تیتر امروز

آمادگی فراجا برای اجرای لایحه حجاب/ اعلام شرایط توقف جنگ در لبنان/ افزایش نجومی شهریه رشته پزشکی دانشگاه آزاد
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

آمادگی فراجا برای اجرای لایحه حجاب/ اعلام شرایط توقف جنگ در لبنان/ افزایش نجومی شهریه رشته پزشکی دانشگاه آزاد

این سی‌ و نهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
فیاض زاهد:مطهری با گشت ارشاد سراغ زنان نرفت/گذاشتن پزشکیان مقابل آن پنج نفر یعنی یک از پنج بزرگتر است/منتظر حضور یک زن از مشهد برای انتخابات بعدی باشید
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک استاد دانشگاه:

فیاض زاهد:مطهری با گشت ارشاد سراغ زنان نرفت/گذاشتن پزشکیان مقابل آن پنج نفر یعنی یک از پنج بزرگتر است/منتظر حضور یک زن از مشهد برای انتخابات بعدی باشید

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه های خود یک بار دیگر به سراغ فیاض زاهد، استاد دانشگاه و جامعه شناس رفت و با او درباره موضوع وفاق ملی و سرمایه های اجتماعی گفت و گو کرد که می خوانید.
کشور‌های حاشیه خلیج فارس بر روی امنیت منطقه و تعامل منطقه‌ای با همسایگان خود متمرکز شوند

توصیه هاشمی به کشورهای عربی؛ وارد بازی اروپایی‌ها نشوید/ امارات اندازه یک استان ایران نیست

این روزها امارات با همراهی کشورهای عربی بار دیگر ادعاهای بی‌اساس خود را درباره جزایره سه‌گانه ایرانی تکرار کرده و باعث شده تا مقامات و مسوولان ایران به این کشور و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس هشدار بدهند که در زمین اروپایی‌ها بازی نکنند.

کد خبر: ۱۷۴۲۶۸
۱۷:۳۶ - ۳۰ مهر ۱۴۰۳

توصیه هاشمی به کشورهای عربی؛ وارد بازی اروپایی‌ها نشوید

دیدارنیوز: یک فعال سیاسی تاکید کرد: بهتر است کشور‌های حاشیه خلیج فارس به این موضوع توجه داشته باشند که وارد بازی نشوند که فقط منافع اروپایی‌ها را تامین می‌کند.

محمد هاشمی، با اشاره به ادعای واهی شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا در خصوص جزایر سه گانه ایرانی، بیان کرد: جزایر سه گانه از قدیم الایام متعلق به ایران بوده و خواهد بود. این جزایر سه گانه هیچ گاه از ایران منفک نخواهد شد. اروپایی‌ها صرفا به دنبال ایجاد تفرقه و بازی در منطقه هستند تا منافعی از کشور‌های حاشیه خلیج فارس کسب کنند. متاسفانه کشور‌های حاشیه خلیج فارس به ویژه امارات که اروپایی‌ها مدعی شدند، این جزایر متعلق به امارات است، توجهی به آثار این موضوع نکردند.

وی در ادامه اظهار کرد: امارات در مجموع به اندازه یک استان ایران نیز نیست؛ لذا نباید اینقدر ریسک کرده و وارد همچین بازی‌هایی شوند که صرفا منافع اروپایی‌ها را تامین می‌کند.

این فعال سیاسی در ادامه تصریح کرد: بهتر است کشور‌های حاشیه خلیج فارس بیشتر بر روی امنیت منطقه و تعامل منطقه‌ای با همسایگان خود متمرکز شوند، نه اینکه هر کس آمد تا پولی از آن‌ها بگیرد و حرفی را به زبان بیاورد که به نفع آنان است، تسلیم شوند. این حرف‌ها امروز دیگر خریداری ندارد.

وی خاطرنشان کرد: این مسائل جز اینکه در منطقه حساس خاورمیانه و خلیج فارس تفرقه ایجاد می‌کند، نتیجه‌ای ندارد، زمانی که پای نفاق و تفرقه در منطقه خلیج فارس به میان بیاید، همه کشور‌های منطقه ضرر خواهند کرد. منتهی کشور‌هایی که کوچک‌تر هستند بیشتر ضرر می‌کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: کشور‌های حاشیه خلیج فارس باید به عواقب این مطالب توجه داشته و شرایط منطقه‌ای را در نظر بگیرند. امنیت منطقه باید از سوی کشور‌های منطقه تامین شود. تعامل و تجارت بین کشور‌های منطقه بهترین گزینه است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی