تیتر امروز

توزیع بنزین با کارت ملی، بزرگترین فاجعه برای دولت خواهد بود/ شورا‌ها در کشور از مردم باج می‌گیرند
حسن مرادی، استاد حقوق انرژی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با دیدار اقتصادی

توزیع بنزین با کارت ملی، بزرگترین فاجعه برای دولت خواهد بود/ شورا‌ها در کشور از مردم باج می‌گیرند

برنامه گفت‌وگوی اقتصادی دیدارنیوز میزبان حسن مرادی، استاد حقوق بین الملل انرژی دانشگاه تهران، نماینده پیشین مجلس در دو دوره و سخنگوی کمیسیون انرژی در مجلس هفتم بود.
واکنش احتمالی اسرائیل به حملات موشکی ایران چه خواهد بود؟
از چشم جهان (۱۷۴)

واکنش احتمالی اسرائیل به حملات موشکی ایران چه خواهد بود؟

درپی حمله موشکی گسترده تهران به تل‌آویو، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل ادعا کرده که پاسخ به این حمله انجام خواهد شد اما مقامات ایران می‌گویند در صورت این اقدام، پاسخ شدیدتری در انتظار تل‌آویو...
بایدن: به ایران حمله نکنید، جبران می‌کنم/ قیمت سکه و دلار در سایه جنگ/ تظاهرات بازنشستگان در چند شهر
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

بایدن: به ایران حمله نکنید، جبران می‌کنم/ قیمت سکه و دلار در سایه جنگ/ تظاهرات بازنشستگان در چند شهر

این سی‌ و پنجمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
رهبر کره شمالی از سال گذشته کره جنوبی را «دشمن» خطاب می‌کند

کره شمالی راه‌های ارتباطی با همسایه جنوبی را قطع کرد

ارتش کره شمالی اعلام کرد که از روز چهارشنبه تمام راه‌های منتهی به کره جنوبی در جنوب این کشور را مسدود کرده است.

کد خبر: ۱۷۳۶۱۴
۱۸:۳۵ - ۱۸ مهر ۱۴۰۳

کره شمالی راه‌های ارتباطی با همسایه جنوبی را قطع کرد

دیدارنیوز: ارتش کره شمالی اعلام کرده از روز چهارشنبه تمام راه‌های منتهی به کره جنوبی در جنوب این کشور را مسدود کرده و قلمروی این کشور را به‌طور کامل از بخش جنوبی شبه‌جزیره کره جدا کرده است.

به گزارش «سی‌ان‌ان»، این اقدام پس از آن صورت گرفت که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، اوایل سال جاری میلادی سیاست دیرینه اتحاد مسالمت‌آمیز با کره جنوبی را کنار گذاشت و گفت جاده‌ها و خط راه‌آهن به کره جنوبی بطور کامل مسدود و گذرگاه‌های مرزی با این کشور بسته خواهد شد.

به نقل از العربیه، ارتش کره شمالی اعلام کرده است که «وضعیت نظامی حاکم بر شبه‌جزیره کره» نیازمند اقدامات قاطع و قوی‌تر ارتش برای دفاع همه‌جانبه از امنیت ملی است. این درحالی است که از ژانویه ۲۰۲۴، ارتش کره شمالی به تقویت نیرو‌های خود در مرز با کره جنوبی، مین‌گذاری، تله‌گذاری برای تانک‌ها و همچنین مسدود کردن و از بین بردن جاده‌ها و خط راه‌آهن در مرز با کره جنوبی پرداخته است.

بنا بر اعلام ارتش کره شمالی، این اقدام پاسخی به تمرینات جنگی اخیر سئول و همچنین ماموریت‌های نظامی آمریکا در کره جنوبی بوده است. در یک سال گذشته، زیردریایی‌های ارتش آمریکا به همراه ناوهواپیمابر، رزم‌ناو‌های تهاجمی آبی- زمینی و بمب‌افکن‌های دوربرد آمریکایی وارد کره جنوبی شده‌اند که با خشم پیونگ‌یانگ روبرو شده است.

در همین حال، رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی، مسدود کردن راه‌های ارتباطی توسط کره شمالی را «اقدامی مایوس‌کننده ناشی از عدم ثبات رژیم متزلزل کیم جونگ اون» خواند که به «انزوای شدیدتر آن منجر خواهد شد».

هفته گذشته رهبر کره شمالی تهدید کرد اگر ارتش کره جنوبی حمله کند، در پاسخ به آن، در استفاده از سلاح هسته‌ای تردید نخواهد کرد. او همچنین خواستار بازنگری در قانون اساسی این کشور شدهکه در آن بر لزوم اتحاد دو کشور تاکید شده است. رهبر کره شمالی از سال گذشته کره جنوبی را «دشمن» خطاب می‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی