تیتر امروز

رضایی: این موجی که راه افتاد افغانستان ستیزی نیست، انسانیت‌زدایی است/ حسینی: وام ۱۰۰ میلیونی به افغانستانی‌ها کذب محض است
دیدار ویژه برنامه‌ای را با حضور نسل دوم مهاجران افغانستانی برگزار کرد

رضایی: این موجی که راه افتاد افغانستان ستیزی نیست، انسانیت‌زدایی است/ حسینی: وام ۱۰۰ میلیونی به افغانستانی‌ها کذب محض است

دیدارنیوز در ادامه مناظره‌ای که درباره مهاجران افغانستانی داشت، این بار در ویژه برنامه جامعه پلاس میزبان دو نفر از مهاجران نسل دوم بود.
باز هم یکی از ما در غربت مرد
افاضات اضافه

باز هم یکی از ما در غربت مرد

عوام‌الملک این هفته از مسعود بابت توجه به فیلتر‌شکن‌فروش‌ها تشکر کرده و با اشاره به درگذشت «فریدون» در غربت می‌گوید که مردن ما عوام، خیلی هم برای خواص مساله مهمی نیست.
ادعای اسرائیل؛ به ایران حمله می‌کنیم/ ایران: پاسخ کوبنده‌تر خواهیم داد/ اجماع داخلی برای تصویب FATF
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

ادعای اسرائیل؛ به ایران حمله می‌کنیم/ ایران: پاسخ کوبنده‌تر خواهیم داد/ اجماع داخلی برای تصویب FATF

این سی‌ و چهارمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
حمله موشکی ایران به اسرائیل

واکنش‌ها به شب پرتنش خاورمیانه/ اسرائیل برخورد چند موشک ایرانی به پایگاه‌های هوایی‌اش را تایید کرد

درپی حمله موشکی شب گذشته (سه‌شنبه) ایران به اسرائیل، نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل تهدید کرده که پاسخ این حمله را خواهد داد اما مقامات کشورمان می‌گویند درصورت حمله اسرائیل پاسخ کوبنده‌تری در راه خواهد بود و به زیرساخت‌های اسرائیل حمله می‌کنند.

کد خبر: ۱۷۳۱۸۸
۱۰:۱۶ - ۱۱ مهر ۱۴۰۳

واکنش‌ها به شب پرتنش خاورمیانه/ چین: به‌شدت نگران بی‌ثباتی هستیم/ ۷ سرباز اسرائیلی در لبنان کشته شدند

دیدارنیوز _ سرویس بین‌الملل: حمله موشکی ایران به اسرائیل از شب گذشته به تیتر اول رسانه‌ها تبدیل شده است.

به گزارش دیدارنیوز، گفته می‌شود ایران با حدود ۲۰۰ موشک به اهداف نظامی و امنیتی اسرائیل حمله کرده و پاسخ ترور‌ها و جنایت‌های اخیر اسرائیل را از این طریق داده است.

برخی کشور‌های غربی از جمله آمریکا مطابق انتظار به حمایت از اسرائیل پرداختند، اما در خاورمیانه و کشورهایی، چون لبنان، یمن، فلسطین، عراق و .. که درگیر وحشی‌گری‌های اسرائیل هستند، مردم با حضور در خیابان‌ها به جشن و شادی مشغول شدند و اقدام ایران را تحسین کردند. حتی تصاویری از لاشه‌ موشک‌های بالستیک ایران منتشر شد که برخی در عراق و فلسطین با آن عکس یادگاری می‌گیرند.

واکنش‌ها به شب پرتنش خاورمیانه/

مطلب مرتبط:

حمله موشکی ایران به اسرائیل/ فرمانده کل ارتش: اسرائیل پاسخ دهد، زیرساخت‌هایشان را نابود می‌کنیم

 

پوشش آخرین خبرها از حمله موشکی ایران به اسرائیل و تحولات خاورمیانه در روز چهارشنبه:

 

ساعت: ۰۹:۵۷/ انگلیس: به اسرائیل برای مقابله با حمله ایران کمک کردیم

استارمر، نخست وزیر انگلیس مدعی شد: «انگلیس تمام قد در قبال چنین خشونتی ایستاده است. ما از خواسته معقول اسرائیل برای امنیت مردم آن حمایت می‌کنیم.

عمیقا نگران قرار داشتن منطقه در وضعیتی خطرناک هستم. ما در کنار اسرائیل هستیم و حق آن برای دفاع از خود در قبال این تجاوز را به رسمیت می‌شناسیم.»

واکنش‌ها به شب پرتنش خاورمیانه/

ساعت: ۱۰:۳۹/ اعلام آمادگی یمن برای عملیات مشترک با ایران

به نقل از ایسنا، یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت: «عملیات نظامی را علیه پایگاه‌های نظامی در عمق اراضی اشغالی با سه موشک از نوع «قدس ۵» انجام دادیم.

موشک‌های ما با موفقیت به اهداف خود اصابت کرد، ولی دشمن نتایج عملیات را کتمان می‌کند.

آماده مشارکت در هرگونه عملیات مشترکی برای یاری کردن فلسطین و لبنان و پاسخ به تجاوزات صهیونیست‌ها علیه جبهه‌های پشتیبانی هستیم.

وی هم‌چنین افزود: ما عملیات وعده صادق۲ ایران علیه دشمن صهیونیستی را تبریک می‌گوییم. ما آماده مشارکت در هرگونه عملیات مشترکی برای یاری کردن فلسطین و لبنان و پاسخ به تجاوزات صهیونیست‌ها علیه جبهه‌های پشتیبانی هستیم.»

واکنش‌ها به شب پرتنش خاورمیانه/ پاسخ اسلامی به تهدیدات اسرائیل علیه تاسیسات هسته‌ای؛ نتانیاهو خون آشام است

ساعت: ۱۰:۴۵/ دو انفجار نزدیک سفارت اسرائیل در کپنهاگ

به نقل از ایرنا، پلیس دانمارک در حالی اعلام کرده که مشغول تحقیقات درباره وقوع دو انفجار در نزدیکی سفارت اسرائیل در کپنهاگ است که نخست وزیر این کشور مدعی مداخله نظامی برای خروج از بن بست کنونی در منطقه شده است.

خبرگزاری رویترز نوشت: پلیس دانمارک در بیانیه‌ای ضمن اعلام تحقیقات درباره وقوع این انفجار‌ها عنوان کرد که در این انفجار‌ها به کسی آسیبی وارد نشده است.

رویترز نوشت: پلیس کپنهاگ در پیام رسان ایکس نوشت: در این انفجار‌ها به کسی آسیبی وارد نشده است و ما در حال انجام تحقیقات اولیه در محل وقوع انفجار هستیم. ارتباط احتمالی این انفجار‌ها به سفارت (رژیم) اسرائیل که درنزدیکی این مکان قرار دارد، در حال بررسی است.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی هنوز درباره این انفجار‌ها اظهارنظری نکرده است.

نخست وزیر دانمارک خواستار مداخله نظامی شد

نخست وزیر دانمارک روز سه شنبه خواستار مداخله نظامی بین المللی در منطقه شد و گفت: مداخله نظامی بین المللی در خاورمیانه می‌تواند به اعمال راه حل دو کشور و خروج از بن بست کنونی کمک کند.

ساعت: ۱۱:۵۸/ ادعای مقامات اسرائیلی درباره پاسخ به ایران

به نقل از العربیه، مقامات اسرائیلی در گفتگو با «آکسیوس» مدعی شدند: ممکن است تاسیسات نفتی و مواضع استراتژیک ایران را هدف قرار دهیم.

ساعت: ۱۲:۱۲/ واکنش اسلامی به تهدیدات اسرائیل علیه تاسیسات هسته‌ای ایران

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در واکنش به تهدیدات اسرائیل علیه تاسیسات هسته‌ای کشورمان یادآور شد که نیرو‌های مسلح ما هم بازدارندگی لازم را ایجاد کرده اند.

محمد اسلامی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران بیان کرد: من در وین و عراقچی در نیویورک با گروسی گفتگو داشتیم و وی تمایل به صحبت با رئیس جمهور را دارد، ولی این دیدار نیاز به هماهنگی دارد و بر اساس پروتکل خودش صورت خواهد گرفت.

واکنش‌ها به شب پرتنش خاورمیانه/ ادعای مقامات اسرائیلی درباره پاسخ به ایران

اسلامی در خصوص مذاکرات هسته‌ای اظهار کرد: بحث مهم این است که تمام جنجال‌هایی که بر سر برنامه هسته‌ای ما وجود دارد و بهانه‌ای که برای آن ایجاد کردند، معطوف و در ارتباط با مذاکرات رفع تحریم‌ها است و وزارت امور خارجه مذاکرات رفع تحریم‌ها را بر عهده دارد و این مذاکرات در جریان بوده و متوقف نشده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی در خصوص تهدیدات اسرائیل علیه تاسیسات هسته‌ای کشورمان، گفت: اسرائیل همیشه از این قبیل ادعا‌ها داشته است. رژیم صهیونیستی رژیمی وحشی است و نتانیاهو مثل یک خون آشام عمل می‌کند و تمام دنیا نسبت به این رژیم اعتراض دارد. نیرو‌های مسلح ما هم بازدارندگی لازم را ایجاد کرده اند.

ساعت: ۱۳:۰۹/ آمریکا: هشداری از ایران برای حمله نداشتیم

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: هیچ‌گونه هشداری از سوی دولت ایران مبنی بر این که آن‌ها قصد انجام حمله‌ای را دارند، نداشتیم.

هشداری که چند ساعت قبل‌از حمله ایران دادیم، براساس برآورد‌های اطلاعاتی بود و نه ناشی از گفتگو‌های مستقیم یا غیرمستقیم با ایران.

واکنش‌ها به شب پرتنش خاورمیانه/ آمریکا: هشداری از ایران برای حمله نداشتیم

ساعت: ۱۳:۴۴/ هند از شهروندان خود خواست تا از سفر به ایران اجتناب کنند

به نقل از یورونیوز، وزارت خارجه هند روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که به دلیل نگرانی شدید از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه نسبت به سفر شهروندانش به ایران هشدار می‌دهد.

در این بیانیه ضمن تاکید بر لزوم حل همه مسائل از طریق گفتگو و دیپلماسی به اتباع هند توصیه شده که از سفر‌های غیرضروری به ایران خودداری کنند.

وزارت خارجه هند از هندی‌هایی که در حال حاضر در ایران مقیم هستند خواسته تا ضمن حفظ هوشیاری خود با سفارت هند در تهران در تماس باشند.

روز سه‌شنبه نیز مسابقه دو تیم فوتبال تراکتور تبریز و موهان باگان هند در چارچوب رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲، به دلیل امتناع اعضاء و کادر فنی این تیم به ایران لغو شد.

ساعت: ۱۷:۴۸/ چین: به‌شدت نگران بی‌ثباتی در غرب آسیا هستیم

وزارت امور خارجه چین عدم حصول آتش‌بس در جنگ غزه را عامل گسترش تنش‌های منطقه دانست و از جامعه جهانی خواست برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها اقدامی مؤثر انجام دهد.

به نقل از ایسنا، وزارت امور خارجه چین امروز (چهارشنبه) از جامعه بین‌المللی خواست تلاش‌های سازنده‌ای در غرب آسیا انجام دهد تا از گسترش مناقشات جلوگیری شود.

در بیانیه وزارت امور خارجه چین آمده است: «چین به‌شدت نگران بی‌ثباتی در غرب آسیا است. ما با هر گونه نقض مضاعف حق حاکمیت، امنیت و تمامیت ارضی لبنان و همچنین افزایش وخامت درگیری‌ها و گسترش مناقشه مخالفیم.»

در ادامه بیانیه این وزارتخانه آمده است: «چین از جامعه بین‌المللی، به‌خصوص کشور‌های قدرتمند می‌خواهد یک نقش واقعاً سازنده در این مناقشه ایفا کنند تا از گسترش مضاعف بی‌ثباتی‌ها جلوگیری شود.»

بر اساس این بیانیه که توسط وزارت خارجه چین منتشر شده، پکن باور دارد عامل اصلی تشدید تنش‌های کنونی در غرب آسیا ناتوانی جهان در برقراری آتش‌بس در نوار غزه است. چین تأکید کرد تمام کشور‌ها باید تلاش کنند تا هرچه سریع‌تر یک آتش‌بس پایدار و کامل در مناقشه غزه برقرار شود.

ساعت: ۱۸:۳۲/ هفت سرباز اسرائیلی در لبنان کشته شدند

ارتش اسرائیل اعلام کرد که هفت سرباز اسرائیلی در جریان درگیری‌ها در جنوب لبنان کشته شده‌اند.

این اتفاق یک روز پس از آغاز تهاجم زمینی اسرائیل به جنوب لبنان رخ داده است.

واکنش‌ها به شب پرتنش خاورمیانه/ چین: به‌شدت نگران بی‌ثباتی در غرب آسیا هستیم

ساعت: ۱۹:۰۷/ ادعای فرمانده ارتش اسرائیل: پاسخ خواهیم داد

فرمانده ارتش رژیم اسرائیل ادعا کرد که به حمله موشکی شب گذشته ایران پاسخ خواهند داد.

هرتزی هالوی رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح اسرائیل مدعی شد: "ما پاسخ خواهیم داد. ما می‌توانیم اهداف مهم را شناسایی کنیم و می‌توانیم آن‌ها را دقیق و قدرتمند بزنیم."

ما این توانایی را داریم که به هر نقطه در خاورمیانه برسیم و به آن حمله کنیم، و دشمنان ما که هنوز این را درک نکرده اند، به زودی این را درک خواهند کرد.»

به گزارش دیدارنیوز، مقامات سیاسی و نظامی ایران پس از حمله شب گذشته به اسرائیل اعلام کرده‌اند که در صورت پاسخ اسرائیل، حمله شدیدتری به تل‌آویو خواهند داشت.

ساعت: ۱۹:۲۴/ اسرائیل به «یک منطقه مسکونی» در غرب دمشق حمله کرد

رسانه‌های دولتی سوریه گزارش کردند که جنگنده‌های اسرائیل عصر چهارشنبه به یک منطقه مسکونی در دمشق، پایتخت این کشور حمله کرده‌اند.

این حمله در منطقه مزه در غرب دمشق روی داده و به گفته رسانه‌های سوریه «چند مجروح» برجای گذاشته است.

ساعت: ۱۹:۳۳/ دفاع روسیه از حمله موشکی ایران به رژیم اسرائیل

به نقل از تسنیم، واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در نشست شورای امنیت گفت: «ایران تنها دو ماه پس از خویشتن‌داری که با ترور‌های بیشتر از سوی اسرائیل همراه شده بود، از نیروی زور (پاسخ موشکی) استفاده کرد.

کشور‌های غربی تمام اقداماتی را که اسرائیل علیه کشور‌های منطقه انجام می‌دهد، نادیده می‌گیرند.»

ساعت: ۱۹:۳۹/ اسرائیل برخورد چند موشک ایرانی به پایگاه‌های هوایی‌اش را تایید کرد

به نقل از بی بی سی، ارتش اسرائیل مدعی شد چندین موشک ایران به پایگاه‌های هوایی‌اش برخورد کرده، اما «نه خسارتی به بار آورده و نه کسی صدمه دیده است.»

ایران دیروز به گفته خودش با ۲۰۰ موشک و به گفته اسرائیل با ۱۸۰ موشک به اسرائیل حمله کرد. ارتش اسرائیل ادعا کرد تقریبا تمام موشک‌ها را رهگیری کرده، اما برخی آن‌ها اصابت کرده است. این درحالی است که مقام‌های ایران می‌گویند بیش از ۹۰ درصد موشک‌هایشان به هدف اصابت کرده است.

واکنش‌ها به شب پرتنش خاورمیانه/ ادعای فرمانده اسرائیلی: پاسخ خواهیم داد/ دفاع روسیه از حمله موشکی ایران

در بیانیه ادعایی ارتش اسرائیل آمده است «در جریان حمله دیروز (سه‌شنبه) ایران، چندین موشک، داخل پایگاه‌های هوایی اسرائیل سقوط کردند. هیچگونه خسارتی به زیرساخت‌ها و توانایی‌های تهاجمی نیروی هوایی اسرائیل وارد نشده ست.»

در این بیانیه همچنین آمده که گزارشی از زخمی شدن افراد یا وارد آمدن صدمه به هواپیما‌ها دریافت نشده است.

در همین حال گزارش می‌شود که موشک‌های ایران خسارت‌هایی هم به برخی ساختمان‌های مسکونی و غیرنظامی وارد کرده است. از جمله در شهر هود هشارون، واقع در حدود ۲۰ کیلومتری تل‌آویو که به گفته شهردار آن، بیش از ۱۰۰ خانه خسارت دیده‌اند.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی