تیتر امروز

سیدعلی مجتهدزاده: اراده‌ای برای اجرای قانون جرم سیاسی نمی‌بینم/ اعضای هیئت منصفه در ایران، وابستگان یک گروه سیاسی خاص هستند/ یکی از بهترین کارهای مرحوم رئیسی در قوه قضائیه، برکناری جعفری دولت آبادی از دادستانی تهران بود
گفت‌وگوی دیدار در برنامه «ایرانشهر» با یک حقوقدان و وکیل دادگستری

سیدعلی مجتهدزاده: اراده‌ای برای اجرای قانون جرم سیاسی نمی‌بینم/ اعضای هیئت منصفه در ایران، وابستگان یک گروه سیاسی خاص هستند/ یکی از بهترین کارهای مرحوم رئیسی در قوه قضائیه، برکناری جعفری دولت آبادی از دادستانی تهران بود

دیدارنیوز در بیست و یکمین پرده از برنامه «ایرانشهر» به سراغ «سید علی مجتهدزاده»، حقوقدان و وکیل باسابقه دادگستری رفته و مسائل مختلف مرتبط با منافع ملی ایران از فعال شدن مکانیسم ماشه، تحرکات تندرو‌ها...
استقبال ايران از مذاکره واقعی با آمریکا/ خط و نشان پزشکیان برای خودروسازان/ باید راهی برای مذاکره پیدا کرد
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

استقبال ايران از مذاکره واقعی با آمریکا/ خط و نشان پزشکیان برای خودروسازان/ باید راهی برای مذاکره پیدا کرد

این صد و سی و دومین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که امروز دوشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۴ با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
زیدآبادی: آنقدر بر سر مجلس فیلتر گذاشتند که امروز صدای رسایی‌ها و ثابتی‌ها را از آن می‌شنویم/ پشت شما، جمهوری اسلامی است!/ عبدالکریمی: پشت من، هیچکس نیست، خداست!/ ناتو، صهیونیست‌ها و رضا پهلوی، نمی‌توانند برای ما دموکراسی بیاورند
در مناظره دو فعال سیاسی در دیدارنیوز مطرح شد

زیدآبادی: آنقدر بر سر مجلس فیلتر گذاشتند که امروز صدای رسایی‌ها و ثابتی‌ها را از آن می‌شنویم/ پشت شما، جمهوری اسلامی است!/ عبدالکریمی: پشت من، هیچکس نیست، خداست!/ ناتو، صهیونیست‌ها و رضا پهلوی، نمی‌توانند برای ما دموکراسی بیاورند

در ادامه سلسله مناظرات دیدارنیوز در خصوص مسائل روز کشور و منافع ملی، میزبان بیژن عبدالکریمی، استاد فلسفه دانشگاه و احمد زیدآبادی، روزنامه نگار و فعال سیاسی بودیم که در ادامه می‌‌خوانید.
نمایشگاه CES ۲۰۱۹

خودروهایی که حرکات راننده خود را زیر نظر دارند

بسیاری از شرکت‌های فناوری در نمایشگاه بین‌المللی CES، دوربین‌هایی ارائه داده‌اند که امکان بررسی حرکات راننده را در خودرو فراهم می‌کنند.

کد خبر: ۱۸۳۶۸
۰۹:۰۲ - ۲۱ دی ۱۳۹۷

دیدارنیوزـ خودروها روز به روز هوشمندتر می‌شوند و بسیاری از آنها طوری طراحی می‌شوند که علاوه بر حرکت در مسیر، رانندگان و مسافران را نیز تحلیل کنند.

امسال "نمایشگاه بین‌المللی سی‌ای‌اس"(CES)، میزبان استارتاپ‌های بسیاری است که دوربین‌هایی را با قابلیت بررسی و تحلیل رانندگان، مسافران و اشیای داخل خودرو به نمایش گذاشته‌اند.

شرکت‌های خودروسازی باور دارند که این دوربین‌ها می‌توانند ایمنی رانندگی را افزایش دهند اما مدافعان حریم خصوصی هشدار می‌دهند که ممکن است این فناوری، به راهی برای کسب درآمد شرکت های تبلیغاتی منجر شود که کاربران را به تماشای آگهی‌های تبلیغاتی وادار می‌کنند.

نکته دیگری که این افراد مطرح می‌کنند، امکان بررسی احساسات افراد از روی حالت‌های چهره آنها و حتی گوش دادن به مکالمات شخصی است. اگرچه سیستم‌های کنونی، توانایی گوش کردن مکالمات را ندارند اما ممکن است این قابلیت نیز به نسخه‌های آینده اضافه شود.

استفاده از حسگر داخلی برای خودروهای خودران، حیاتی به نظر می‌رسد. به گفته تحلیلگران، سال‌ها طول می‌کشد تا خودروهای خودران آماده استفاده شوند و در حال حاضر هنوز در مرحله آزمایشی به سر می‌برند.

بسیاری از منتقدان باور دارند که استفاده از فناوری خودران در خودروها، می‌تواند دقت رانندگان و آمادگی آنها در کنترل خودرو را کاهش دهد. در هر حال، وجود دوربین‌های بررسی و نرم‌افزار هوش مصنوعی ورای آنها، می‌تواند امکان رانندگی دقیق‌تر را برای کاربران فراهم کند.

اگرچه این دوربین‌ها برای افزایش ایمنی به کار می‌روند اما هنوز کارآیی بالایی ندارند. دوربین‌ داخلی خودرو که هنوز یک پدیده جدید به شمار می‌رود، فقط در خودروی "کادیلاک" (Cadillac) مدل CT۶۲۰۱۸ وجود دارد. شرکت‌های "آئودی" و "تسلا" نیز چنین سیستم‌هایی ابداع کرده‌اند اما این سیستم‌ها هنوز فعال نشده‌اند. شرکت‌های "مزدا" و "سوبارو" و استارتاپ تولیدکننده وسایل نقلیه الکتریکی "بایتون"، قصد دارند در سال ۲۰۱۹ خودروهایی را معرفی کنند که به دوربین‌هایی برای سنجش عدم توجه راننده مجهز هستند. دوربین‌های این خودروها، با نرم‌افزار تشخیص تصویر تحلیل می‌شود تا توجه یا عدم توجه کاربر را مشخص کنند.

هنوز مشخص نیست که شرکت‌های بزرگی مانند "الکسا" چه واکنشی به ایده دیده شدن راننده در خودرو به خصوص خودروهای خودران نشان می‌دهند اما این ایده به دلایل گوناگون، مورد توجه شرکت‌های خودروسازی قرار گرفته است.

"گیل دوتان" (Gil Dotan)، مدیرعامل شرکت فناوری "گاردین اپتیکال" (Guardian Optical) گفت: هدف خودروسازان برای استقبال از این ایده، هم فروش خودروها و هم عمل به صحبت‌های تنظیم‌کنندگان است.

آینده این فناوری، در گرو خواسته‌های مسافران این وسایل نقلیه است تا بتوانند امکان یک رانندگی شخصی‌سازی‌شده را فراهم کنند.

"اریک مونتاگو" (Eric Montague)، مدیر ارشد راهبرد شرکت فناوری "نانس اتوماتیو" (Nuance Automotive) گفت: هر چه بیشتر در مورد کاربران بدانیم، توانایی ما در برآوردن خواسته هایشان بیشتر می‌شود.

تحلیل‌های مبتنی بر فناوری بررسی راننده، می‌توانند در تنظیم شرایط رانندگی مانند گرما، ارتفاع صندلی یا پخش یک موسیقی خاص به او کمک کنند. همچنین این فناوری می‌تواند در برآوردن نیازهای مسافران نیز به آنها کمک کند.

"مایک رمزی" (Mike Ramsey)، مدیر پژوهش خودران شرکت پژوهش و مشاوره "گارتنر" (Gartner) گفت: دلیل استفاده از این فناوری، به خاطر حواس‌پرتی نیست، بلکه بیشتر به خاطر سودآوری آن است. من مطمئنم که شرکت‌های خودروسازی سعی دارند از داده‌های خودروهای قابل اتصال به اینترنت، برای کسب درآمد استفاده کنند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
امروز چهارشنبه ۲۸ آبان
امروز چهارشنبه ۲۸ آبان
امروز چهارشنبه ۲۸ آبان
امروز چهارشنبه ۲۸ آبان