تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

دستگیری متهم به قتل در منطقه مرزی

News Image Lead

یکی از معروف‌ترین اراذل و‌ اوباش تهران که در جشن آزادی‌اش از زندان دوست صمیمی خود را با چاقو زده و او را کشته بود، در فاصله ۵۰۰ متری خروج از مرز دستگیر شد.

کد خبر: ۱۸۸۲
۱۱:۰۷ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
دیدارنیوز ـ این متهم 34ساله که وحید نام دارد و رئیس‌پلیس پایتخت او را یکی از معدود اراذل سطح یک تهران معرفی کرده است، حدود یک‌ماه‌و‌نیم پیش به خاطر برخی از جرائم خود تحت تعقیب پلیس پایتخت قرار گرفت و به شمال کشور فرار کرد، اما مأموران او را ردگیری کردند.
 
وحید هنگام دستگیری در برابر مأموران مقاومت کرد، به همین دلیل مأموران به سوی او شلیک کردند و با هدف قرار‌دادن پای این مرد موفق به دستگیری او شدند. رسیدگی به پرونده وحید ادامه داشت تا اینکه او هفته گذشته با قرار وثیقه آزاد شد. تعدادی از دوستان وحید مدت کوتاهی پس از آزادی او یک میهمانی در یکی از برج‌های ولنجک برایش ترتیب دادند.
 
چهارشنبه‌شب هفته گذشته وحید همراه تعدادی از دوستانش در طبقه نهم یک برج دور هم جمع شدند تا آزادی او را جشن بگیرند، اما ساعت 20 شب مرگ یکی از افراد حاضر در آن جشن به‌دلیل جراحت به کلانتری ولنجک اعلام شد. با حضور مأموران در محل مشخص شد فردی حدودا 35ساله بر اثر اصابت جسم تیز به قفسه سینه‌اش فوت شده است.

از سویی وحید متواری شد.

سردار حسین رحیمی، رئیس‌پلیس تهران بزرگ، دیروز در اداره آگاهی تهران در جمع خبرنگاران حاضر شد و توضیحاتی درباره  وحید و نحوه دستگیری او ارائه کرد و گفت: «این متهم مدتی قبل به خاطر فحاشی، حرف‌های رکیک و خط‌و‌نشان‌کشیدن در فضای مجازی مورد تعقیب همکاران من قرار گرفت و به شمال کشور فرار کرد. مدت کوتاهی پس از فرار هم ردزنی شد و مأموران برای دستگیری او وارد عمل شدند، اما با قمه در برابر مأموران مقاومت کرد که مأموران پایش را هدف قرار دادند و او را به تهران منتقل کردند و او چندی قبل پس از طی مراحل قضائی و رسیدگی به اتهاماتش آزاد شد. این متهم از سال 82 شرارت خود را شروع کرده است و هشت سابقه محکومیت به زندان دارد و در اکثر موارد به خاطر جرائم ضدامنیت شهروندان و برهم‌زدن نظم عمومی دستگیر شده است».

بنابر محتویات پرونده و گفته‌های رئیس‌پلیس تهران، وحید در آخرین مورد اتهامی خود که قتل یکی از دوستانش است، قصد خروج از مرزهای غربی کشور را داشت. او حتی موفق شده بود در فاصله کوتاهی پس از قتل خود را به مناطق صعب‌العبور مرزی برساند و فقط 500 متر مانده بود که از مرز خارج شود که از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی تهران دستگیر شد. رحیمی ضمن تقدیر از مهارت کارآگاهان اداره ویژه قتل پلیس آگاهی تهران که بدون داشتن کوچک‌ترین سرنخی در فاصله چندصد متری قبل از خروج وحید از مرز او را غافلگیر کردند، از مرزبانی ماکو نیز به خاطر همکاری خوب در رابطه با دستگیری این متهم تشکر کرد. به گفته سردار رحیمی، وحید شبانه قصد خروج از مرزهای غربی را داشت و در آخرین لحظات قبل از خروج از کشور پشت تخته‌سنگی مخفی شده و منتظر قاچاقچی خارجی بود تا او را از مرز خارج کند اما مأموران قبل از رابط خارجی رسیدند و او را دستگیر کردند.

گفت‌وگو با متهم در پلیس آگاهی:

چرا مرتکب قتل شدی؟

من و حسین رفیق بودیم. آن شب هر دو مست بودیم و او در لایو اینستاگرام به من فحاشی کرد و من برای دفاع از حیثیت و ناموس خود مجبور به دفاع شدم.

حسین را از کجا می‌شناختی؟

خیلی سال بود با خودش و برادرش رفیق بودم، اما تقصیر خودش بود من چاره‌ای نداشتم، ‌فقط از خودم دفاع کردم، قصد کشتن هم نداشتم. فقط به دست و پاهایش زدم. فحش داد ضمن اینکه او و پسرعموهایش شیشه و تیزی داشتند اگر نمی‌زدم می‌خوردم. خانواده‌اش می‌دانند که تقصیر خودش بود برای آنها آرزوی صبر دارم.

در آن میهمانی چه خبر بود که به دعوا ختم شد؟

تعدادی از دوستانم به خاطر آزادی من دور هم جمع شده بودند، اما من اصلا نمی‌دانستم آنجا چه خبر است و قرار است مشروب بخوریم وگرنه نمی‌رفتم من یک‌سال‌ونیم است که مشروب نمی‌خورم.

زن و بچه داری؟

بله ازدواج کرده‌ام و یک پسر چهار،پنج‌ساله دارم.

شغلت چه بود؟

در باشگاه بودم و از داروهای وزارت بهداشتی می‌فروختم، گاهی هم رفقا در معامله ماشین یک خیری به ما می‌دادند.

چه زمانی فهمیدی حسین فوت شده است؟

نمی‌خواستم بمیرد. ‌من فقط می‌خواستم ادب شود. ‌جوری هم نزدم که بکشم، اما به خاطر خون‌ریزی مرد. در راه بودم که خبردار شدم. مست بودیم از کوره در رفتم و این‌جور شد.

تا حالا چند بار دستگیر شده‌ای؟

شاید 14 یا 15 بار.

چند بار گلوله ‌خورده‌ای؟

18 گلوله به پاهایم زده‌اند. در هر دستگیری چندتایی گوله خورده‌ام، ‌من الان هم عصا دارم و باید پایم را عمل کنم.

ماجرای فعالیتت در فضای مجازی چیست؟

من در جریان نبودم، هواداران این کارها را کرده بودند که پلیس امنیت من را خواست و من رفتم تعهد دادم.

منبع: شرق
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی