تیتر امروز

نشست تخصصی بررسی شیوه‌نامه انضباطی دانشگاه در سال ۱۴۰۳ با حضور فعالان دانشجویی و یک حقوقدان
دیدار برگزار کرد

نشست تخصصی بررسی شیوه‌نامه انضباطی دانشگاه در سال ۱۴۰۳ با حضور فعالان دانشجویی و یک حقوقدان

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود این بار به سراغ موضوع شیوه‌نامه انضباطی مصوب در وزارت علوم و بهداشت که در شهریور ۱۴۰۳ مصوب شده رفت و نشستی را برگزار کرد که می‌بینید و می‌خوانید.
بهترین نوع حکومت در عصر غیبت حکومت دموکراتیک است/ باید با مردم با رفق و مدارا و مهربانی برخورد کرد/ حجاب واجبی شرعی است، اما اجبار به حجاب از فجایع است
در بیست و دومین برنامه دیدار اندیشه با حجت الاسلام اکبرنژاد مطرح شد

بهترین نوع حکومت در عصر غیبت حکومت دموکراتیک است/ باید با مردم با رفق و مدارا و مهربانی برخورد کرد/ حجاب واجبی شرعی است، اما اجبار به حجاب از فجایع است

در بیست و دومین برنامه دیدار اندیشه با حجت الاسلام محمد تقی اکبر نژاد، مجتهد و مدرس حوزه درباره "پیامبر مکی- پیامبر مدنی" گفتگو کردیم.

آیا آجیل فشار خون را بالا می برد؟

فشار خون یکی از بیماری‌های رایج به ویژه در افراد بالای ۵۰ سال محسوب می‌شود. یکی از آلارم‌های اصلی و همچنین خطرات بسیار جدی برای بیماری‌های قلبی و سکته، فشار خون بالا است.

کد خبر: ۱۷۳۸۷۰
۱۳:۵۹ - ۲۳ مهر ۱۴۰۳

دیدارنیوز: فشار خون یکی از بیماری‌های رایج به ویژه در افراد بالای ۵۰ سال محسوب می‌شود. یکی از آلارم‌های اصلی و همچنین خطرات بسیار جدی برای بیماری‌های قلبی و سکته، فشار خون بالا است. داشتن یک رژیم غذایی مناسب و سالم می‌تواند نقش بسیار مهمی را در پیشگیری و همچنین مدیریت این بیماری داشته باشد. طبق تحقیقات به دست آمده مصرف مقدار زیادی از میوه، غلات، گوشت بدون چربی، سبزیجات و همچنین کاهش خوردن غذاهایی که چربی اشباع شده و نمک بالایی دارند، می‌تواند تاثیر بسیار زیادی را در کاهش فشار خون داشته باشد.

اما تاثیر آجیل و تنقلات بر فشارخون چیست؟ در این مطلب قرار است به نحوه اثرگذاری آجیل بر فشارخون پرداخته و بررسی کنیم که «آیا آجیل فشارخون را بالا می برد یا خیر؟» پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا یک بار برای همیشه با تاثیر انواع آجیل بر این بیماری آشنا شوید.

تاثیر مصرف آجیل بر فشارخون

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که خرید آجیل و مصرف روزانه آن می‌تواند باعث افزایش فشار خون شود. در واقع در پاسخ به سوال «آیا آجیل فشار خون را بالا می‌برد؟» می‌توانیم بگوییم خیر. آجیل به عنوان یک میان وعده یا تنقلات خوشمزه می‌تواند نقش بسیار موثری را در کاهش فشار خون افراد ایفا کند. در ادامه به بررسی جزئی‌تر یعنی مصرف انواع مغزها برای افراد دارای فشارخون و نحوه تاثیر آن بر این بیماری اشاره خواهیم کرد.

بادام و فشارخون

بادام یکی از آجیل‌های خونساز است که می‌تواند سبب کاهش کلسترول خون، کاهش وزن، سلامت قلب و همچنین کاهش فشار خون شود. اسیدهای غیر اشباع موجود در این آجیل باعث می‌شود سطح کلسترول خون کاهش یافته و التهابات شریانی تا حدودی از بین بروند؛ در نهایت در انتهای این فرایند فشار خون داخل رگ‌ها کاهش پیدا می‌کند.

این آجیل به‌علاوه سرشار از مواد مغذی مثل فیبر، ریبوفلاوین و منیزیم است که تمامی این موارد برای فشار خون مفید هستند‌. در یک برنامه غذایی کاملاً نرمال می‌توان توصیه کرد که در طول هفته مصرف بادام را به میزان یک سوم فنجان بگنجانید.

فندق و فشارخون

فندق نیز از جمله آجیل‌هایی است که سرشار از منیزیم، مس، فیبر، چربی‌های غیر اشباع و انواع ویتامین‌ها از جمله ویتامین E می‌باشد. ویتامین‌ها و مواد مغذی می‌توانند کاهش فشار خون و همچنین التهاب را برای افراد فراهم کنند. فندق حاوی مقداری چربی است، ولی مدرکی درباره چاق کننده بودن آن وجود ندارد و برعکس بسیاری از افراد در رژیم غذایی خود از فندق استفاده کرده تا کاهش وزن پیدا کنند.

گردو و فشارخون

گردو می‌تواند درصد بالایی از پتاسیم، منیزیم، کلسیم وفیبر داشته باشد. همچنین گردو دارای مقدار بسیار زیادی از اسیدهای چرب غیر اشباع بوده که می‌توانند فشار خون را کاهش دهند. نتایج تحقیقات به دست آمده نشان می‌دهند، که مصرف روزانه نصف فنجان گردو در طی ۴ ماه باعث می‌شود تا افراد جریان خون بهتری در بدن خود داشته باشند و فشار خون آنها به مراتب کاهش پیدا کند.

بادام هندی و فشارخون

از دیگر آجیل‌های بسیار خوشمزه می‌توان به بادام هندی اشاره کرد، که نقش بسیار مهمی را در کاهش فشار خون ایفا می‌کند. این آجیل نیز خواص بی‌نظیری داشته و میزان بالای منیزیم آن می‌تواند فشار خون را کاهش دهد. علاوه بر منیزیم، بادام هندی پتاسیم بسیار بالایی دارد که نقش موثری را در کاهش فشار خون ایفا می‌کند. علاوه بر این موارد بادام هندی حاوی مقداری آرژنین بوده که می‌تواند قسمت‌های داخلی دیواره سرخرگ را نیز از آسیب حفظ کند.

افراد دارای بیماری فشارخون، همواره از خود سوال می‌پرسند که چه چیزهایی می‌تواند این فشار خون را افزایش دهد و چه چیزهایی برای آنها مفید است. در همین راستا، یکی از سوالات رایج این دسته از افراد تاثیر آجیل بر فشارخون و اینکه «آیا آجیل فشارخون بالا می برد؟» است. با توجه به اطلاعات ارائه شده در این مطلب، می‌توانیم به این سوال با قطعیت جواب " خیر " بدهیم. بطوریکه مصرف آجیل نه‌ تنها سبب افزایش فشارخون نمی‌شود، بلکه استفاده به اندازه و صحیح از آن می‌تواند به کاهش و مدیریت این بیماری نیز کمک نماید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی