تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

بیانیه مشترک گروه‌های فلسطینی و هشدار نسبت به اجلاس منامه

گروه‌های فلسطینی نسبت به کنفرانس اقتصادی منامه که بر طرح معامله قرن متمرکز است، هشدار دادند.

کد خبر: ۲۶۶۲۳
۱۰:۱۰ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۸

دیدارنیوز - به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم، گروه‌های اصلی فلسطین متشکل از جنبش‌های فتح، حماس، جهاد اسلامی، جبهه مردمی و جبهه دموکراتیک با صدور یک بیانیه مشترک ضمن هشدار نسبت به کنفرانس اقتصادی منامه، اعلام کردند که این کنفرانس یک کارگاه نابود کننده بوده که تحت عنوانِ گمراه کننده "صلح برای شکوفایی" برگزار می‌شود و تلاشی است از سوی دولت آمریکا برای اجرای مرحله اول توطئه معامله قرن.

در این بیانیه آمده است: هدف از کنفرانس منامه سرگرم کردن منطقه با مسائل اقتصادی و انسانی و اختلافات طائفه‌ای به ضرر حقوق و ثوابت ملت فلسطین است. ما برگزاری این کنفرانس را محکوم می‌کنیم و هرگونه مشارکت رسمی و غیر رسمی عربی یا فلسطینی در آن را به منزله خیانت به مسأله ملت فلسطین و نبرد آن برای آزادی و استقلال ملی به حساب می‌آوریم.

گروه‌های فلسطینی همچنین از مواضع کشورها و شخصیت‌های مختلف به ویژه شخصیت‌های فلسطینی و نپذیرفتن مشارکت در این کنفرانس قدردانی کردند.

در همین راستا، عزام احمد، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) در گفت‌وگو با رادیو فلسطین از تمایل رهبری فلسطین برای برگزاری یک کنفرانس موازی با کنفرانس بحرین در یک زمان و یا پیش از برگزاری کنفرانس منامه پرده برداشت.

طبق گفته این مقام فلسطینی، تصمیم برگزاری کنفرانس مذکور در جلسه کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین اتخاذ شده است.

وی افزود: تماس‌ها برای برگزاری کنفرانس مذکور آغاز شده است و از نیروها و احزاب عربی برای مشارکت در آن دعوت خواهد شد و برگزاری کنفرانس فلسطینی موازی مانع از تداوم تماس‌ها با برادران عرب برای تشویق آنها به شرکت نکردن در کنفرانس آمریکا در منامه نمی‌شود.

عزام احمد در ادامه تصریح کرد: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دو نشست آتی مکه خواستار تحریم کنفرانس اقتصادی آمریکا در منامه خواهد شد و وی در این نشست‌ها موضع همه‌جانبه و متحد فلسطین مبنی بر عدم مشارکت در این کنفرانس را مطرح خواهد کرد.

وی ادامه داد: مشارکت کشورهای عربی در کنفرانس آمریکا به معنای خروج آنها از طرح صلح عربی است و هیچگونه توجیه کشورهای عربی به منظور مشارکت در طرح آمریکا برای از بین بردن مسأله فلسطین قابل پذیرش نیست.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی