تیتر امروز

گفت‌وگوی تلفنی پزشکیان و مکرون/ سومین تلاش برای ترور مرد جنجالی آمریکا/ ارسال پرونده دو خبرنگار به اجرای احکام
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

گفت‌وگوی تلفنی پزشکیان و مکرون/ سومین تلاش برای ترور مرد جنجالی آمریکا/ ارسال پرونده دو خبرنگار به اجرای احکام

این سی‌ و هفتمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
معرفی و بررسی کتاب ساختارشکنی در مباحث قصاص
دیدارنیوز گزارش می‌دهد

معرفی و بررسی کتاب ساختارشکنی در مباحث قصاص

انجمن حقوق شناسی، گروه حقوق خانه اندیشمندان علوم انسانی، موسسه مطالعاتی بشیریه و نشر سرایی، هشتاد و ششمین جلسه از سلسله نشست های «یکشنبه های حقوق شناسی» را در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار...
وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد

اعتراض‌ها به نتایج آزمون استخدامی بررسی می‌شود/ رسیدگی به اعمال نشدن رتبه‌بندی بازنشستگان

علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش می‌گوید که به اعتراض‌های شرکت کنندگان در آزمون استخدامی کیفیت بخشی رسیدگی خواهد شد.

کد خبر: ۱۷۳۹۳۲
۱۳:۵۲ - ۲۴ مهر ۱۴۰۳

اعتراض‌ها به نتایج آزمون استخدامی بررسی می‌شود/ رسیدگی به اعمال نشدن رتبه‌بندی بازنشستگان

دیدارنیوز: وزیر آموزش و پرورش با اعلام رسیدگی به اعتراضات شرکت کنندگان در آزمون استخدامی کیفیت بخشی گفت: افرادی که مشکل گزینشی داشتند را دوباره بررسی می‌کنیم تا اطمینان یابیم حق کسی ضایع نمی‌شود.

علیرضا کاظمی روز سه شنبه در حاشیه آیین گرامیداشت هفته انجمن اولیا و مربیان در جمع خبرنگاران درباره سامانه یکپارچه‌سازی کمک‌های مردمی مدارس اظهار داشت: اولیا و مربیان در مدرسه از میزان کمک‌های مردمی مطلع هستند، رئیس انجمن اولیا و مربیان یکی از عضو‌های دارای حق امضا برای برداشت از حساب است.

وی افزود: بدون نظر اولیا و مربیان و مصوبه انجمن اولیا و مربیان حق برداشت از حساب مدرسه وجود ندارد، اما در کنار این موضوع به دنبال طراحی سامانه یکپارچه هستیم تا به صورت منطقه‌ای، ملی و استانی نظارت داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره نظارت به عملکرد مدارس غیردولتی برای دریافت شهریه اضافه از مدارس، ادامه داد: خانواده‌ها باید در سامانه رسیدگی به شکایات در مدارس غیردولتی هرگونه تخلفی را گزارش دهند، اینکه کلی بگوییم خوب نیست و در حق مدارس غیردولتی جفا می‌شود. به هر حال مدارس غیر دولتی خدماتی را ارائه می‌دهند که براساس چارچوب تعیین شده مصوب هم شهریه دریافت می‌کنند.

کاظمی با بیان اینکه اگر اولیا تخلفی مشاهده می‌کنند، به آموزش و پرورش گزارش دهند تا شهریه اضافه بازگردانده و با مدیر متخلف برخورد شود، اظهار داشت: آمار مدارسی که با آن‌ها برخورد شده یا مجوز آن‌ها لغو یا ابطال شده است را می‌توان از رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی دریافت کنید.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا فعالیت مدارسی که مجوز آن‌ها لغو شده است، ادامه دارد، افزود: امکان ندارد مدرسه‌ای که مجوز ندارد، فعالیت کند، زیرا نیاز به صدور کارنامه و برگزاری امتحانات دارد؛ مدرسه‌ای که مجوزش باطل شده است، هیچ دسترسی نمی‌تواند داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش درباره شهریه مدارس هیات امنایی توضیح داد: شهریه‌های مدارس غیردولتی تعریف شده است و طبیعتا هیات امنا نوع فعالیت‌ها را مصوب می‌کند.

کاظمی با بیان اینکه شهریه مدارس هیات امنایی متفاوت است، گفت: مدارس با فعالیت در حوزه‌های مختلف، شهریه‌های متفاوتی دریافت می‌کنند.

وی در پاسخ به این انتقاد که برخی از والدین اعلام کرده‌اند که مدارس هیات امنایی، دانش آموزان خارج از محدوده را با ۲ برابر شهریه تعیین شده ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار کرد: تخلفاتی را برخی از مدارس انجام می‌دهند و البته گاهی اولیا خودشان این تقاضا را دارند که به مدرسه کمک کنند تا فرزندشان ثبت‌نام شود.

وی با بیان اینکه مدیران مدارس تحت فشار دانش آموزان را ثبت‌نام می‌کنند، گفت: هر نوع تخلفی که ثبت شود، مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وزیر آموزش و پرورش درباره رسیدگی به اعمال نشدن رتبه بندی برای بازنشستگان سال ۱۴۰۰ نیز توضیح داد: بخش مهمی از مطالبات و کسورات این افراد پرداخت شده است.

کاظمی عنوان کرد: پس از اینکه احکام این افراد اصلاح شده و معوقات و کسورات پرداخت شده، این فرهنگیان مطالبه جدیدی را عنوان کردند که این موضوع در سازمان برنامه و بودجه در حال کارشناسی است و اگر حق با این افراد باشد، منابع لازم را برای آن‌ها پیش‌بینی خواهند کرد.

وی درباره معترضان به نتیجه آزمون استخدامی کیفیت بخشی گفت: نتایج این آزمون اعلام شده است و به اعتراضات نیز رسیدگی می‌شود؛ افرادی که مشکل گزینشی داشتند را هم دوباره بررسی می‌کنیم تا اطمینان پیدا کنیم حق کسی ضایع نمی‌شود.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی