تیتر امروز

شمس اردکانی: سرهنگ عراقی خبر جنگ را ۱۰ روز قبل از حمله صدام به من داده بود که در یک تلگراف رمز به مرکز ارسال کردم ولی بایگانی شد...
پنجمین قسمت تاریخ شفاهی با علی شمس ارکانی

شمس اردکانی: سرهنگ عراقی خبر جنگ را ۱۰ روز قبل از حمله صدام به من داده بود که در یک تلگراف رمز به مرکز ارسال کردم ولی بایگانی شد...

در پنجمین قسمت از تاریخ شفاهی با علی شمس ارکانی درباره اولین ماموریت او یعنی سفیر شدن در کویت و حواشی روزهای قبل از جنگ تحمیلی گفت و گو کردیم.
ابهام در آتش‌بس ۲۱ روزه لبنان/ ترامپ، ایران را تهدید به حمله کرد/ پیشنهاد پزشکیان برای آینده فلسطین
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

ابهام در آتش‌بس ۲۱ روزه لبنان/ ترامپ، ایران را تهدید به حمله کرد/ پیشنهاد پزشکیان برای آینده فلسطین

این سی‌ و دومین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
افاضات اضافه

به الیاس بگو لااقل به زبان و املای فارسی حمله نکنند

عوام الملک پس از رسیدن مسعود به تهران خیالش راحت شده و دیگر اضطراب ندارد، با این حال املای عجیب نشریه زیر نظر الیاس، توجه او را جلب کرده است!

کد خبر: ۱۷۲۹۱۱
۱۳:۱۸ - ۰۶ مهر ۱۴۰۳

به الیاس بگو لااقل به زبان و املای فارسی حمله نکنند

دیدارنیوز ـ عوام الملک:

 

رییس محترم خواص‌الدوله، جناب آقای مسعود.

سلام علیکم.

مرقومه حاضر را وقتی می‌نویسم که خیالم از فرود طیاره‌ات در فرودگاه تهران راحت شد و مطمئن شدم که برگشتی. کلا مدتی‌ست که ما عوام وقتی خواصمان پرواز می‌کنند چشم و گوشمان به اخبار است و اضطراب داریم. در این چند روزی که نبودی اخبار طبس دل و دماغ را از ما عوام گرفته و خیلی حوصله حرف زدن با خودمان را هم نداریم. چه برسد با صحبت کردن با شما خواص. هر وقت حال ما عوام بهتر شد و خستگی خودت هم در رفت زحمت بکش و کمی از سرعت و کیفیت اینترنت آنجا‌ها برایمان بگو. خیلی برایم جالب است بدانم فیلترشکن‌های خودت و خواصی که همراهت بودند آنجا چطور کار می‌کرده.‌ ای کاش ستار، خواص‌الدوله امور ارتباطات را می‌بردی تا کمی درباره کیفیت فیلترشکن‌های آنجا اطلاعات کسب کند. از نسوانشان هم برایمان بگو.، چون می‌دانم این غربی‌ها و مخصوصا آمریکایی‌ها نسوانشان را خوب تربیت نکرده‌اند و در نتیجه عفاف و حجابشان خوب نیست. حدس می‌زنم آدمیزاد آنجا مدام نداند باید کجا را نگاه کند که این صحنه‌ها را نبیند. احتمالا به همین خاطر است که اکثر خواصمان به اینجور کشور‌ها نمی‌روند مگر برای به جا آوردن صله رحم و دیدار اقوام و اولاد و نوه‌هایشان.

مسعود! به نظرم به الیاس پیشنهاد بده جریده‌نویسان روزنامه خودش و خبرنگارانی را که رسانه‌هایشان اجازه دارند به تو و دفترت نزدیک باشند و اخبار مربوطه را منعکس کنند در اکابر ثبت‌نام کند، چون املای فارسی ایشان نیاز به کمی تقویت دارد. این را به خاطر خودتان می‌گویم. اعتمادآنلاین که بالاخره هر جور در نظر بگیری مال خود الیاس است در یک خبر شش خطی از بخشی از صحبت‌های تو در فرودگاه چهار غلط املایی داشت. جریده‌نویسان الیاس باید بدانند که قرار نیست همانطور که تو و بقیه خواص حرف می‌زنید خبر را بنویسند. "دیگه" نه و "دیگر"! "راجب" نه و "راجع به"! "کشوره ما" نه و "کشور ما"! "مسیله" نه و "مساله"! خبرگزاری بودجه‌بگیر ایسنا هم همین غلط‌ها را کرده بود و تازه یک غلط اضافه هم داشت. "قلع و قم" نه و "قلع و قمع"!

به نظرم به الیاس تاکید کن که حالا اگر خودش و شورایش نمی‌توانند خیلی هم خوب از خواص‌الدوله‌ها و عملکردشان دفاع کنند لااقل به زبان و املای فارسی حمله نکنند. چون خسته‌ای خیلی مزاحم نمی‌شوم. فقط بابت ادب کسانی که در طرفداری از تو زیر نامه‌های من در کانال تلگرام دیدار نیوز اظهار نظر می‌کنند متشکرم.

زیاده عرضی نیست.

عوام‌الملک
طهران، نخستین پنجشنبه خریف، پنج مهر سنه یکهزار و چهارصد و سه شمسی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی