تیتر امروز

نشست تخصصی بررسی شیوه‌نامه انضباطی دانشگاه در سال ۱۴۰۳ با حضور فعالان دانشجویی و یک حقوقدان
دیدار برگزار کرد

نشست تخصصی بررسی شیوه‌نامه انضباطی دانشگاه در سال ۱۴۰۳ با حضور فعالان دانشجویی و یک حقوقدان

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود این بار به سراغ موضوع شیوه‌نامه انضباطی مصوب در وزارت علوم و بهداشت که در شهریور ۱۴۰۳ مصوب شده رفت و نشستی را برگزار کرد که می‌بینید و می‌خوانید.
بهترین نوع حکومت در عصر غیبت حکومت دموکراتیک است/ باید با مردم با رفق و مدارا و مهربانی برخورد کرد/ حجاب واجبی شرعی است، اما اجبار به حجاب از فجایع است
در بیست و دومین برنامه دیدار اندیشه با حجت الاسلام اکبرنژاد مطرح شد

بهترین نوع حکومت در عصر غیبت حکومت دموکراتیک است/ باید با مردم با رفق و مدارا و مهربانی برخورد کرد/ حجاب واجبی شرعی است، اما اجبار به حجاب از فجایع است

در بیست و دومین برنامه دیدار اندیشه با حجت الاسلام محمد تقی اکبر نژاد، مجتهد و مدرس حوزه درباره "پیامبر مکی- پیامبر مدنی" گفتگو کردیم.
مدیر کل دفتر امور میوه‌های سردسیر و خشک وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد

برداشت ۳۰۰ هزار تن پسته در کشور

داریوش سالم پور، مدیر کل دفتر امور میوه‌های سردسیر و خشک وزارت جهاد کشاورزی پیش بینی کرد امسال ۳۰۰ هزار تن پسته در سطح کشور برداشت شود.

کد خبر: ۱۷۳۸۴۶
۱۰:۵۱ - ۲۳ مهر ۱۴۰۳

برداشت ۳۰۰ هزار تن پسته در کشور

دیدارنیوز _ استان یزد: مدیر کل دفتر امور میوه‌های سردسیر و خشک وزارت جهاد کشاورزی پیش بینی کرد امسال ۳۰۰ هزار تن پسته در سطح کشور برداشت شود.

به نقل از روابط عمومی این نهاد در استان، "داریوش سالم پور" گفت: امسال دومین تور فنی و اجرایی پسته در استان یزد به منظور بازدید مدیران باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها از ظرفیت‌های تولیدی، فرآوری و صادرات پسته در شهرستان خاتم برگزار شد.

وی افزود: ظرفیت تولید پسته امسال نسبت به سال قبل خوب بوده و پیش بینی می‌شود در کشور ۳۰۰ هزار تن پسته برداشت شود.

سالم پوربا بیان اینکه استان یزد قطب مهم تولید پسته کشور است گفت: شهرستان خاتم به عنوان قطب تولید پسته استان یزد است که شامل ارقام پسته اکبری، اوحدی، احمد آقایی و کله قوچی است.

وی ادامه داد: امسال به دلیل گرمای بی سابقه، قطعی برق و ناترازی انرژی در برخی مناطق باعث نارضایتی کشاورزان و کاهش تولید و کیفیت محصول پسته شد که نسبت پوکی و ریزشدن محصول افزایش پیدا کرد.

مدیر کل دفتر امور میوه‌های سردسیر و خشک وزارت جهاد کشاورزی افزود:، اما با کارشناسی‌های به موقع و مدیریت کشاورزان و برداشت به موقع خسارت زیادی حاصل نشده است.

سالم پور گفت: ما سعی داریم با پیگیری‌های لازم خسارات جبران و از بروز چنین حوادثی در سنوات آینده جلوگیری شود تا شاهد پایداری تولید و حضور پسته ایران در بازار‌های منطقه‌ای و بین المللی باشیم.

مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیر و خشک وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: استان‌های یزد، کرمان و خراسان رضوی سه استان مهم تولید پسته کشور هستند که استان یزد در تولید و سطح زیر کشت با رشد قابل قبولی طی سنوات گذشته برنامه ریزی خوبی انجام شده است.

سالم پور بیان کرد: با توجه به مشکلات در تامین منابع پایدار آبی در برخی مناطق فلات مرکزی پسته خیز ما توانسته ایم با سازگاری ارقام، احداث باغات مدرن، استفاده از سیستم آبیاری نوین و تکمیل زنجیره تولید رتبه‌های برتر تولید محصول پسته را حفظ کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی