تیتر امروز

حمله آمریکا با بمب افکن B۲ به یمن/ لغو تمامی احکام انضباطی سال ۱۴۰۱/ ادعای اسرائیل در مورد مشخص شدن محل‌های حمله به ایران
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

حمله آمریکا با بمب افکن B۲ به یمن/ لغو تمامی احکام انضباطی سال ۱۴۰۱/ ادعای اسرائیل در مورد مشخص شدن محل‌های حمله به ایران

این سی‌ و هشتمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
مزایای داشتن شرکت‌های دانش بنیان
کارآفرینان در برنامه هفت ستاره‌ها (۱۳)؛ این قسمت عبدالمجید مرشدی

مزایای داشتن شرکت‌های دانش بنیان

در سیزهمین قسمت از برنامه «هفت ستاره‌ها»، گفت‌و‌گوی علی رودگرنژاد با عبدالمجید مرشدی مدیرکل دفتر تأمین مالی و سرمایه‌گذاری معاونت علمی رئیس جمهور را خواهید دید.
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

حمله آمریکا با بمب افکن B۲ به یمن/ لغو تمامی احکام انضباطی سال ۱۴۰۱/ ادعای اسرائیل در مورد مشخص شدن محل‌های حمله به ایران

این سی‌ و هشتمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

کد خبر: ۱۷۴۰۵۸
۲۲:۵۴ - ۲۶ مهر ۱۴۰۳

حمله آمریکا با بمب افکن B۲ به یمن/ لغو تمامی احکام انضباطی سال ۱۴۰۱/ ادعای اسرائیل در مورد مشخص شدن محل‌های حمله به ایران

دیدارنیوز _ اتاق خبر: هموطنان عزیز درود، اینجا استودیو تلویزیونی دیدارنیوز و من محمدرضا حیاتی با یک مجله خبری دیگر مهمان نگاه‌های گرم و دقیق شما هستیم.

در این برنامه می‌بینید و می‌شنوید

۱- ادعای مشخص شدن اهداف اسرائیل برای حمله به ایران
۲- توقف مذاکرات غیر مستقیم بین ایران و آمریکا
۳- استفاده آمریکا از بمب افکن B ۲ علیه اهدافی در یمن
۴- خبر‌هایی از کشته شدن تعدادی از شهروندان افغانستان در مرز ایران
۵- وزیر علوم: تمام دانشجویان به کلاس برگشتند/ همه احکام انضباطی ۱۴٠۱ لغو شد

 

 ویدیوی این مجله خبری را می‌توانید اینجا، یوتیوب و آپارات ببینید 

 

 

مشروح اخبار:

اسرائیل اهداف حمله به ایران را مشخص کرد

ایران به سازمان ملل متحد: پاسخ ما قاطع و پشیمان‌کننده خواهد بود

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که اهداف حمله احتمالی به ایران مشخص شده و تنها مسئله زمان انجام آن اکنون مد‌نظر است.

کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل در گزارشی گفت که نقاط حمله به ایران از سوی ارتش مشخص شده و هر لحظه ممکن است که انجام شود. بنا به این گزارش، فهرستی از نقاط مد نظر که قرار است در حمله احتمالی به ایران هدف واقع شوند در اختیار نخست‌وزیر و وزیر دفاع اسرائیل قرار گرفته است.

در همین راستا، روزنامه واشنگتن‌پست با استناد به منابع آگاه اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو در گفتگو با رئیس جمهوری آمریکا، حمله به تاسیسات نفتی و هسته‌ای ایران را منتفی دانسته است.

با سید جلال ساداتیان دیپلمات سابق در این باره گفتگو می‌کنیم. جناب آقای ساداتیان بیان این نکته که اهداف اسرائیل برای حمله به ایران مشخص شده، چه تبعاتی در جامعه دارد؟

حمله آمریکا با بمب افکن B۲ به یمن/ لغو تمامی احکام انضباطی سال ۱۴۰۱/ ادعای اسرائیل در مورد مشخص شدن محل‌های حمله به ایران

 

هشدار سردار سلامی به اسرائیل: به هر نقطه‌ای تجاوز کنید به همان نقطه از شما حملۀ دردناک خواهد شد

سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه در مراسم تشییع پیکر سردار شهید نیلفروشان گفت: شما می‌دانید وقتی چیزی می‌گوییم به آن عمل می‌کنیم. الان هم می‌گوییم مراقب باشید اشتباه نکنید. اگر به هر هدفی از ما چه در منطقه و چه در ایران تعرض کنید ما بازهم شما را دردناک می‌زنیم.

فرمانده کل سپاه به اسرائیلی‌ها اخطار داد: به هر نقطه‌ای تجاوز کنید به همان نقطه از شما حملۀ دردناکی خواهد شد؛ با دقت تصمیم بگیرید.

وی تاکید کرد: تصور کردند حزب‌الله تمام شده است. وعده صادق ۲ فقط یک هشدار بود درس بگیرید. ما در هدف‌قراردادن اسرائیل تعارفی نداریم.

آمریکا توقف مذاکرات غیر مستقیم بین ایران و آمریکا را تایید کرد

یک سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده، تائید کرد که مذاکرات غیرمستقیم بین تهران و واشنگتن متوقف شده است. این موضوع پس از آن مطرح شد که عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران، اعلام کرد هیچ زمینه‌ای برای ادامه این مذاکرات از طریق میانجی‌گری عمان وجود ندارد.

عراقچی گفته که این مذاکرات به دلیل «شرایط خاص منطقه» متوقف شده است.

با اینحال وزیر امور خارجه اعلام کرد که امکان تبادل پیام میان ایران و آمریکا همچنان وجود دارد.

وزارت امور خارجه آمریکا با بیان اینکه «ما خطوط ارتباطی مستقیم و باز با ایران داریم» افزود: «در حال حاضر نیازی به مذاکرات غیرمستقیم در عمان یا هر جای دیگری نیست.»

در این باره با امیرعلی ابوالفتح کارشناس بین الملل گفتگو می‌کنم. جناب ابوالفتح آیا کانال ارتباطی ایران و آمریکا قطع شده است؟

حمله آمریکا با بمب افکن B۲ به یمن/ لغو تمامی احکام انضباطی سال ۱۴۰۱/ ادعای اسرائیل در مورد مشخص شدن محل‌های حمله به ایران

 

آمریکا برای اولین بار از بمب افکن B۲ برای بمباران یمن استفاده کرد

حمله سنگین آمریکا به مواضع حوثی‌ها در صنعا و صعده. ارتش امریکا در حمله بی سابقه با بمب افکن قدرتمند B۲ پنج سایت تسلیحات زیرزمینی حوثی‌ها را نابود کرد

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا گفت: مواضع حوثی‌ها در یمن بمباران شد و پنج انبار زیرزمینی تسلیحات این گروه با استفاده از بمب افکن‌های رادارگریز B-۲ هدف گرفته شد.

آستین در بیانیه‌ای گفت: «این یک نمایش منحصربه‌فرد از توانایی ایالات متحده برای هدف قرار دادن تأسیساتی بود که دشمنان ما می‌خواهند از دسترس آن‌ها دور نگه دارند، مهم نیست که چقدر در زیر زمین، سخت یا مستحکم دفن شده‌اند.

این اولین باری است که ایالات متحده از بمب افکن رادارگریز استراتژیک برای حمله به حوثی‌ها در یمن استفاده می‌کند. بمب افکن بی دو یا شبح در ارتفاع بسیار بالا پرواز کرده و بمب‌های بیشتر و سنگین‌‎تری حمل می‌کند.

وزیر دفاع آمریکا افزود: این حمله با مجوز بایدن رییس جمهور آمریکا انجام شده تا به حوثی‌ها در مورد عواقب ادامه حملات در دریای سرخ و دریای عدن هشدار بدهد.

خبر‌هایی از کشته شدن تعدادی از مهاجران افغانستانی در مرز ایران

گزارش‌ها از کشته شدن ده‌ها و به روایتی ۲۶۰ مهاجر افغانستانی در مرز سراوان ایران حکایت دارد.

برخی خبر‌ها حاکی‌ست که این پناهجویان افغانستانی «هنگام ورود به ایران» در منطقه مرزی کله‌گان سراوان هدف تیراندازی قرار گرفته و کشته شده اند.

حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان گفت: «جان باختن ده‌ها اتباع غیرقانونی در مرز سراوان صحت ندارد».

وی گفت: برخورد «قانونی» با ورود «غیرقانونی اتباع غیر مجاز»، حق مشروع کشورهاست و نیرو‌های مرزبانی هر کشوری موظف به جلوگیری از ورود اتباع غیرقانونی هستند، اما چنین خبری صحت ندارد.

یونس دهمرده خبرنگار دیدارنیوز در سیستان و بلوچستان در این باره گزارش می‌دهد

حمله آمریکا با بمب افکن B۲ به یمن/ لغو تمامی احکام انضباطی سال ۱۴۰۱/ ادعای اسرائیل در مورد مشخص شدن محل‌های حمله به ایران

 

آمریکا: تهدید‌های جمهوری اسلامی ایران علیه ترامپ مسئله امنیت ملی ماست

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت که واشنگتن از نزدیک تهدید‌های جمهوری اسلامی ایران علیه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات پیش رو را دنبال می‌کند.

شان سوت اظهار داشت: «ما این موضوع را به عنوان یک مسئله امنیت ملی و میهنی در اولویت قرار می‌دهیم و جمهوری اسلامی را به خاطر این تهدید‌ها به شدت محکوم می‌کنیم. اگر تهران به هر یک از شهروندان ما، از جمله کسانی که مشغول خدمت به ایالات متحده هستند یا کسانی که قبلا خدمت کرده‌اند، حمله کند، جمهوری اسلامی ایران با عواقب شدیدی روبرو خواهد شد.»

ظریف: تغییر دکترین هسته‌ای ایران از ابتدا مطرح بوده است

محمد جواد ظریف معاون راهبردی رییس جمهور، در واکنش به درخواست تغییر دکترین هسته‌ای جمهوری اسلامی گفت: این موضوع جدیدی نیست و نخستین بار در دهه ۷۰ پس از آزمایش هسته‌ای هند و پاکستان در صداوسیما مطرح شد.

معاون راهبردی رئیس جمهور گفت در جامعه و سطح جهانی دو نگرش متفاوت درباره سلاح هسته‌ای وجود دارد؛ برخی معتقدند که سلاح هسته‌ای باعث ایجاد امنیت می‌شود، در حالی که گروهی دیگر بر این باورند که این سلاح‌ها موجب ناامنی گسترده می‌شوند و فقط توهم امنیت را ایجاد می‌کنند.

وزیر امنیت داخلی اسراییل: دوران حاکمیت بریتانیا به سر رسیده است

بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی اسراییل در واکنش به اظهارات مقامات بریتانیایی مبنی بر تحریم تسلیحاتی اسراییل گفت: «بریتانیا در تلاش است از موجودیت اسرائیل جلوگیری کند. بریتانیایی‌ها لازم است درک کنند که دوران حاکمیت آن‌ها به پایان رسیده است.

وی گفت آن‌ها من را نمی‌ترسانند و من تنها براساس منافع مهم امنیت ملی اسرائیل عمل خواهم کرد.»

حمله اسراییل به تأسیسات اتمی ما خیلی بعید است

سخنگوی سازمان انرژی اتمی می‌گوید بعید است اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله کند و حتی در صورت حمله، آسیب جدی به برنامه هسته‌ای ایران وارد نخواهد شد.

بهروز کمالوندی در مصاحبه‌ای هم‌زمان با تشدید گمانه‌زنی‌ها درباره گزینه‌های حمله احتمالی تلافی‌جویانه اسرائیل به ایران، گفت حتی در صورت بروز خسارت در جریان حمله اسرائیل، صنعت هسته‌ای ایران توانایی جبران فوری خسارات را دارد.

یک کارشناس سیاسی: طی ۴۵ سال گذشته همه نیرو‌ها و گفتمان‌ها از قطار انقلاب پیاده شده‌اند

بیژن عبدالکریمی استاد فلسفه و صاحب‌نظر مسائل سیاسی گفت: طی ۴۵ سال گذشته همه نیرو‌ها و گفتمان‌ها از قطار انقلاب پیاده شده و همه روسای جمهور پیشین با انگ مواجه شده اند؛ این منطق باید دگرگون شود. اگر حاکمیت این واقعیت‌ها را درک نکند، شرایط بسیار پیچیده می‌شود. حل تعارضات ایران با آمریکا و اسراییل، امری چند هفته‌ای یا چند ماهه نیست، این رویارویی بسیار طولانی مدت است. حاکمیت بدون حمایت یکپارچه ملت، نمی‌تواند از این مسیر با موفقیت عبور کند. نهایتا ناچار خواهیم شد به دلیل فشار‌های درونی و مشکلات اقتصادی ملت، در برخی مواقع کوتاه بیاییم.

ورود یک میلیون افغان به ایران در ۶ ماهه نخست ۲۰۲۴ 

رئیس مرکز امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: برابر آمار منتشر شده سازمان بین‌المللی مهاجرت، موج ورود اتباع به ایران همچنان ادامه داشته و در شش‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ بیش از یک میلیون نفر از این اتباع در کشور ما ساکن شده‌اند.

نادر یاراحمدی تأکید کرد: بار مالی زیاد، ازدحام بیش از حد و فشار بر زیرساخت‌ها، کاهش تاب‌آوری جمعیت میزبان، نگرانی‌های امنیتی، چالش‌های مراقبت‌های بهداشتی، مسائل آموزشی، تنش‌های اجتماعی و آثار زیست‌محیطی از عوارض حضور پناهندگان و آوارگان افغان در ایران است.

ایران در قعر جدول آزادی اینترنت پس از میانمار و چین

یک سازمان آمریکایی فعال در زمینه دموکراسی به نام «خانه آزادی»، در گزارش جدید خود اعلام کرده است که ایران پس از چین و میانمار در قعر جدول آزادی اینترنت قرار دارد. بر اساس این گزارش ایران و روسیه به ترتیب بعد از چین و میانمار در انتهای این رتبه‌بندی قرار دارند.

وزیر علوم: تمام دانشجویان به کلاس برگشتند/ همه احکام انضباطی ۱۴٠۱ لغو شد

حسین سیمایی صراف وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هیچ دانشجویی به خاطر اتفاقات سال ۱۴۰۱ پرونده قضایی ندارد و تمام احکام انضباطی که به این دلیل صادر شده بود لغو شده است و همه دانشجویان به کلاس‌های خود بازگشتند.

وزیر علوم اظهار داشت: احکام قضایی‌ای در خصوص دانشجویان به خاطر اتفاقات سال ۱۴۰۱ نداریم. پرونده‌هایی که داشتیم، همگی احکام انضباطی بودند که یک به یک بررسی شد و طی بخشنامه‌ای هم اعلام کردیم و همه دانشجویان به کلاس‌های خود بازگشتند.

 

عوامل برنامه:

تهیه کننده و کاگردان: سهیل محمدیان

فیلمبردار: ماهان قره‌گوزلو

اجرا: محمدرضا حیاتی

تدوین: ماهان قره‌گوزلو و نیکو مجدی

مشاور: علیرضا خوشبخت

با تشکر از: سیدجلال ساداتیان، امیرعلی ابوالفتح و یونس دهمرده کارشناسان این برنامه

و با تشکر از محمد جعفری

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی