دیدارنیوز - به گزارش روابط عمومی معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، بهروز امیدی در این گردهمایی مهمترین علت افزایش ارتکاب به تخلف را نبود آگاهی نسبت به قوانین دانست و گفت: «در سال 97، تعداد 4083 فقره پرونده در هیأتهای بدوی و تجدیدنظر بررسی شده است که از این تعداد، 3608 پرونده در استانها و 445 پرونده در هیآتهای تجدیدنظر مستقر در تهران منجر به صدور رأی شدهاند و حدود 500 پرونده نیز مختومه اعلام شده است.»
او ادامه داد: «همچنان غیبت غیرموجه، نقض قوانین و اعمال و رفتار خلاف شئون شغلی در صدر تخلفات اداری در آموزش و پرورش قرار دارند.»
امیدی گفت: «از آنجا که ما با معلمان سروکار داریم باید مانند نجات غریق یا طبیب عمل کنیم که مدام به دنبال درمان سیستم است. یعنی در عین حال که باید قاطعانه با لغزشها برخورد کرد تا درس عبرت دیگران شود، شرایط همکار را هم درک کنیم و حرمت او را نشکنیم.»
مدیرکل دفتر هماهنگی هیأتهای رسیدگی به تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش اصلاح جامعه را در گرو بهکارگرفتن مصالح خوب دانست و گفت: «با مصالحی مانند کینه و نفرت و ترور و دروغ نمیتوان جامعهای را اصلاح کرد بلکه از مصالحی قوی چون عشق و خودباوری و از این دست باید استفاده کرد. با همت و تلاش و مساعدت معاون حقوقی و امور مجلس، مشکلاتی که برای 23 استان در عدم شکلگیری هیأتهای رسیدگی به تخلفات اداری برای تعداد اعضا داشتیم رفع شد و اینک همه استانها دارای هیأت هستند و با قوت کار میکنند.»