تیتر امروز

فوری: ادعای ارتش اسرائیل؛ نصرالله را ترور کردیم/ بی‌بی‌سی: حزب‌الله هنوز تایید نکرده/ «نصرالله در مقر زیرزمینی حزب‌الله بود»
حمله وحشیانه اسرائیل به بیروت (بروز رسانی می‌شود)

فوری: ادعای ارتش اسرائیل؛ نصرالله را ترور کردیم/ بی‌بی‌سی: حزب‌الله هنوز تایید نکرده/ «نصرالله در مقر زیرزمینی حزب‌الله بود»

رژیم اسرائیل در ادامه تجاوزات نظامی خود به غزه و بیروت، شب گذشته (جمعه) با بمب‌های سنگین چند ساختمان را در بیروت با خاک یکسان کرد. مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور کشورمان این اتفاق را جنایتی آشکار...
شمس اردکانی: سرهنگ عراقی خبر جنگ را ۱۰ روز قبل از حمله صدام به من داده بود که در یک تلگراف رمز به مرکز ارسال کردم ولی بایگانی شد...
پنجمین قسمت تاریخ شفاهی با علی شمس اردکانی

شمس اردکانی: سرهنگ عراقی خبر جنگ را ۱۰ روز قبل از حمله صدام به من داده بود که در یک تلگراف رمز به مرکز ارسال کردم ولی بایگانی شد...

در پنجمین قسمت از تاریخ شفاهی با علی شمس اردکانی درباره اولین ماموریت او یعنی سفیر شدن در کویت و حواشی روزهای قبل از جنگ تحمیلی گفت و گو کردیم.

افزایش ۸۰ درصدی قیمت لباس فرم مدارس در ارومیه

رئیس اتحادیه پوشاک و خیاطان ارومیه از افزایش ۸۰ درصدی قیمت فرم مدارس در ارومیه خبرداد.

کد خبر: ۳۴۶۸۳
۱۰:۲۳ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۸

دیدارنیوز- داوود پور علی گفت: نوسانات اخیر ارزی در کشور باعث افزایش 80 درصدی قیمت یک دست لباس فرم مدارس شده است.

پور علی با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی و نوسانات ارزی باعث افزایش 70درصدی  قیمت پارچه شده است تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون قیمت مواد اولیه همچون نخ و سوزن و دکمه 3 برابر شده که در افزایش قیمت لباس فرم مدارس موثر بوده است.

وی با تاکید بر اینکه تمامی پارچه‌های استفاده شده در لباس فرم مدرسه کاملا ایرانی بوده و هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد خاطر نشان کرد: متاسفانه مواد اولیه تهیه پارچه، خارجی بوده و کارخانه ها برای تهیه مواد اولیه با مشکل مواجه هستند.

رئیس اتحادیه پوشاک و خیاطان ارومیه با اشاره به اینکه قیمت یک دست لباس فرم مدرسه دخترانه از 87 هزار تومان تا 120 تومان با توجه به سایز متغیر است اظهار کرد: عرضه لباس فرم مدارس با قیمت 700هزار تومان که در روزهای اخیر خبرساز شد احتمالا مربوط به  کت و شلوار فرم است.

پور علی در خصوص نحوه نظارت بر کار تولیدی های  دوخت لباس  فرم مدرسه یاد آور شد: اکیپ های سیار از طرف اتحادیه و سازمان صنعت و معدن استان در قیمت گذاری و عرضه لباس نظارت دارند و تاکنون چند مورد شکایت به اتحادیه گزارش شده که بیشتر به دلیل سایزبندی و قیمت بوده که باحضور بازرسان رفع شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 120واحد تولیدی  و تک دوز لباس  دارای پروانه  با اشتغال 700نفر در ارومیه فعال هستند افزود: تعداد 91 واحد تولیدی در ارومیه لباس فرم مدارس می دوزند.

رئیس اتحادیه پوشاک و خیاطان ارومیه با اشاره به اینکه تولیدی های لباس در ارومیه در یک جنگ اقتصادی سخت به سر می برند ادامه داد:  متاسفانه عرضه لباس در تاناکورای ارومیه که بیشتر لباس ترک و چینی هستند، عدم فرهنگسازی برای استفاده از لباس دوخت داخل، باعث شده از سال گذشته تاکنون 8 واحد تولیدی در ارومیه به دلیل مشکلات مالی و عدم فروش محصول تعطیل شوند.

پور علی خاطر نشان کرد: اگر به تولیدی های ارومیه بها  داده شود و مسئولان حمایت های مالی  و کاری از تولیدی های ارومیه داشته باشند، این تولیدی ها  پتانسیل و توانایی رقابت با تولیدی های بزرگ کشور را دارند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی