیعی است، معارضان محلی تمامی اطلاعات را قبل از ورود سرمایه‌گذار از این دو مجموعه استخراج می‌کنند و با اخذ رأی در کمیسیون ماده ۹۰ سبب توقف فعالیت سرمایه‌گذاری می‌شود.

رئیس خانه معدن استان بوشهر با ارائه ۲ پیشنهاد به وزارت کشاورزی گفت: باید مرتع‌داران را پایش و ممیزی جدید و لیست را به روز تا پروانه‌های قدیمی را ابطال و پروانه مرتع‌داران واقعی را تمدید کنند.

مرادی بیان کرد: پیشنهاد دوم هر طرح صنعتی، معدنی، کشاورزی و در کل هر طرح سرمایه‌گذاری در منطقه‌ای از کشور ابلاغ می‌شود تا اجرایی شود، جهاد کشاورزی از گرفتن خود اظهاری و مقدمات اسناد ملکی یا زراعتی هر شخصی جدا خودداری کند.

وی اظهار داشت: استان بوشهر در حوزه شن و ماسه، سنگ گچ، آهک و سنگ لاشه معادن خوبی در استان بوشهر وجود دارد و در کنار این معادن، صنایع معدنی هم رشد خوبی داشته‌اند.

معادن استان بوشهر نیازهای داخلی و صادراتی را تأمین می‌کنند

مرادی با بیان اینکه معادن استان بوشهر نیازهای داخلی و صادراتی را تأمین می‌کنند گفت: مواد معدنی استان بوشهر ضمن تأمین نیازهای داخلی، به کشورهای حوزه خلیج‌فارس و فرامنطقه‌ای از قبیل هندوستان و بنگلادش صادر می‌شود.

کشف پهنه بزرگ معدن بوکسیت در استان بوشهر

رئیس خانه معدن استان بوشهر از کشف پهنه بزرگ معدن بوکسیت در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: به تازگی ایمیدرو، تحقیقاتی که در استان انجام داده منجر به کشف پهنه بزرگ معدن بوکسیت شده است.

مرادی با بیان اینکه بوکسیت یک نوع ماده معدنی و ماده اصلی آلومینیوم است که در کشور با کمبود مواجه هستیم افزود: در همین راستا ایمیدرو سرمایه‌گذار را معرفی کرد که در حال اکتشاف و فراهم کردن زیرساخت‌ها است تا به ماده موردنظر برسد.

وی با اشاره به مطالعات و سرمایه‌گذاری در معدن بیتومن یا قیر خاطرنشان کرد: این ماده معدنی در منطقه دشتی استان بوشهر کشف‌شده و سرمایه‌گذار در حال تجهیز است تا بتواند مراحل مقدماتی را برای اجرا و بهره‌برداری انجام دهند.

کشورهای حوزه خلیج‌فارس عمده بازارهای صادراتی مواد معدنی استان بوشهر

عضو کمیسیون صنایع و معادن اتاق ایران تصریح کرد: علاوه بر بازارهای داخلی استان، کشورهای حوزه خلیج‌فارس عمده بازارهای صادراتی مواد معدنی استان بوشهر هستند.

تأمین ۱۰۰ درصد گچ و سنگ گچ کشور کویت از استان بوشهر

مرادی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد گچ و سنگ گچ کشور کویت به سبب نزدیکی، از استان بوشهر تأمین می‌شود تصریح کرد: این ماده معدنی بعضاً به قطر، امارات و عمان نیز صادر می‌شود.

رئیس خانه معدن استان بوشهر آهک را از دیگر مواد معدنی استان بوشهر دانست و خاطرنشان کرد: این ماده معدنی اگر فرآوری شود به آهک میکرونیزه و آهک هیدراته تبدیل شود بازار عمده آن هندوستان، بنگلادش و کشورهای آفریقایی خواهد بود.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی