تیتر امروز

تاریخ لوله صلح؛ از ایران به پاکستان تا هند
چهارمین قسمت تاریخ شفاهی با علی شمس اردکانی

تاریخ لوله صلح؛ از ایران به پاکستان تا هند

در ادامه برنامه تاریخ شفاهی، گفت و گو با علی شمس اردکانی اولین سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت که منصوب مستقیم رهبر انقلاب بود را ادامه دادیم و در این برنامه به تاریخ لوله صلح و نقش مهمان برنامه...
جلسه صلاحیت وزرا؛ بررسی برنامه‌های ۴ وزیر/ موافقان و مخالفان چه گفتند؟
امروز در مجلس شورای اسلامی (بروز رسانی می‌شود)

جلسه صلاحیت وزرا؛ بررسی برنامه‌های ۴ وزیر/ موافقان و مخالفان چه گفتند؟

امروز (یکشنبه) در مجلس، ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت مسعود پزشکیان در دستورکار است که برنامه وزیران پیشنهادی اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، امورخارجه، و بهداشت و درمان بررسی خواهد...
اصلاح نظام‌حکمرانی مقدم بر اصلاح اقتصادی است/اعتقاد به امام زمان هم مورد دستبرد واقع شده/ از اینهمه نهج البلاغه خوانی پزشکیان می‌ترسم!
در سیزدهمین برنامه دیدار اندیشه با محمدرضا یوسفی اقتصاددان، استاد دانشگاه و حوزه مطرح شد

اصلاح نظام‌حکمرانی مقدم بر اصلاح اقتصادی است/اعتقاد به امام زمان هم مورد دستبرد واقع شده/ از اینهمه نهج البلاغه خوانی پزشکیان می‌ترسم!

در سیزدهمین برنامه دیدار اندیشه با دکتر محمد رضا یوسفی اقتصاددان، استاد دانشگاه درباره "الزامات سیاسی برای انجام وعده‌ها و اصلاحات اقتصادی دولت پزشکیان"گفتگو کردیم.

نیاز اورژانسی زلزله زدگان سراب به ۵۰۰ دستگاه کانکس

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی از نیاز اورژانسی زلزله زدگان سراب به ۵۰۰ دستگاه کانکس خبر داد و گفت: چند روز است که بنده از تریبون‌های مختلف این خواسته را اعلام می‌کنم و هنوز خبری نیست.

کد خبر: ۴۱۷۷۳
۱۶:۰۷ - ۲۵ آبان ۱۳۹۸

نیاز اورژانسی زلزله زدگان سراب به ۵۰۰ دستگاه کانکس

دیدارنیوز ـ یوسف داوودی در تشریح این خبر اظهار کرد: دمای شهرستان سراب همیشه چندین درجه از تبریز سردتر بوده و دمای روستا‌های سراب هم که جای خود دارد، شب‌ها دمای هوا به زیر صفر می‎رسد و تحمل این سرما در چادر‌های نازک و پلاستیکی ممکن نیست.
 
وی ادامه داد: کسی که با شرایط جغرافیایی و آب و هوایی سراب آشنایی داشته باشد، می‌داند که توزیع چادر بین زلزله زدگان این شهرستان بی معنی است. تعدادی پتو توسط خیران سرابی و تهرانی روز گذشته توزیع شده، اما سرما به ویژه در روستا‌هایی مانند چیچکلی که به کانون زلزله نزدیک بوده، غیر قابل تحمل است.
 
وی متذکر شد: حتی با وجود وسیله گرمایشی مناسب در چادر نیز امکان زندگی کردن در آن چادر‌ها وجود ندارد، جان زلزله زدگان شهرستان سراب در خطر است، بیرون ماندن در این هوای سرد اصلا ممکن نیست، حتی با وجود چادر و وسیله گرمایشی.
 
نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به سرمای هوا و احتمال شیوع آنفلوانزا در منطقه، نیاز ضروری به تزریق واکسن به ویژه برای خردسالان داریم.
 
وی بیان کرد: برخی از زلزله زدگان در وضعیت مالی خوبی قرار نداشته و توان مالی کافی برای خرید اقلام معیشتی و خوراکی مناسب را ندارند. اقلامی مانند برنج، گوشت، روغن و تخم مرغ و مواد پروتئین دار از جمله مواد غذایی ضروری هستند که باید برای تامین ایمنی بدن و حداقل برای مدت یک ماه در دسترس زلزله زدگان قرار گیرد.
 
وی در ادامه بر ضرورت تسریع در روند اختصاص وام ۱۰ میلیون تومانی معیشتی تاکید کرد و گفت: مقرر شده است تا در ابتدا ۳۰ درصد از این مبلغ اختصاص پیدا کرده و ما بقی به تدریج که تقاضا داریم این مبلغ هر چه سریع‌تر اختصاص پیدا کند.
 
داوودی با گلایه از تمرکز امدادرسانی در برخی نقاط خاص متذکر شد: آواربرداری در روستا‌های سراب هنوز شروع نشده است، امداد رسانی باید بر اساس واقعیت‌های موجود، شرایط جغرافیایی و آب و هوایی منطقه انجام شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی