تیتر امروز

مسعود! گردن ما و شما ندارد
افاضات اضافه

مسعود! گردن ما و شما ندارد

عوام الملک با اشاره به یکی از وعده‌های مسعود درباره فیلترینگ گفته: ما اشتباه شنیده بودیم که قصد داری فیلترینگ را رفع کنی. ما را بابت این اشتباه عفو کن و اگر خواستی گردنمان را بزن. گردن ما و شما...
مذاکرات برای برقراری آتش‌بس/ بحران توزيع بنزین با کارت ملی/ نامه ۳۹ نماینده مجلس به شورایعالی امنیت ملی
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

مذاکرات برای برقراری آتش‌بس/ بحران توزيع بنزین با کارت ملی/ نامه ۳۹ نماینده مجلس به شورایعالی امنیت ملی

این سی‌ و ششمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
توزیع بنزین با کارت ملی، بزرگترین فاجعه برای دولت خواهد بود/ شورا‌ها در کشور از مردم باج می‌گیرند
حسن مرادی، استاد حقوق انرژی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با دیدار اقتصادی

توزیع بنزین با کارت ملی، بزرگترین فاجعه برای دولت خواهد بود/ شورا‌ها در کشور از مردم باج می‌گیرند

برنامه گفت‌وگوی اقتصادی دیدارنیوز میزبان حسن مرادی، استاد حقوق بین الملل انرژی دانشگاه تهران، نماینده پیشین مجلس در دو دوره و سخنگوی کمیسیون انرژی در مجلس هفتم بود.
افاضات اضافه

مسعود! گردن ما و شما ندارد

عوام الملک با اشاره به یکی از وعده‌های مسعود درباره فیلترینگ گفته: ما اشتباه شنیده بودیم که قصد داری فیلترینگ را رفع کنی. ما را بابت این اشتباه عفو کن و اگر خواستی گردنمان را بزن. گردن ما و شما ندارد. تعارف نکن.

کد خبر: ۱۷۳۶۸۷
۱۲:۵۸ - ۲۰ مهر ۱۴۰۳

مسعود! گردن ما و شما ندارد

دیدارنیوز ـ عوام الملک:

 

رییس خواص‌الدوله جناب مسعود.

سلام علیکم بما وَعَدتَ.

در هفته‌ای که گذشت پیامت را در وب‌سایتت دیدم. نوشته بودی "ذِمَتی بِما اَقولُ رَهینه و انا بهِ زعیم". خلاصه که گردنت را در گرو وعده‌هایت گذاشتی. آن دوره‌ای هم که هنوز رییس خواص‌الدوله نشده بودی و به پیر و پیغمبر خیلی هم مطمئن نبودی که رییس خواص‌الدوله بشوی چنین وعده‌ای داده بودی. به نظرم نکن برادر من! چون اگر اینطور پیش بروی جدی جدی باید لااقل به این یکی وعده‌ات عمل کنی و گردنت را بدهی. البته شاید هم داری به وعده‌هایت عمل می‌کنی و این ما عوام بودیم که وقتی وعده‌هایت را می‌شنیدیم گرفتار لغزش شنوایی شده بودیم و برعکس می‌شنیدیم. اگر اینطور باشد طبیعتا آسیبی به گردن تو وارد نمی‌شود و گردن ما عوام هم که اصلا برای شما خواص آفریده شده تا هر طور دوست دارید از آن استفاده کنید. الان هم که خوب فکر می‌کنم می‌بینم همینطور است. مثلا اینکه دستور داده‌ای وضعیت فروش فیلترشکن‌ها بررسی شود دقیقا عین وعده‌هایت است. ما اشتباه شنیده بودیم که قصد داری فیلترینگ را رفع کنی. ما را بابت این اشتباه عفو کن و اگر خواستی گردنمان را بزن. گردن ما و شما ندارد. تعارف نکن.

راستی مسعود! از حضرت آقای غلامحسین، رییس محترم خواص‌الرعایا هم تشکر کن که از طریق زیرمجموعه‌اش با انجام اقدامات سریع، فوری و انقلابی سیمکارت‌های عده‌ای از این جماعت ژورنالیست را قطع کرده‌اند. کار درستی کرده‌اند. دستشان هم درد نکند. ژورنالیستی که نگوید و ننویسد که در آنچه خواص می‌گویند و می‌کنند جز زیبایی نمی‌بیند اصلا نباید امکان استفاده از تلفن همراه داشته باشد و حتی نباید بتواند از خدمات اینترنتی استفاده کند. این از مهربانی غلامحسین و خواص‌الرعایاست که مثل بقیه نقاط جهان به جز چین و روسیه ژورنالیست‌ها را زندانی نمی‌کنند و فقط تلفن همراهشان را از دسترس خارج می‌کنند. اتفاقا یادم هست که وقتی دوران طفولیت را می‌گذراندیم یکی از تنبیهاتی که اولیای ما در صورت سرپیچی از اوامر یا انجام کار‌های زشت برایمان در نظر می‌گرفتند ممنوعیت تماشای تلویزیون بود. طبیعتا بهتر از کتک خوردن بود. طبیعی‌ست که در جامعه، ما عوام همان اطفال و شما خواص همان اولیا هستید. آن موقع‌ها محمدتقی همین چیز‌ها را روز‌های جمعه پشت تریبون می‌گفت و ما نمی‌فهمیدیم. الان داریم مشاهده می‌کنیم. در این چند روز که من نگران گردنت بودم اتفاقا شنیدم احمدرضا و نظمیه‌هایش هم به دوران اوج برگشته‌اند و فعالیت اصلی خودشان که وادار کردن نسوان به لباس پوشیدن مطابق نظر خواص است را خیلی جدی انجام می‌دهند. به نظرم در مقام رییس خواص‌الدوله حتما از اسکندر، خواص‌الدوله امور داخله که عملا مافوق احمدرضا محسوب می‌شود به خاطر این همه وظیفه‌شناسی و وعده‌داری به طور ویژه تقدیر کن و بگو او هم از احمدرضا تشکر کند و بیست و چهار ساعت مرخصی تشویقی برایش بنویسد.

شنیدم دیشب برای شرکت در مراسم سالگرد مختوم‌قلی، از شعرای ترکمنستان راهی این کشور شدی. چقدر خوب است که به مفاخر فرهنگی کشور‌های اطراف توجه می‌کنی. باعث گسترش عمق نفوذ استراتژیک فرهنگی کشور ما در منطقه می‌شود. اتفاقا چند روز پیش هم سالگرد درگذشت محمدرضا از عمله طرب خودمان بود و امروز، جمعه، روز حافظ از شعرای خودمان است. خوشبختانه هیچ کدام از روسای خواص‌الدوله منطقه برای شرکت در این سالگرد‌ها هوس سفر به ایران نکرده‌اند، چون شما خواص با هوشیاری تمام اصلا سالگردی برگزار نکردید و این باعث شده خیال همه کشور‌های منطقه راحت باشد که شانسی برای نفوذ در عمق استراتژیک فرهنگی ما ندارند. امیدوارم در مراسم مختوم‌قلی عوام و خواص ترکمنستان بفهمند که خواص ایران چقدر به گرامیداشت اینجور شخصیت‌ها در اقصی‌نقاط جهان به جز ایران اهمیت می‌دهند.

عوام‌الملک
طهران، پنجشنبه، نوزده مهر (میزان) سنه یکهزار و چهارصد و سه شمسی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی