تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

رئیس جمهور کوبا ادعای پامپئو را درباره بحران ونزوئلا به تندی رد کرد

رئیس جمهور کوبا در واکنش به سخنان وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر مشارکت کوبا در تشدید بحران سیاسی ونزوئلا، اظهارات او را "تهمت" و "گستاخی" خواند و به تندی مورد نقد قرار داد.

کد خبر: ۱۹۴۲۳
۱۱:۴۹ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۷

دیدارنیوز - به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مایکپامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در نشست اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت که کوبا "به صورت مستقیم" در وخیم‌تر کردن اوضاع ونزوئلا دست داشته است.

میگوئل دیاز کانل، رئیس جمهور کوبا در توئیتر خود نوشت: این تهدیدهای مداخله‌گرانه که پر از تهمت و گستاخی است هنگامی که با تصمیم مردمی که همواره از استقلال و حق حاکمیت خود دست نکشیده‌اند روبرو شود، تکه تکه و نابود می‌شود.
 
پیش از این در روز نشست شورای امنیت، آنایانسی رودریگز کامه‌خو، نماینده دائم کوبا در سازمان ملل متحد، آمریکا را به استفاده از شورای امنیت به عنوان نهادی برای مشروعیت بخشیدن به کمپین جهانی خود در مقابل "حکومت مطابق قانون" نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا متهم کرد.
 
او همچنین بیان کرد که تجاوز آمریکا و متحدانش تهدید اصلی برای صلح در آمریکای لاتین است.
 
بحران سیاسی در ونزوئلا هنگامی وخیم‌تر شد که مجلس ملی که تحت کنترل مخالفان است اظهار داشت که مادوروبه صورت "نامشروع" و با "زور" به روی قدرت آمده است. خوان گوایدو، رهبر مخالفان نیز همان روز خود را رئیس جمهور موقت اعلام کرد.

آمریکا به همراه چند کشور دیگر گوایدو را به عنوان رئیس جمهور موقت پذیرفته‌اند و مادورو نیز واشنگتن را به ایجاد یک کودتا در ونزوئلا متهم کرده است.
کوبا به همراه روسیه، مکزیک و دیگر کشورها حمایت خود را از مادورو به عنوان رئیس جمهور مشروع ونزوئلا نشان داده‌اند.


منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی