تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.

جانسون: قصد خروج از توافق هسته‌ای را نداریم

وزیر امورخارجه انگلیس با تاکید بر اینکه کشورش از برجام خارج نخواهد شد، گفت: اقدامات لازم برای تضمین منافع مورد انتظار ایران از توافق هسته‌ای را انجام می‌دهیم.

کد خبر: ۳۴۳۴
۱۰:۳۵ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۷

جانسون: قصد خروج از توافق هسته‌ای را نداریم

دیدارنیوز - بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگیس در نامه‌ای به تام تاگن‌هات، رئیس کمیته امور خارجی مجلس عوام انگلیس به تشریح برنامه‌های لندن برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران پس از بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران پرداخت.

جانسون با بیان اینکه پاسخ ایران به خروج آمریکا از برجام حساب شده بود، در این نامه نوشت: ما انتظار داریم ایران به پایبندی به تعهداتش در برجام ادامه دهد، در ازاء ما به همراه شرکای اروپایی و دیگر شرکایمان اقدامات لازم را برای تضمین منافع ایران، حاصل از رفع تحریم‌ها ذیل برجام انجام می‌دهیم.

وی در ادامه این نامه که روی وب سایت وزارت امورخارجه انگلیس قرار گرفته است، تصریح کرد: انگلیس قصدی برای خروج از برجام ندارد. توافق هسته‌ای با ایران برای امنیت ما مهم است و تا زمانی‌که ایران به محدودیت‌های تعیین شده در این توافق پایبند باشد، ما نیز به آن متعهدیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی انگلیس افزود: ما به حمایت از فعالیت‌های نظارتی و راستی‌آزمایی مهم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه می‌دهیم. در واقع سفیر ما در آژانس در چهارم ژوئن (14 خرداد) بر تعهد ما به برجام تاکید و اختصاص بودجه داوطلبانه انگلیس را برای کمک به حمایت از فعالیت‌های آژانس در ایران اعلام کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی