تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.

رئیس‌جمهور زیمبابوه طرفداران همسر موگابه را عامل انفجار اخیر دانست

امرسون منانگاگوا، رئیس جمهور زیمبابوه مخالفانی در داخل حزب خود را که "با گریس موگابه، همسر رئیس جمهور مخلوع سابق، در ارتباط هستند"، به دست داشتن در حادثه انفجار اخیر در تجمعی که با حضور وی برگزار شد متهم کرد.

کد خبر: ۳۸۶۲
۱۵:۴۱ - ۰۶ تير ۱۳۹۷

دیدارنیوز - چند روز پیش انفجاری در یک تجمع در استادیوم بولاوایو که منانگاگوای 75 ساله نیز در آن شرکت داشت رخ داد که دو کشته بر جای گذاشت.

منانگاگوا که در ماه نوامبر در یک کودتای بدون خونریزی جانشین رابرت موگابه، رئیس جمهور چند دهه اخیر زیمبابوه شد، در مصاحبه‌ای به بی.بی.سی گفت، معتقد است که این حمله توسط گروهی که او گروه40 خواند انجام شده است. این گروه به گفته او کسانی در داخل حزب حاکم زانو-پی‌اف هستند که طرفدار گریس موگابه بوده و معتقدند که او باید به جای شوهرش رئیس جمهور زیمبابوه می شد.

او خود گریس موگابه را متهم به دست داشتن در این حادثه نکرد اما گفت که به زودی افرادی در ارتباط با آن بازداشت خواهند شد.

منانگاگوا تصریح کرد: من نمیدانم این انفجار کار یک نفر بوده یا بیشتر اما فکر می کنم که باید فراتر از یک نفر بوده باشد. من فکر می کنم که این یک حرکت سیاسی از سوی یک سری اشخاص ناکام است.

گروه 40 در آخرین ماه های ریاست جمهوری موگابه، منانگاگوا را که در آن زمان معاون رئیس جمهور بود متهم کرد به این که در حال دسیسه چینی با ارتش برای دست زدن به کودتا است.

موگابه ماه نوامبر سال گذشته منانگاگوا را از سمت معاونش اخراج کرد اما چند روز بعد ژنرال‌های ارشد ارتش مداخله کردند و تانک‌ها را به خیابان‌ها فرستادند و سپس ساختمان‌های دولتی را تسخیر کرده و موگابه را مجبور به استعفا کردند.

موگابه بعدا منانگاگوا را به خیانت متهم کرده و گفت ریاست جمهوری او غیرقانونی و فاقد اعتبار است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی