تیتر امروز

فوری: ادعای ارتش اسرائیل؛ نصرالله را ترور کردیم/ بی‌بی‌سی: حزب‌الله هنوز تایید نکرده/ «نصرالله در مقر زیرزمینی حزب‌الله بود»
حمله وحشیانه اسرائیل به بیروت (بروز رسانی می‌شود)

فوری: ادعای ارتش اسرائیل؛ نصرالله را ترور کردیم/ بی‌بی‌سی: حزب‌الله هنوز تایید نکرده/ «نصرالله در مقر زیرزمینی حزب‌الله بود»

رژیم اسرائیل در ادامه تجاوزات نظامی خود به غزه و بیروت، شب گذشته (جمعه) با بمب‌های سنگین چند ساختمان را در بیروت با خاک یکسان کرد. مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور کشورمان این اتفاق را جنایتی آشکار...
شمس اردکانی: سرهنگ عراقی خبر جنگ را ۱۰ روز قبل از حمله صدام به من داده بود که در یک تلگراف رمز به مرکز ارسال کردم ولی بایگانی شد...
پنجمین قسمت تاریخ شفاهی با علی شمس اردکانی

شمس اردکانی: سرهنگ عراقی خبر جنگ را ۱۰ روز قبل از حمله صدام به من داده بود که در یک تلگراف رمز به مرکز ارسال کردم ولی بایگانی شد...

در پنجمین قسمت از تاریخ شفاهی با علی شمس اردکانی درباره اولین ماموریت او یعنی سفیر شدن در کویت و حواشی روزهای قبل از جنگ تحمیلی گفت و گو کردیم.

لایروبی رودخانه‌های آذربایجان غربی؛ نیازمند تامین اعتبار 

‌مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی از لایروبی ۸۳.۴ کیلومتر از مسیل‌ها و رودخانه‌های استان طی سال جاری خبر داد.

کد خبر: ۳۵۴۸۷
۱۲:۱۸ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۸

لایروبی رودخانه‌های آذربایجان غربی؛ نیازمند تامین اعتبار 

د‌یدارنیوز ـ کیومرث دانشجو  با بیان اینکه بازه‌های نیازمند لایروبی رودخانه‌های استان به میزان ۱۴۰ کیلومتر شناسایی شده که نیازمند تامین اعتبار برای لایروبی است افزود: در سال جاری با استفاده از امکانات و ماشین آلات تحت اختیار عملیات لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌های استان به میزان ۸۳.۴ کیلومتر انجام شده است.
 
وی در خصوص میزان اعتبار صرف شده برای لایروبی کلیه انهار و مسیر‌های منتهی به سیلاب استان یاد آور شد: در سال جاری به منظور لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌های استان بااستفاده از امکانات و ماشین الات تحت اختیار شرکت آب منطقه‌ای استان بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
 
دانشجو تصریح کرد: در سال جاری توسط کشاورزان و حقابه بران انهار سنتی نهر خسروی بطول ۱۵ کیلومتر و انهار اصلی و فرعی آقا بیگلو و بارانی عجم بطول ۲۰ کیلومتر با نظارت و هماهنگی و مجوز امور منابع آب نقده و انهار فرنگ و دیدان و قره آفاچ و تعمیر ارومیه به طول ۱۱ کیلومتر با ماشین‌الات شرکت آب منطقه‌ای و با نظارت امور منابع آب ارومیه لایروبی انجام شده است.
 
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: از سال ۹۳ تا ۹۷ با استفاده از اعتبارات ستاد احیا ۱۱۳ کیلومتر و با استفاده از ماشین آلات شرکت ۱۰۷ کیلومتر از رودخانه‌های استان لایروبی شده است.
 
دانشجو در خصوص لایروبی انهار آذربایجان غربی نیز اظهار کرد: با استفاده از اعتبارات ستاد احیا طی سال‌های ۹۳ و ۹۴ میزان ۲۹۰ کیلومتر و با استفاده از ماشین الات شرکت‌ها از سال ۹۵ تا ۹۷ میزان ۲۵۴ کیلومتر از انهار استان لایروبی شده است.
 
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی علت عدم لایروبی شهرچایی ارومیه با توجه نزدیکی به فصل بارش‌ها اظهارکرد: در سال جاری رودخانه شهر چایی ارومیه در خارج از محدوده شهری بطول حدوداً ۲۱۰۰ متر توسط مدیریت منابع آب ارومیه و با استفاده از ماشین آلات شرکت متبوعه لایروبی شده است، ولی درخصوص محدوده داخل شهر از پل عدالت تا سه چشمه برابر (بند دوم ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها) برعهده شهرداری است.
 
دانشجو با تاکید بر اینکه تالاب نقده از جمله مهمترین تالاب‌های زمستان گذری پرندگان است، ادامه داد: در سال زراعی ۹۷-۹۸ توسط اداره محیط زیست نقده و با اعتبارات مربوطه انهار الحاقی به تالاب‌های سیران گلی و شورگل، طالقان، یادگارلو بطول ۵۴ کیلومتر در راستای آبرسانی به تالاب‌های یاد شده با همکاری مدیریت منابع آب نقده و شورا‌های روستا انجام شده است و درسال جاری نیز لایروبی ۱۰ کیلومتر از انهار آبرسان به تالاب‌های در برنامه اداره است.
 
وی با اشاره به نزدیکی به فصل بارش‌ها در استان افزود: در حال حاضر ۷ دستگاه ماشین آلات آب منطقه‌ای در حال انجام عملیات لایروبی در رودخانه‌های زولا و دریک سلماس، رودخانه نازلو نوشین شهر، زهکش‌ها و شاخه‌های فرعی سیمینه رود میاندواب و مسیل شیخ شمزین ارومیه هستند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی