تیتر امروز

علی بختیار: زنگنه می‌دانست رای نمی‌آورد، نیامد/ ممکن است وزرای اصلاح طلب رای نیاورند/ نخواستم وزیر شوم
گفت و گوی ویژه دیدار با یکی از اعضای کارگروه انتخاب وزیر نفت

علی بختیار: زنگنه می‌دانست رای نمی‌آورد، نیامد/ ممکن است وزرای اصلاح طلب رای نیاورند/ نخواستم وزیر شوم

دیدارنیوز در روزهایی که بازار گمانه زنی ها برای انتخاب وزراء داغ است، در یک گفت و گوی ویژه خبری آنچه در کارگروه انتخاب وزیر نفت گذشته است را از علی بختیار عضو این کارگروه و نماینده پیشین مجلس...
محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.

نقره‌کار: سیاست‌گذاری‌ها برای برخورد با گران‌فروشی باید قاطعانه‌تر باشد

یک وکیل دادگستری با بیان اینکه سیاست‌گذاری عمومی در امر پیشگیری و برخورد با گران‌فروشی باید موضع قاطع‌تر و اثر بخش‌تری داشته باشد، گفت: جریمه‌هایی که در حال حاضر وجود دارد و برای متخلفان اعمال می‌شود، نقش بازدارندگی ندارند.

کد خبر: ۲۱۹۳۳
۰۸:۴۷ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۷

دیدارنیوز - محمدصالح نقره کار در رابطه با نقش نهادهای نظارتی در پیشگیری از افزایش قیمت‌ها و گرانی، اظهار کرد: پیشگیری از قیمت گذاری بی ضابطه و گران‌فروشی مستلزم نظارت اثربخش اداری و قضائی توأمان است. دستگاه نظارتی به مثابه ضابط خاص قضائی باید کنش‌مندانه و پیشگیرانه ساحت قیمت گذاری را رصد کرده و اجازه ندهد سوداگران با سو استفاده از تقاضای عمومی، عرصه قیمت گذاری را بدون نظارت و کنترل تلقی و فشار به محرومان و دهک‌های پایین جامعه را افزون سازند.

وی افزود: ماده ۱۸ آئین‌نامه سازمان تعزیرات حکومتی فرآیند رسیدگی به گزارش تخلفات گران‌فروشی را توصیف نموده است. چنانچه شعب بدوی تعزیرات حکومتی در مواردی مانند گزارش مأموران سازمان بازرسی و نظارت بر قیمت و توزیع کالا و خدمات، گزارش سازمان بازرسی کل کشور و سایر مراجع قضائی، دولتی و انتظامی، شکایت اشخاص حقیقی و حقوقی و اعلام اطلاعات، اخبار، گزارش‌های مردمی و اشخاص (الحاقی ۷۳/۱۱/۹) است.

این وکیل دادگستری با بیان اینکه با این وصف زمینه پایش هموار بوده و باید بر مبنای گزارش واصله عمومی یا رسمی اتخاذ موضع کیفری و جبران خسارت را مطمح نظر داشت، گفت: در مواعد خاص نظیر اعیاد خصوصاً نوروز زمینه جرم و تخلف سوداگران فراخ‌تر بوده و تقاضا فزونی می‌یابد. در این شرایط نهادهای نظارتی باید استمرار و اشراف و سرعت کنترل‌گری داشته باشند.

نقره کار با بیان اینکه یک تقسیم کار حساب شده از منظر قانونی بین نهادها وجود دارد، تصریح کرد: بخشی از آنها شأن نظارت‌گر داشته، بخش دیگر شأن پایشگر-کنترلی و یک بخش هم ضمانت اجرای کیفر دهنده دارد.

وی یادآور شد: از حیث شیوه برخورد و واکنش کیفری با گران‌فروشی به نظر جریمه‌هایی که در حال حاضر وجود دارد و برای متخلفان اعمال می‌شود، نقش بازدارندگی ندارند، با این وصف در چارچوب همین نظام هنجاری هم برخوردهای بهنگام و پیشگیرانه ضرورت دارد.

این وکیل دادگستری گفت: سیاست‌گذاری عمومی در امر پیشگیری و برخورد با گران‌فروشی باید موضعی قاطع‌تر و اثر بخش‌تر در این خصوص اتخاذ کند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی