تیتر امروز

فاضل میبدی:ما جوانان را خسته کردیم/عزاداری جوانان نشانه دینداری آن‌ها نیست/ پاسخ به سوالات نسل
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک پژوهشگر دینی

فاضل میبدی:ما جوانان را خسته کردیم/عزاداری جوانان نشانه دینداری آن‌ها نیست/ پاسخ به سوالات نسل "زد" اگر قرار است حکومت را راضی کند،بی نتیجه است

دیدارنیوز در یکی دیگر از سری برنامه های جامعه پلاس با موضوع ارتباط نسل زد با دین به سراغ حجت الاسلام فاضل میبدی پژوهشگر دینی رفت. این گفت و گوی جذاب را ببیند.
صیانت از حقوق بشر، لازمه‌ی ضروری توسعه پایدار
"معیار" در گفت و گو با یک وکیل پایه یک دادگستری بررسی کرد

صیانت از حقوق بشر، لازمه‌ی ضروری توسعه پایدار

دیدارنیوز در یکی دیگر از برنامه های "معیار" با عباس کوچ نژاد، وکیل پایه یک دادگستری موضوع توسعه را به بحث و بررسی گذاشت، حاصل این گفت و گو را ببینید و بخوانید.
قید مطلقه در ولایت فقیه، فقه را از جمود و خشکی و محدودیت خارج می‌کند/ مردم می‌توانند، ولی فقیه را مورد سوال قرار دهند، اما ولی فقیه هم الزامی به پاسخ ندارد!
در بیست و یکمین برنامه دیدار اندیشه با مهدی رنجبریان مطرح شد:

قید مطلقه در ولایت فقیه، فقه را از جمود و خشکی و محدودیت خارج می‌کند/ مردم می‌توانند، ولی فقیه را مورد سوال قرار دهند، اما ولی فقیه هم الزامی به پاسخ ندارد!

در بیست و یکمین برنامه دیدار اندیشه با حجت الاسلام و المسلمین مهدی رنجبریان مدرس حوزه درباره "جایگاه نظریه ولایت فقیه در فقه و قانون اساسی" گفتگو کردیم.
الان وقت جشن گرفتن نیست

تحلیلگر الجزیره: ایران تحقیر را نمی‌پذیرد/ آمریکا، اسرائیل را مهار کند

مروان بشاره، تحلیلگر ارشد سیاسی شبکه الجزیره با اشاره به حمله موشکی ایران به اسرائیل و احتمال افزایش تنش‌ها در خاورمیانه می‌گوید که الان وقت جشن گرفتن در غزه یا ایران نیست و آمریکا باید اسرائیل را مهار کند.

کد خبر: ۱۷۳۱۸۶
۰۹:۴۹ - ۱۱ مهر ۱۴۰۳

تحلیلگر الجزیره: ایران تحقیر را نمی‌پذیرد/ آمریکا، اسرائیل را مهار کند

دیدارنیوز _ سرویس بین‌الملل: درپی حمله موشکی ایران به اسرائیل و احتمال گسترده‌تر شدن جنگ در خاورمیانه، یک تحلیلگر سیاسی شبکه الجزیره می‌گوید که وقت آن رسیده تا آمریکا، اسرائیل را مهار کند.

مروان بشاره، تحلیلگر ارشد سیاسی شبکه الجزیره قطر، با اشاره به اینکه «ایران تحقیر را نمی‌پذیرد، وقت آن رسیده است که آمریکا مانند یک بزرگسال اسرائیل را مهار کند، نوشت: «این وضعیت بسیار غم انگیز است. این وحشتناک است؛ و من در واقع به کسانی که جشن می‌گیرند - صرف نظر از اینکه کجا جشن می‌گیرند، زیر آوار در خاکستر خانه‌هایشان در غزه یا در شهر‌های مختلف ایران - توصیه می‌کنم که دست از این جشن بردارند.

آنچه امروز در حال رخ دادن است و در روز‌های آینده اتفاق خواهد افتاد - تشدید بیشتر تنش‌ها و احتمالاً تجاوز مجدد اسرائیل با کمک ایالات متحده - منطقه را دوباره به لبه پرتگاه خواهد کشاند.

تحلیلگر الجزیره: ایران تحقیر را نمی‌پذیرد/ آمریکا، اسرائیل را مهار کند

یکی از راه‌های اجتناب از این امر این است که مطمئن شویم هر اتفاقی که در آینده بیفتد منجر به تشدید بیشتر تنش نشود، زیرا ایران نیز مانند اسرائیل تحقیر شدن را نخواهد پذیرفت.

پاسخ بعدی پس از پاسخ بعدی ممکن است در واقع کل منطقه را وارد یک جنگ کند – و اگر وارد چرخه تلافی و مقابله متقابل شویم، در نهایت خاورمیانه را به آتش می‌کشد.

اکنون زمان جشن گرفتن و تهدید کردن و در پیش گرفتن مسیر بی پروای نتانیاهو به سمت خاورمیانه از هم پاشیده نیست.

اکنون زمان آن است که آمریکا مانند یک بزرگسال عمل کند، اسرائیل را مهار کند و چیزی هوشیارانه و واقع بینانه برای خاورمیانه پیشنهاد کند که شامل نوعی آتش بس باشد که به راه حل‌های سیاسی منجر شود.

از آنجا که جنگ بعدی به آزادی فلسطین منتهی نخواهد شد - من می‌توانم در این مورد به شما اطمینان دهم -، اما همچنین به اسرائیل امن‌تر یا منافع بهتر برای ایالات متحده منجر نمی‌شود.

این به سادگی منجر به تراژدی دیگری در خاورمیانه خواهد شد و این به نفع هیچ کس نیست.»

مطلب مرتبط:

حمله موشکی ایران به اسرائیل/ فرمانده کل ارتش: اسرائیل پاسخ دهد، زیرساخت‌هایشان را نابود می‌کنیم

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی