تیتر امروز

سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ ادعای مقام آمریکایی و نگرانی پوتین/ نیروهای روسی در راه ایران
این گزارش بروزرسانی می‌شود

سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ ادعای مقام آمریکایی و نگرانی پوتین/ نیروهای روسی در راه ایران

روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه، بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و جستجو‌ها برای پیداکردن این هلی‌کوپتر که حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه نیز در آن بوده، ادامه...
«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با آسیب‌شناس اجتماعی بررسی می‌کند:

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت

عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی معتقد است تا زمانی که چالش‌های درمانی، آموزشی و رفاهی را حل نکنند نمی‌توان انتظار افزایش جمعیت داشت.
سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...
دیدار آنچه در مشهد اتفاق افتاد را بررسی می‌کند

سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، مشهد، ساعت حدود دو بعدازظهر؛ باران شروع می‌شود، سیل می‌آید، ۹ نفر جان خود را از دست می‌دهند، اما مدیران شهری می‌گویند: آبگرفتگی بود نه سیل!.

نه آنکه به تدبیر شما صحه گذاریم!

News Image Lead

تهران دوشنبه چهارم آذر ماه ۹۸ شاهد راهپیمایی مردمی بود که همانند دیگر شهر‌های کشور و پس از اعتراضات و اغتشاشات اخیر برای حمایت از امنیت و آرامش کشور به خیایان آمدند. این راهپیمایی نیز همانند موارد مشابه قبلی، دارای متن و حواشی مختلفی بود که خبرنگاران دیدارنیوز با حضور در جمع راهپیمایان، با این اجتماع بزرگ همراه شدند و از چندوچون آن گزارشی آماده کردند که در ادامه می‌خوانید.

کد خبر: ۴۲۹۷۸
۱۶:۳۸ - ۰۵ آذر ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ اسفندیار عبداللهی: تهران دوشنبه چهارم آذر ماه ۹۸ شاهد راهپیمایی مردمی بود که همانند دیگر شهر‌های کشور و پس از اعتراضات و اغتشاشات اخیر برای حمایت از امنیت و آرامش کشور به خیایان آمدند. این راهپیمایی نیز همانند موارد مشابه قبلی، دارای متن و حواشی مختلفی بود که خبرنگاران دیدارنیوز با حضور در جمع راهپیمایان، با این اجتماع بزرگ همراه شدند و از چندوچون آن گزارشی آماده کردند که در ادامه می خوانید.

 

مسئولان ذوق نکنند به عشق رهبر آمدیم

 

به گزارش دیدارنیوز در جایگاه رسمی، مداحان و سخنرانان مختلفی برنامه اجرا می‌کردند که از سوی برگزار کننده اصلی یعنی سازمان تبلیغات اسلامی انتخاب شده بودند. سعید حدادیان مداح اصلی این مراسم بود که همانند گذشته، شعار‌های تندی علیه دولت روحانی سر داد. اما جدای از جایگاه رسمی، در حاشیه این راهپیمایی نیز افراد و گروه هایی همچون بسیج سازمان‌های دولتی و دانشگاه ها، حوزه های علمیه و مساجد بزرگ تهران ضمن اینکه خود را از طریق بنر‌هایی که حمل می‌کردند معرفی می‌کردند، شعار‌های جالب توجه و متنوعی نیز بر روی پلاکارد‌ها نوشته بودند که وجه مشترک همه آن‌ها محکومیت دخالت خارجی و بی تدبیری دولتمردان ایرانی بود. به خصوص نوک پیکان حمله آن‌ها متوجه شخص رئیس جمهور و رئیس مجلس بود.


برخی از راهپیمایان شعارهایی از قبیل «ما آمریکا را زیر پا می‌گذاریم»، «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده» و «ما همه با هم هستیم، مطیع رهبر هستیم» سر می‌دادند و محوریت بیشتر شعار‌های دسته‌های مختلف تشکیل دهنده راهپیمایی در اطراف میدان انقلاب، مسئولان اجرایی بوده و آن ها را هدف قرار داده بودند و همه این حواشی در یک مفهوم مشترک خلاصه می شد و آن هم بی بصیرتی مسئولان بود.
 
در یکی از پلاکارد‌ها نوشته شده بود «مسئول بی بصیرت، خسارت است خسارت». عده‌ای از بانوان شرکت کننده، شعاری را که بر روی پلاکارد‌های همراه خود داشتند را به صورت دسته جمعی تکرار می‌کردند: «مسئولان ذوق نکنند به عشق رهبر آمدیم»، این شعار به فاصله اندک زمانی به شعار اصلی راهپیمایان تبدیل شد.

 

دولت بی کفایت، رهبر رسید به دادت
 

گریه یک روحانی!

 

از حواشی قابل توجه راهپیمایی چهارم آذر، صحنه ای بود که در آن، یک روحانی میانسال در ضلع جنوبی میدان انقلاب (اول خیابان کارگر جنوبی) در گوشه‌ای بر روی سکوی یک مغازه نشسته بود و پیوسته گریه می‌کرد و در عین حال شعار مرگ بر فتنه گر ۹۸ را تکرار می‌کرد.


 وی به خبرنگار دیدارنیوز درباره علت گریه خود گفت: دلیل گریه ام مظلومیت، ایثار و از خودگذشتگی رهبر انقلاب در پذیرفتن مسئولیت بی تدبیری مسئولان اجرایی کشور است، همه می‌دانند رهبری نباید خود را برای این مسائل کوچک هزینه کند، ولی ایشان ایثار کرد و برای مردم ایران مسئولیت تصمیم اخیر را پذیرفت.


این روحانی ادامه داد: تا کی باید چوب آمریکا، اسرائیل، سعودی، فتنه گران و اغتشاش گران را از سویی و بی بصیرتی و بی مسئولیتی مسئولان را از سوی دیگر بخوریم.
 
وی با چشمانی اشک بار ادامه داد: تنها خواسته من استعفای کسانی است که اجازه دادند بیگانگان در خیابان‌های ایران جولان دهند و اموال عمومی را به تاراج ببرند. در مرحله بعد محاکمه و اعمال اشد مجازات برای اغتشاشگران و عوامل فتنه ۹۸ تنها خواسته من است.

 

مرگ بر خواص بی بصیرت؛ یادآور سال ۸۸

 

گروهی از بانوان در حالی که بنر بزرگ بسیج دانشجویی یکی از دانشگاه‌ها را با خود حمل می‌کردند و بر روی بنر نوشته شده بود «مسئولان ذوق نکنند، به عشق رهبر آمدیم»، شعار خود را به صورت هماهنگ تکرار کردند که اندک زمانی بعد، شعار اصلی راهپیمایان شد. شعاردهندگان که شامل گروه‌های مختلف شرکت کننده در این راهپیمایی بودند ضمن اعلام برائت و محکوم کردن اغتشاشات اخیر، پیکان حمله خود را متوجه دولت و مسئولان اجرایی کردند و با دفاع از قوه قضاییه و مبارزه رئیس آن دستگاه با فساد و مفسدان اقتصادی، از وی می‌خواستند به مبارزه خود علیه فساد در هر سطحی ادامه دهد. در این راهپیمایی، پس از سال‌ها شعار مرگ بر خواص بی بصیرت نیز شنیده شد.
 

فاجعه بعد از سهمیه بندی بنزین، از سستی تدبیر دولت بود

 

سعید حدادیان مداح اصلی راهپیمایی ۴ آذر مردم تهران در محکومیت اغتشاشات اخیر، ناآرامی‌های بعد از سهمیه بندی بنزین را از سستی تدبیر دولت دانست و خطاب به دولتمردان گفت: یکبار بگوئید که تقصیر شما بود.

 

وی در اجتماع بزرگ مردم تهران در بیان ابراز انزجار نسبت به آشوب، ناامنی و اغتشاش اشرار به مداحی و نوحه سرایی پرداخت. حدادیان در مداحی خود خواستار تبیین دلیل آمدن مردم به تجمع امروز شد و تاکید کرد که در چند بیت شعر، دلیل آمدن مردم و حرف دل آن‌ها را بیان خواهد کرد. این مداح معروف در یکی از ابیات این شعر‌ها گفت: «خائن صفتان خوب بدانند به وقتش، چون ابر بهار بر سر مزدور بباریم».

 

دولت بی کفایت، رهبر رسید به دادت 

 حدادیان ادامه داد: «آورده به میدان همه را عشق ولایت، نه آنکه به تدبیر شما صحه گذاریم. ما معترضانیم ما معترضانیم، با سستی تدبیر شما مساله داریم». وی اعتراضات اخیر را از سستی تدبیر دولت روحانی دانست و گفت: «یکبار بگوئید که تقصیر شما بود.» حدادیان با بیان اینکه پیام رهبری، فتنه را بی اثر کرد، افزود: «خیزد قیام مردم از حنجر دلیران، از شهر شهر میهن از جای جای ایران.»

 

دولت بی کفایت، رهبر رسید به دادت
 

کلید تدبیرت کو؟

 

بیشتر شعار‌های مطرح شده در بنر‌ها و پلاکارد‌های تجمع کنندگان در نقد دولت دوازدهم و به نحوی بود که دولت تدبیر و امید را مقصر حوادث معرفی می‌کرد. شرکت کنندگان در این راهپیمایی، دست نوشته‌ها و پلاکارد‌های مختلف با مضامین زیر را با خود حمل می‌کردند:

«دولت بی کفایت رهبر رسید به دادت»، «آشوبگر چه دانشجو چه استاد اعدام باید گردد»، «آنان که در خانه شاهانه اند با درد مردم همه بیگانه اند»، «ننگ ما ننگ ما، وزیر بی درد ما»، «ترحم بر اشرار خیانت است به ایران»، «رئیسی بت شکن بت فسادو بشکن»، «تاجزاده و یاران فتنه گرش بدانند، حمایت از جلادان کار فتنه گران است»، «کلید تدبیرت کو؟»، «آشوبگر بی ریشه ایران دمشق نمیشه»، «پاسخ فتنه را با محو اسرائیل از صفحه روزگار می‌دهیم.»

 

در گوشه و کنار میدان انقلاب دست نوشته‌های زیادی با عناوین مختلف به چشم می‌خورد که بیانگر نوع نگاه افراد حاضر نسبت به دولت و ارتباط آن با حوادث آبان ۹۸ بود و البته باید اضافه کرد هشتک‌هایی نیز در پایان شعار‌های مکتوب آن‌ها مشاهده می‌شد. به عنوان مثال، پلاکاردی در دست گروهی که لباس پلنگی بسیج پوشیده بودند قرار داشت و بر روی آن نوشته شده بود: «دولت تدبیر و امید، سفره مردم را بلعید»؛ یا در پایان جمله «آنچنان رونق اقتصادی ایجاد می‌کنیم که دیگر به این ۴۵ هزار تومان نیاز نداشته باشید (اشاره به تبلیغات انتخاباتی حسن روحانی)، هشتک "گداپروری" نوشته شده بود.

 

عمده شعار‌هایی که سرداده شد – چه از طرف مداحان رسمی مراسم و چه در پلاکارد‌های این راهپیمایی ـ در جهت مقصر دانستن دولت بود که تعدادی از این شعار‌ها به شرح زیر است:

«ما به مدیریت دولت معترضیم»، «گلابی برجام رسید، بنزین سه هزار تومانی، گوشت ۱۳۰ هزار تومانی، گوجه ۱۵ هزار تومانی و دولت حامی ملت!»، «سایه جنگی در کار نبود خودتان سایه جنگ بودید»، «نتیجه رای به وعده‌های دروغ؛ آشوب، فساد، ناامنی»، «شاه مهره فساد را محاکمه خواهیم کرد» با هشتک‌های "ابرنفوذی" و "خائن دو تابعیتی"، «امام خمینی (ره): چشم امید دشمن به نفوذی هاست»، «عمکرد دو جریان انقلابی و غیر انقلابی، سلفی عزت شهید حججی با داعش و سلفی حقارت نمایندگان با موگرینی»، «مسئولین مقصر در حاشیه امن به سراغتان می‌آئیم»، «رکب خوردی ز رهبر، مسئول بی کفایت».


دولت بی کفایت، رهبر رسید به دادت

 

در اوایل خیابان آزادی گروهی در حال جمع آوری طومار امضا در یک رل_پارچه بودند که بالای آن نوشته شده بود: خواهان اعدام اغتشاشگران و اشد مجازات برای فتنه گران ۹۸ و بازماندگان فتنه ۸۸ هستیم.

این مراسم که از حدود ساعت چهارده آغاز شده بود پس از قرائت قطع نامه و سخنرانی فرمانده سپاه پاسداران به پایان رسید.  
 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی