تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.
روایت‌های غم‌انگیز و قهرمانانه از مناطق سیل‌زده در گزارش "دیدارنیوز"؛

جلوه‌هایی از اتحاد ملی در سایه سیل ویرانگر

News Image Lead

سیلابی که از انتهای سال گذشته آغاز شد و در فروردین ۱۳۹۸ مهمان ایرانیان بود، در کنار تمام خسارت‌ها و نابودی‌های به بار آورده، تصاویری خلق کرده است که در تاریخ ایران خواهد ماند، تصاویری از جنس مهر، اقتدار، تلاش و میهن‌پرستی تا یادمان بیندازد هنوز در این کشور، مردم در شرایط بحرانی کنار هم می‌ایستند.

کد خبر: ۲۴۱۱۳
۱۲:۴۴ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ پرستو بهرامی‌راد: با دستان کوچکش سعی دارد گونی را که شاید از قد خودش بزرگتر است پر کند. با هر مشت خاکی که به داخل گونی می‌ریزد در حقیقت از شهر، خانه و خانواده خود محافظت می‌کند. از همین کودکی، درس مقاومت و همدلی را مشق می‎کند و با تصاویر خود به میلیون‌ها ایرانی، درس مقاومت می‎دهد.

 

کودکان بسیاری در سیل اخیر آسیب دیدند و شاید خیلی از وسایل خود را از دست دادند ولی عکس‌هایی که از آنها گرفته شده‌ است نشان از همراهی آنها با بزرگترها دارد و اوج این تصویر، همین کودکی است که با مشت‌های کوچک خود، خاک را به درون گونی می‌ریزد.

 

 

سیلابی که از انتهای سال گذشته آغاز شد و در فروردین ۱۳۹۸ مهمان ایرانیان بود، در کنار تمام خسارت‌ها و نابودی‌های به بار آورده، تصاویری خلق کرده است که در تاریخ ایران خواهد ماند، تصاویری از جنس مهر، اقتدار، تلاش و میهن‌پرستی تا یادمان بیندازد هنوز در این کشور، مردم در شرایط بحرانی کنار هم می‌ایستند و با همدلی و همبستگی از بحران‌ها عبور می‎کنند.

 

این تصاویر، بارها و بارها در فضای مجازی و رسانه‎ها دست به دست شده‌اند تا احساس غرور را به ملتی که این روزها زخمی تحریم‌ها، گرانی‌ها، اختلاس‌ها و خیانت‌ها هستند، بازگرداند و التیامی برای مردم آسیب دیده و رنج دیده سیل‌زده باشد. تصاویری که قطعاً در تاریخ به عنوان نشانه‌ای از یک ملت قهرمان، ثبت خواهد شد.

 

قصه‌ای به وسعت شیراز

 

اندک زمانی بعد از ورود سیل به دروازه قرآن شیراز، عکس‌هایی از مردم این شهر به نمایش درآمد که به خوبی مهمان‌نوازی، حس انسان‌دوستی، کمک‌رسانی و محبت در آنها موج می‌زد. مردمی که با تمام وجود، سعی داشتند التیامی بر دل آسیب‌دیدگان سیل باشند از خانه تا غذای خود را برای آرامش مردم آسیب دیده دریغ نکردند و با جان و دل در کنار هموطنان خود ایستادند و صحنه‌های فراموش نشدنی فراوانی از مهر رقم زدند.

 

سیل اتحاد را به ایران برگرداند

 

جهادی از نوع یک ملت

 

سیل از ما یک ملت ساخت. زن و مرد از تمام نقاط کشور، از تمام ارگان‌ها و از تمام قومیت‌ها دور هم جمع شدند تا در کنار یکدیگر در مقابل سیل بایستند. این همبستگی، زیباترین تصویری است که این روزها مردم کشور خلق کرده‌اند. زنان، مردان و حتی کودکان برای جلوگیری از آسیب کمتر و کمک‎رسانی به سیل‌زدگان تلاش کردند. این تصاویر به زیبایی یادآور این است که ما یک ملت هستیم و در کنار هم می‎تولنیم از سد هر مشکلی عبور کنیم و قصه‌ای زیبا از مقاومت خود بسازیم.

 

سیل اتحاد را به ایران برگرداند

 

پزشک قهرمان

 

نگاه به مسافتی که روی آب باید برود هر کسی را به وحشت می‌اندازد. چون طبابت پیشه‌اش است دل به این راه می‌دهد و با چسبیدن به طنابی به دل خطر می‌زند. این فیلم نماد حس مسئولیت و انسان‎دوستی در این کشور است. علاوه بر جامعه پزشکان، زنان این سرزمین نیز حس اقتدار را از حرکت انسانی این زن پزشک تجربه کرده و به زنان کشورشان در هر جایگاهی که هستند افتخار کردند.

 

 

اوج غیرت

 

دل به آب زدند و با جان و دل از شهرشان در مقابل آب دفاع کردند. مردانی که ۸ سال در مقابل متجاوزان، مردانه ایستادند، امروز زنجیره انسانی برای نرسیدن آب به خانه‌هایشان درست کردند. اوج استقامت و فداکاری در این فیلم موج می‌زند. بسیاری از کاربران شبکه‌های مجازی با افتخار، این ویدئو را پست می‌کردند تا تمام جهان شاهد غیرت این مردان باشند.

 

 

آوازی برای مبارزه

 

رخت رزم به تن کرده و با اسلحه‌هایشان که شامل بیل و کلنگ است به جنگ سیلی که بسیاری از کشور را ویران کرده‌ است، می‌روند. در راه به زیباترین شکل، رقص و پایکوبی می‌کنند و همدیگر را به این رزم دعوت می‌کنند. در این ویدئو شاهد زیباترین نوع آمادگی برای کار گروهی و همبستگی برای اقدامی جمعی هستیم. مردم خوزستان، همبستگی مردم ایران را با آواز و رقصی زیبا برای جهانیان به تصویر کشیده‌اند.

 

 

پرچمی برای یک ملت

 

نقطه اوج تصاویر مخابره شده از سیل را می توان مربوط به تصویری دانست که حکایت از مردانی دارد با پوشش‌های مختلف که سعی در برافراشته نگه‌داشتن پرچم کشورمان کردند و با این اقدام خود، حسی از اقتدار، سربلندی، وطن‌پرستی و اتحاد را در یکایک ایرانیان زنده کردند و تلاش برای سربلندی این کشور را به تصویر کشیدند. این عکس، بارها در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شد و تبدیل به سمبل همبستگی و اتحاد مردم ایران گردید.

 

سیل اتحاد را به ایران برگرداند

 

از سیلی که هنوز هم دامن این کشور را رها نکرده است، تصاویری زیبا همراه با غمی بزرگ منتشر شده است که می‌توان به یکایک آن مردان و زنان و کودکان داخل تصاویر و ویدئوها سال‌ها و دهه‌ها افتخار کرد و بالید. این تصاویر می‎تواند نشان از مردم کشوری باشد که روزهای سخت را در کنار هم با رشادت و قدرت می‌ایستند و برای یکدیگر جان می‎دهند.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی