تیتر امروز

امر به معروف باید در ساختار‌های حاکمیتی باشد نه برای چهار تا تار مو/تقیه‌ی علماء دین را حفظ نمی‌کند/ نباید با کل دنیا مقابله می‌کردیم
در سی‌ و پنجمین برنامه دیدار اندیشه با حجت الاسلام اکبرنژاد مطرح شد:

امر به معروف باید در ساختار‌های حاکمیتی باشد نه برای چهار تا تار مو/تقیه‌ی علماء دین را حفظ نمی‌کند/ نباید با کل دنیا مقابله می‌کردیم

در سی‌ و پنجمین برنامه دیدار اندیشه با حجت الاسلام محمدتقی اکبرنژاد مجتهد و مدرس حوزه، در ادامه موضوع "نقش خدا و مردم در تحولات اجتماعی" به تاثیر تقیه در کنش علماء دین پرداختیم.
محموله‌های خطرناک یا کالا‌های معمولی؟/ امیدواری پس از دور سوم مذاکرات/ زلزله ژئوپلیتیکی در خاورمیانه
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

محموله‌های خطرناک یا کالا‌های معمولی؟/ امیدواری پس از دور سوم مذاکرات/ زلزله ژئوپلیتیکی در خاورمیانه

این هشتاد و نهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
صادق زیباکلام: تندروها به سرمایه‌گذاران گفتند گول لبخند روحانی و ظریف را نخورید/ برجام قبل از خروج ترامپ مرده بود/ می‌شد زودتر مذاکره کرد اما ...
گفت‌وگوی دیدار در برنامه ایرانشهر با یک تحلیلگر مسایل سیاسی

صادق زیباکلام: تندروها به سرمایه‌گذاران گفتند گول لبخند روحانی و ظریف را نخورید/ برجام قبل از خروج ترامپ مرده بود/ می‌شد زودتر مذاکره کرد اما ...

دیدارنیوز در روزی که سومین دور از مذاکرات تهران و واشنگتن در شهر مسقط برگزار شد، میزبان صادق زیباکلام استاد دانشگاه و تحلیلگر مسایل سیاسی در برنامه ایرانشهر بود.
ارزیابی دانشجویان بر اساس توانمندی و مهارت

وزیر علوم: نظام نمره‌دهی باید حذف شود

حسین سیمایی صراف، وزیر علوم گفت: نظام نمره‌دهی باید حذف یا جایگاه آن تضعیف شود و ارزیابی بر اساس توانمندی و مهارت دانشجویان صورت بگیرد.

کد خبر: ۱۸۳۵۰۵
۱۲:۵۵ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۴

وزیر علوم: نظام نمره‌دهی باید حذف شود

دیدارنیوز: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه باید نظام ارزیابی مهارتی ایجاد کنیم تا شاهد جهش در مهارتی‌تر شدن دانشجویان باشیم، گفت: نظام نمره‌دهی باید حذف یا جایگاه آن تضعیف شود و ارزیابی بر اساس توانمندی و مهارت دانشجویان صورت بگیرد.

حسین سیمایی صراف در مراسم تجلیل از سرآمدان آموزشی دانشگاه ملی مهارت تاکید کرد: متاسفانه ما با صاحبان مدرکی مواجه هستیم که مهارت ندارند؛ حتی در رشته‌هایی که آموزش دیدند نمی‌توانند برای خودشان نیز کاری انجام دهند. این شکاف بین دانش و مهارت موجب شده که بازار کار از فارغ التحصیلان استقبال نکند. یکی از عوامل بیکاری و افزایش نرخ بیکاری ضعف در مهارت و توانمندی است.

وزیر علوم تاکید کرد: قانون تلاش کرده است شکاف فوق را پر کند؛ به طوریکه باید ۴۰ درصد آموزش‌ها مهارتی باشند.

سیمایی صراف افزود: ما در وزارت علوم حمایت خوبی از دانشگاه ملی مهارت خواهیم کرد؛ به طوریکه افزایش فوق العاده‌ای در بودجه جاری دانشگاه داشتیم و بودجه دانشگاه ۸۰ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه باید برای کلیت دانشگاه ملی مهارت برنامه جامعی داشته باشیم، گفت: باید بررسی کرد کدام بخش‌ها باید تجمیع یا توسعه یابد؛ ضمن اینکه تجهیزات کارگاهی و آموزشگاهی باید به‌روز شود تا شاهد تربیت جوانان ماهر باشیم؛ چرا که صرف تحصیل در دانشگاه خیلی خوب برای آنها آینده خوبی را رقم نمی‌زند.

وزیر علوم با بیان اینکه آینده ایران با دستان ماهر ساخته می‌شود، افزود: برای رسیدن به این منظور باید سرفصل‌های آموزشی منطبق بر نیاز‌های صنعت بازنگری شود و زیرساخت‌های آموزشی و مهارتی توسعه یابد؛ ضمن اینکه اساتید مهارتی نیازمند توانمند شدن هستند و باید بتوانیم اساتید را به روز کنیم.

سیمایی صراف خاطرنشان کرد: باید نظام ارزیابی مهارتی ایجاد کنیم تا شاهد جهش در مهارتی‌تر شدن دانشجویان باشیم؛ به طوریکه نظام نمره دهی باید حذف شود یا جایگاه آن تضعیف شود و ارزیابی بر اساس توانمندی و مهارت دانشجویان صورت بگیرد و معدل آنها بر اساس مهارت نرخ‌گذاری شود نه تست زنی.

وی بر ضرورت تقویت همکاری با صنایع تاکید کرد و افزود: این موضوع در دانشگاه ملی مهارت تا حدودی عملی شده است و تعدادی استاد از صنعت برای تدریس و آموزش دانشجویان حضور می‌یابند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
امروز سه‌شنبه ۰۹ ارديبهشت
امروز سه‌شنبه ۰۹ ارديبهشت
امروز سه‌شنبه ۰۹ ارديبهشت
امروز سه‌شنبه ۰۹ ارديبهشت