تیتر امروز

ظریف: روند انتخاب اعضای دولت به صورت شفاف صورت می‌گیرد/ باقری: دنبال توافق جدیدی نیستیم، هدفمان احیای برجام است
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

ظریف: روند انتخاب اعضای دولت به صورت شفاف صورت می‌گیرد/ باقری: دنبال توافق جدیدی نیستیم، هدفمان احیای برجام است

این دوازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
سهم خواهی؛ مانع ارتباطی پزشکیان با متخصصان
در کارگروه تعیین وزیر نیرو چه خبر است؛ گزارش دیدارنیوز را بخوانید

سهم خواهی؛ مانع ارتباطی پزشکیان با متخصصان

یکی از کارگرو‌های پر حاشیه این روز‌های رئیس جمهور منتخب کارگروه انتخاب وزارت نیرو است. این گزارش به این موضوع می‌پردازد.
وحید مثمر خبرداد:

نیاز فوری و مبرم به گروه‌های خونی

مدیر کل انتقال خون آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به برودت هوا و کاهش مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون، ذخایر خونی استان کاهش یافته است.

کد خبر: ۴۲۹۵۵
۱۲:۱۶ - ۰۵ آذر ۱۳۹۸

نیاز فوری و مبرم به گروه‌های خونی

دیدارنیوز ـ وحید مثمر در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه نیازمند همراهی مردم برای تامین نیاز خونی استان هستیم، اعلام کرد: به تمامی گروه‌های خونی، به ویژه گروه‌های خونی منفی نیاز فوری وجود دارد.
 
وی خاطرنشان کرد: به طور متوسط روزانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ واحد خون، باید خونگیری شود تا نیاز مراکز درمانی استان به خون تامین و بانک خون استان تقویت شود.
 
مثمر با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی قطب درمانی شمال غرب کشور محسوب می‌شود، گفت: بیماران قلبی، بیماران سرطانی و بیماران خاص و مصدومان سوانح رانندگی، بیشترین مصرف کنندگان خون و فراورده‌های خونی هستند تا جایی که در جراحی قلب برای هر شخص ۱۰ واحد گلبول قرمز یا پلاسما مورد نیاز است.
 
وی گفت: هم اکنون ۲ مرکز در تبریز و دو پایگاه در شهر‌های مراغه و میانه در ساعات اداری آماده پذیرش اهدا کنندگان خون هستند و تیم‌های سیار نیز با هماهنگی قبلی اقدام به خونگیری می‌کنند.
 
مدیرکل انتقال خون آذربایجان شرقی اظهار کرد: داشتن خواب و استراحت کافی، خوردن غذای کافی؛ داشتن سن ۱۸ تا ۶۰ سال و وزن بالای ۵۰ کیلوگرم از شرایط اولیه اهدای خون است.
منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی