تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
فرماندار بروجن مطرح کرد؛

بروجن رتبه دوم سرانه فضای فیزیکی کتابخانه‌ها را دارد

فرماندار بروجن گفت: این شهرستان در بین شهرستان‌های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری رتبه دوم سرانه فضای فیزیکی کتابخانه‌ها را دارد.

کد خبر: ۱۸۴۲۸
۱۱:۵۵ - ۲۲ دی ۱۳۹۷

دیدارنیوزـ مسعود ملکی روز شنبه در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی بروجن تاکید کرد: هم اینک ۱۳ کتابخانه عمومی با ۱۹۳ هزار جلد کتاب در این شهرستان فعالیت می‌کند.

 

 

 

وی افزود: از این تعداد ۱۱ کتابخانه با ۴ هزار و ۶۴۲ مترمربع زیربنا نهادی و ۲ کتابخانه با زیربنای ۴۱۴ متر مربع مشارکتی است.
ملکی تصریح کرد: سرانه فضای فیزیکی کتابخانه‌ای شهرستان بروجن با احتساب کتابخانه‌های مشارکتی ۴.۱۲ مترمربع و بدون احتساب آن ۳.۸ مترمربع است.
وی با اشاره به بهره مندی تمامی شهر‌های شهرستان بروجن از کتابخانه یادآور شد: هم اینک روستا‌های دهنو و امام قیس نیز دارای کتابخانه است.
فرماندار شهرستان بروجن با اشاره به ضرورت راه اندازی کتابخانه در روستا‌های بالای یکهزار و ۵۰۰ نفر جمعیت اظهار داشت: روستا‌های سیبک، کنارک و آورگان هر کدام با ۲ هزار نفر جمعیت در اولویت راه اندازی کتابخانه هستند.


وی با اشاره به جمعیت ۱۲۲ هزار و ۴۸۳ نفری شهرستان بروجن گفت: از این تعداد ۶ هزار و ۲۷۲ نفر در کتابخانه‌های این شهرستان عضویت دارند.
ملکی تاکید کرد: از این تعداد ۲ هزار و ۸۱۶ کودک از ۲۱ هزار و ۴۵۸ جلد کتاب تخصصی کودکان در کتابخانه‌های عمومی شهرستان بروجن استفاده می‌کنند.
وی افزود: تمامی شهرداری‌های شهرستان بروجن موظفند نیم درصد سهم کتابخانه‌های عمومی از درآمد شهرداری‌ها را به موقع پرداخت و گزارش آن را به مردم اطلاع رسانی کنند.


فرماندار شهرستان بروجن تصریح کرد: هر کدام از شهرداری‌ها که در پرداخت به موقع نیم درصد سهم کتابخانه‌های عمومی از درآمد شهرداری‌ها کوتاهی کنند، نسبت به کسر این مبلغ از محل سرجمع اعتبارا آن شهرداری اقدام می‌شود.
به گزارش ایرنا، براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت شهرستان بروجن ۱۲۲ هزار و ۴۸۳ نفر اعلام شده است.
بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

 

 

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی