تیتر امروز

ظریف: روند انتخاب اعضای دولت به صورت شفاف صورت می‌گیرد/ باقری: دنبال توافق جدیدی نیستیم، هدفمان احیای برجام است
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

ظریف: روند انتخاب اعضای دولت به صورت شفاف صورت می‌گیرد/ باقری: دنبال توافق جدیدی نیستیم، هدفمان احیای برجام است

این دوازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
سهم خواهی؛ مانع ارتباطی پزشکیان با متخصصان
در کارگروه تعیین وزیر نیرو چه خبر است؛ گزارش دیدارنیوز را بخوانید

سهم خواهی؛ مانع ارتباطی پزشکیان با متخصصان

یکی از کارگرو‌های پر حاشیه این روز‌های رئیس جمهور منتخب کارگروه انتخاب وزارت نیرو است. این گزارش به این موضوع می‌پردازد.

آثار دارای نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی آذربایجان شرقی به ۱۸۱ مورد رسید

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۱۸۱ اثر استان موفق به کسب نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی شده است، گفت: تداوم این روند اهمیت بسیاری داشته و در این رابطه تلاش خواهیم کرد.

کد خبر: ۴۲۸۳۹
۱۳:۱۰ - ۰۴ آذر ۱۳۹۸

آثار دارای نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی آذربایجان شرقی به ۱۸۱ مورد رسید

دیدارنیوز ـ مرتضی آبدار با بیان این‌که جزو استان‌های پیشرو کشور در این رابطه هستیم، اظهار کرد: در داوری پنجمین دوره نشان‌ملی مرغوبیت صنایع دستی سال‌جاری، ۳۰ اثر از آذربایجان شرقی موفق به دریافت نشان ملی مرغوبیت صنایع‌دستی شده و هنرمندان صنایع دستی استان با خلق آثار ارزنده توانسته‌اند جایگاه قابل توجهی در کشور به دست آورند.
 
آبدار خاطرنشان کرد: در این دوره ۳۰ اثر از شهر‌های تبریز، کلیبر، اهر، مراغه و میانه در رشته‌های ورنی بافی، چاپ باتیک، مصنوعات چرمی، رشته معرق چوپ، گلیم بافی، حکاکی روی فلز، زیورآلات سنتی و سفال و سرامیک موفق به دریافت گواهینامه نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی شدند.
 
او ادامه داد: در پنجمین دوره نشان‌ملی مرغوبیت صنایع دستی سال ۹۸، ابوالفضل امانی، خسرو شیری، علی ناصری تراکمه، پروانه یارمحمدپور، عبادالله صادقی، مرسل مرادی، عظیم مرادی، محمد قلی آقایی، سمیه نگهداری در رشته ورنی بافی و مریم محمدی در رشته گلیم بافی موفق به دریافت نشان ملی مرغوبیت شدند.
 
مدیرکل میراث فرهنگی استان افزود: همچنین پریسا پناه زاده، گیتا زنجانی، نسترن خسروی و ملیحه باقری در رشته نقاشی روی سفال، لطف الله فرج¬اللهی و لیلا غفاری در رشته حکاکی روی فلز، فرهاد معماری آذر در رشته معرق چوب، سیوا سیدی و سامره حبیبی در رشته زیورآلات سنتی و علی نوری زاده در رشته چاپ باتیک موفق به کسب نشان ملی مرغوبیت در پنجمین دوره نشان‌ملی مرغوبیت صنایع دستی سال ۹۸ شدند.
 
فعال بودن بیش از ۸۰ رشته صنایع دستی در استان
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ رشته صنایع دستی در استان فعال است، گفت: فعالیت بیش از ۱۳۰۰۰ هنرمند در این رشته‌ها ظرفیت بسیار ویژه‌ای است که توسعه صنایع دستی و افتخار آفرینی در این زمینه را بسیار هموار کرده است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی