تیتر امروز

توزیع بنزین با کارت ملی، بزرگترین فاجعه برای دولت خواهد بود/ شورا‌ها در کشور از مردم باج می‌گیرند
حسن مرادی، استاد حقوق انرژی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با دیدار اقتصادی

توزیع بنزین با کارت ملی، بزرگترین فاجعه برای دولت خواهد بود/ شورا‌ها در کشور از مردم باج می‌گیرند

برنامه گفت‌وگوی اقتصادی دیدارنیوز میزبان حسن مرادی، استاد حقوق بین الملل انرژی دانشگاه تهران، نماینده پیشین مجلس در دو دوره و سخنگوی کمیسیون انرژی در مجلس هفتم بود.
واکنش احتمالی اسرائیل به حملات موشکی ایران چه خواهد بود؟
از چشم جهان (۱۷۴)

واکنش احتمالی اسرائیل به حملات موشکی ایران چه خواهد بود؟

درپی حمله موشکی گسترده تهران به تل‌آویو، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل ادعا کرده که پاسخ به این حمله انجام خواهد شد اما مقامات ایران می‌گویند در صورت این اقدام، پاسخ شدیدتری در انتظار تل‌آویو...
بایدن: به ایران حمله نکنید، جبران می‌کنم/ قیمت سکه و دلار در سایه جنگ/ تظاهرات بازنشستگان در چند شهر
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

بایدن: به ایران حمله نکنید، جبران می‌کنم/ قیمت سکه و دلار در سایه جنگ/ تظاهرات بازنشستگان در چند شهر

این سی‌ و پنجمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
اسرائیلی‌ها می‌توانند اراده ما را بیازمایند

عراقچی: ایران برای هر سناریویی آماده‌ است

عباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان می‌گوید که ایران برای هر سناریویی آماده‌ است و اسرائیلی‌ها می‌توانند اراده ما را بیازمایند.

کد خبر: ۱۷۳۶۳۹
۱۰:۵۵ - ۱۹ مهر ۱۴۰۳

عراقچی: ایران برای هر سناریویی آماده‌ است

دیدارنیوز: وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با الجزیره با تاکید بر این نکته که ایران برای هر سناریویی آماده است، تصریح کرد: ما هرگز از حمایت از مقاومت دست برنخواهیم داشت و من در بیروت اعلام کردم که ایران مقاومت را رها نخواهد کرد.

عباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با الجزیره با بیان اینکه ما برای هر سناریویی آماده هستیم، بیان کرد که، اما جنگ یا تشدید تنش را نمی‌خواهیم.

عراقچی در این گفتگو تصریح کرد: اسرائیلی‌ها می‌توانند اراده ما را بیازمایند.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین هشدار داد: در صورتی که به ما حمله شود این حمله را به دقت بررسی خواهیم کرد و پاسخ متناسب خواهیم داد. اسرائیل به دنبال یک جنگ گسترده است و می‌خواهد کشور‌ها را به این جنگ بکشاند.

وی تصریح کرد: ایران تنها کشوری نیست که جنگ گسترده را نمی‌خواهد، بلکه همه ماهیت فاجعه بار این جنگ را می‌دانند.

عراقچی همچنین با بیان اینکه مقاومت قادر است به اسرائیل پاسخ دهد، گفت: نتانیاهو به هدفش در جنگ غزه که نابودی حماس بود نرسید و در لبنان هم با همین وضعیت روبه‌رو خواهد شد.

وزیر خارجه در خصوص حمایت از محور مقاومت گفت: حمایت‌های محدود به مسائل سیاسی و دیپلماتیک نخواهد بود و هر چه را که لازم باشد برای آن‌ها فراهم خواهیم کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: ما هرگز از حمایت از مقاومت دست برنخواهیم داشت و من در بیروت اعلام کردم که ایران مقاومت را رها نخواهد کرد.

عراقچی همچنین در خصوص رایزنی‌های خود در لبنان گفت: دیدار‌های من در بیروت سازنده و جدی بود و هیچ تنشی در میان نبود. از تصمیمات دولت لبنان و مقاومت این کشور حمایت خواهیم کرد.

وزیر خارجه همچنین گفت که در سفرهایش مذاکراتی را درباره چگونگی آتش بس و توقف کشتار مردم و برجای گذاشتن ویرانی انجام داده است.

وی گفت: نقش عربستان در منطقه حائز اهمیت است و قطر نیز کشوری تاثیر گذار است که با آن‌ها برای توقف جنگ در حال رایزنی هستیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی