تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.

کاهش ۴.۲ درصدی نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری با کاهش ۴.۲ درصدی، از ۲۱.۲ درصد در پاییز پارسال به ۱۷ درصد در پاییز سال جاری رسید.

کد خبر: ۱۸۰۳۰
۱۱:۰۵ - ۱۶ دی ۱۳۹۷

دیدارنیوز - به نقل از روابط عمومی استانداری چهار محال و بختیاری، «طهمورث الیاسی بختیاری» اظهار کرد: نسبت اشتغال (سهم شاغلان در جمعیت ۱۰ ساله و بالاتر) شاخص مهمی است که توجه به آن وضعیت اشتغال را بهتر ترسیم می‌کند.

وی افزود: بر اساس نتایج منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران، نسبت اشتغال چهارمحال و بختیاری از ۳۱.۱ درصد در پاییز سال ۹۶ به ۳۱.۳ درصد در پاییز ۹۷ افزایش یافته است.

الیاسی بختیاری تصریح کرد: همچنین نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری با کاهش ۴.۲ درصدی از ۲۱.۲ درصد در پاییز پارسال به ۱۷ درصد در پاییز سال جاری رسید.

وی یادآور شد: این در حالی است که میانگین نرخ بیکاری کشور در این مدت تغییری را تجربه نکرده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: البته توجه به این مهم ضرورت دارد که نرخ بیکاری منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران تنها برآورد نقطه‌ای پارامتر نرخ بیکاری در جامعه بوده و تفسیر آن بدون در نظر گرفتن خطای معیار برآورد نقطه‌ای نیز عاری از اشکال نیست.

وی گفت: برآورد فاصله‌ای پارامتر یاد شده که در نشریه مرکز آمار ایران نیز موجود است بیانگر برآورد واقع گرایانه‌تری از این پارامتر است.

الیاسی بختیاری خاطرنشان کرد: بنابراین با توجه به مفاهیم بازار نیروی کار، تفسیر منفرد نرخ بیکاری به طور یقین تفسیر صحیحی نخواهد بود.
وی یادآور شد: لازم است نرخ بیکاری در کنار سایر اقلام آماری این طرح از جمله نرخ مشارکت، نسبت اشتغال و رشد اشتغال برای یک دوره زمانی (حداقل یک سال) تفسیر شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی