تیتر امروز

فوری؛ سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ فرمانده کل سپاه به محل حادثه رفت/ مراسم دعا و توسل در تهران
این گزارش بروزرسانی می‌شود

فوری؛ سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ فرمانده کل سپاه به محل حادثه رفت/ مراسم دعا و توسل در تهران

امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه، بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و جستجو‌ها برای پیداشدن این هلی‌کوپتر که حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه نیز در آن بوده، ادامه...
«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با آسیب‌شناس اجتماعی بررسی می‌کند:

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت

عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی معتقد است تا زمانی که چالش‌های درمانی، آموزشی و رفاهی را حل نکنند نمی‌توان انتظار افزایش جمعیت داشت.
سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...
دیدار آنچه در مشهد اتفاق افتاد را بررسی می‌کند

سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، مشهد، ساعت حدود دو بعدازظهر؛ باران شروع می‌شود، سیل می‌آید، ۹ نفر جان خود را از دست می‌دهند، اما مدیران شهری می‌گویند: آبگرفتگی بود نه سیل!.

شریعت‌نژاد: مردم به تبعیض و بی‌عدالتی در توزیع ثروت اعتراض دارند

نماینده مردم تنکابن در مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه موجب اعتراض مردم است تبعیض، بی عدالتی در توزیع ثروت ملی، امکانات، خدمات و بی توجهی به مزیت‌های طبیعی مناطق مختلف است.

کد خبر: ۲۷۷۶۱
۱۲:۰۲ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۸

دیدارنیوز - شمس الله شریعت نژاد در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس گفت: مواضع شجاعانه مقام معظم رهبری در ملاقات با آبه نخست وزیر ژاپن غرور انگیز و افتخارآمیز بود. طرح چنین مواضعی تبلور اراده ملتی است که اولین شعار آنها استقلال بود. ملتی که با مقاومت در مقابل رفتارهای مستکبرانه رئیس جمهور آمریکا ایستادگی می‌کند. این مردمی که علی رغم همه مشکلات و موانع ایستادگی کرده، محتاج عنایت بیشتری از سوی مسئولین هستند.

وی افزود: آنچه موجب اعتراض مردم می‌شود تبعیض و بی عدالتی در توزیع ثروت ملی، امکانات و خدمات بدون توجه به مزیت‌های طبیعی مناطق مختلف است. ناکارآمدی ستاد تنظیم بازار، نوسان قیمت‌ها، عدم کنترل و نظارت بر توزیع کالاها و نهادهای مشمول یارانه، توزیع نامناسب خدمات درمانی و تمرکز آن در پایتخت از جمله مباحثی است که مورد اعتراض قرار می‌گیرد. عدم استفاده از مزایای طبیعی مناطق مختلف که با حداقل سرمایه گذاری حداکثر بازدهی را خواهد داشت و عدم حمایت از سرمایه گذارانی که با وجود این شرایط سخت حاضر هستند سرمایه خود را در حوزه تولید و خدمات به کار بگیرند از جمله موارد عدم توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی است.

نماینده مردم تنکابن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عدم توجه عالمانه به منابع طبیعی تهدیدی است که اکنون متوجه این مناطق است. افزایش استعداد آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع با افزایش پوشش گیاهی و کاهش امکانات اطفای حریق با وجود بی انگیزگی برخی محیط بانان به دلیل اینکه شش ماه حقوق خود را نگرفته‌اند از جمله موارد مشهود ناکارآمدی مدیریت منابع طبیعی است. این در حالیست که مجلس با تصویب طرح تنفس جنگل با اولویت دادن به مدیریت پسماند در شمال کشور به دنبال افزایش حفاظت از این منابع بود که در عمل اینگونه نشد.

شریعت نژاد خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: آقای نوبخت؛ ۱۳ مهر ماه سال گذشته خسارت زیادی در اثر سیل به غرب مازندران وارد شد. بررسی کنید که اعتبار به صورت کامل برای خسارات این مناطق داده شده است یا خیر؟ چرا که بر اساس اطلاعات داده شده بیش از نیمی از آن به مناطق نیامده است.

وی خطاب به رئیس بنیاد شهید گفت: پرداخت هزینه درمان جانبازان مورد توجه قرار گیرد. آنها از عدم حمایت بیمه گلایه دارند. این موضوع تا کجا باید بلاتکلیف بماند. شعار سال رونق تولید است. در پرسشنامه‌ای که مرکز پژوهش‌های مجلس از فعالین اقتصادی در خصوص موانع تولید و سرمایه گذاری انجام داد بیش از ۹۵ درصد مانع را عدم پیش بینی آینده عنوان کرده‌اند.

نماینده تنکابن در پایان گفت: داستان غم انگیز تولید کنندگان مرغ گواه این موضوع است. نوسان شدید قیمت نهاده‌های دامی، هزینه بالای حمل و نقل، کارگر و تهدیدهای این صنعت و افزایش قیمت‌های دارو و فساد فراگیر در مقابل افت شدید قیمت گوشت از جمله مباحثی است که باید توجه شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
امروز يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
امروز يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
امروز يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
امروز يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی