تیتر امروز

رضایی: این موجی که راه افتاد افغانستان ستیزی نیست، انسانیت‌زدایی است/ حسینی: وام ۱۰۰ میلیونی به افغانستانی‌ها کذب محض است
دیدار ویژه برنامه‌ای را با حضور نسل دوم مهاجران افغانستانی برگزار کرد

رضایی: این موجی که راه افتاد افغانستان ستیزی نیست، انسانیت‌زدایی است/ حسینی: وام ۱۰۰ میلیونی به افغانستانی‌ها کذب محض است

دیدارنیوز در ادامه مناظره‌ای که درباره مهاجران افغانستانی داشت، این بار در ویژه برنامه جامعه پلاس میزبان دو نفر از مهاجران نسل دوم بود.
باز هم یکی از ما در غربت مرد
افاضات اضافه

باز هم یکی از ما در غربت مرد

عوام‌الملک این هفته از مسعود بابت توجه به فیلتر‌شکن‌فروش‌ها تشکر کرده و با اشاره به درگذشت «فریدون» در غربت می‌گوید که مردن ما عوام، خیلی هم برای خواص مساله مهمی نیست.
ادعای اسرائیل؛ به ایران حمله می‌کنیم/ ایران: پاسخ کوبنده‌تر خواهیم داد/ اجماع داخلی برای تصویب FATF
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

ادعای اسرائیل؛ به ایران حمله می‌کنیم/ ایران: پاسخ کوبنده‌تر خواهیم داد/ اجماع داخلی برای تصویب FATF

این سی‌ و چهارمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
تجاوز نظامی اسرائیل به لبنان

تخلیه پایگاه‌های اسرائیلی درپی دریافت هشدار حمله از ایران/ آژیر‌های هشدار حمله هوایی در اسرائیل به صدا درآمد

در حالی که برخی رسانه‌ها از قول مقامات اسرائیلی از تجاوز نظامی بامداد امروز (سه‌شنبه) به خاک لبنان خبر می‌دهند، خبرنگار المیادین در جنوب لبنان گزارش داد که تاکنون هیچ نفوذ زمینی از سوی نظامیان صهیونیست در مرز با فلسطین اشغالی صورت نگرفته است.

کد خبر: ۱۷۳۰۹۸
۰۸:۳۹ - ۱۰ مهر ۱۴۰۳

تجاوز نظامی اسرائیل به لبنان؛ درگیری‌های شدید و هشدار به ساکنان جنوب لبنان

دیدارنیوز _ سرویس بین‌الملل: تهاجم نظامی اسرائیل برای حمله به مواضع حزب‌الله در لبنان از بامداد امروز (سه‌شنبه) آغاز شد.

به گزارش دیدارنیوز، اسرائیل در ادامه حملات وحشیانه خود در منطقه، پس از ترور سیدحسن نصرالله تجاوز نظامی محدود به خاک لبنان را به بهانه حمله به مواضع حزب‌الله را آغاز کرده است.

به نقل از تسنیم، ارتش رژیم اسرائیل که بامداد امروز سه شنبه از آغاز حمله زمینی به جنوب لبنان خبر داده و حتی مدعی نفوذ به خاک لبنان شده بود در نبرد با مقاومت لبنان زمینگیر شده و طرح اولیه صهیونیست‌ها تا این لحظه در پیشروی زمینی به خاک لبنان با شکست مواجه شد.

اسرائیل با تشدید حملات هوایی و توپخانه‌ای و گسترش دامنه حملات به ضاحیه و دیگر مناطق جنوب لبنان سعی در پشتیبانی از نیرو‌های نظامی خود برای نفوذ به خاک لبنان را داشت که این تلاش‌ها با حملات موشکی مقاومت لبنان به مناطق مختلف شمال فلسطین اشغالی ناکام ماند.

خبرنگار المیادین در جنوب لبنان گزارش داد که تاکنون هیچ نفوذ زمینی از سوی نظامیان صهیونیست در مرز با فلسطین اشغالی صورت نگرفته است.

به گفته این منابع، آنچه رسانه‌های صهیونیستی درباره پیشروی زمینی در نزدیکی منطقه مرزی لبنان با فلسطین اشغالی گزارش می‌دهند، دروغ و بی اساس است.

مقاومت لبنان بامداد امروز با شلیک ده‌ها موشک به شمال فلسطین اشغالی مواضع نظامیان صهیونیست در مناطق مختلف را درهم کوبید و مانع از نزدیک شدن نظامیان صهیونیست به مرز‌های لبنان شد.

ارتش رژیم اسرائیل مدعی است که عملیات زمینی با هدف بازگرداندن ساکنان شمال به خانه‌هایشان انجام می‌شود. مقاومت لبنان بار‌ها تاکید کرده تا زمانی که تجاوز صهیونیست‌ها به غزه موقف نشود جبهه شمال همچنان فعال خواهند ماند و این منطقه برای بازگشت شهرک نشینان صهیونیست به خانه‌هایشان ناامن خواهد بود.

تجاوز نظامی اسرائیل به لبنان؛ حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به «المطله»/ مجری تلویزیون سوریه کشته شد

پوشش آخرین خبرها از ترور سیدحسن نصرالله در لبنان و تهاجم اسرائیل در روز سه‌شنبه:

ساعت: ۰۸:۲۲/ حزب‌الله لبنان: آماده عملیات زمینی اسرائیل هستیم

به نقل از ایسنا، یک منبع پارلمانی در حزب‌الله لبنان در واکنش به آنچه آغاز عملیات زمینی صهیونیست‌ها خوانده شده به العربی الجدید گفت: ما هرگونه تهاجم زمینی اسرائیل را زیر نظر داریم و آماده هستیم.

این منبع پارلمانی وابسته به حزب‌الله تاکید کرد: آماده هستیم آنچه سید حسن نصرالله، دبیرکل سازمان ملل آغاز کرد، بر اساس همان سازوکار تکمیل کنیم و آن را به سرانجام خواهیم رساند.

وی افزود: ما قبلاً در مورد این سناریو صحبت کرده بودیم.

ساعت: ۰۸:۴۱/ ارتش اسرائیل: عملیات زمینی «محدود و هدفمندی» را در جنوب لبنان آغاز کردیم

به نقل از یورونیوز، ارتش اسرائیل شامگاه ۳۰ سپتامبر (۹ مهر) اعلام کرد که با نیرو‌های زمینی خود حملات «محدود، محلی و هدفمندی» را علیه حزب‌الله در منطقه مرزی جنوب لبنان آغاز کرده است.

این نهاد نظامی ادعا کرد که این اهداف در روستا‌های نزدیک مرز واقع شده‌اند و «تهدیدی فوری» برای شهرک‌های شمالی اسرائیل محسوب می‌شوند.

در بیانیه ارتش اسرائیل آمده که نیروی هوایی و توپخانه با حملات دقیق به اهداف نظامی از نیرو‌های زمینی پشتیبانی می‌کنند.

به گفته مقامات نظامی اسرائیل، این عملیات «در راستای تصمیمات مقامات سیاسی کشور» تصویب و اجرا شده است.

ساعت: ۰۹:۱۹/ درگیری نظامی اسرائیل و حزب الله

به نقل از العربیه، حزب الله اعلام کرد، مواضع ارتش اسرائیل در «المطله» را هدف حملات توپخانه‌ای قرار داده است.

همچنین ارتش اسرائیل مدعی شد: حملات دقیقی علیه سایت‌های تولید تسلیحات حزب‌الله در ضاحیه جنوبی انجام دادیم.

ساعت: ۰۹:۳۳/ شهادت مجری سوری در حمله اسرائیل به دمشق

به نقل از تسنیم، خبرگزاری «سانا» گزارش داد که «صفا احمد» مجری تلویزیون سوریه در پی حملات صهیونیست‌ها به حومه دمشق به شهادت رسیده است.

تجاوز نظامی اسرائیل به لبنان؛ حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به «المطله»/ حملات اسرائیل به ضاحیه جنوبی

 

ساعت: ۱۰:۰۵/ آمریکا از عملیات زمینی اسرائیل در جنوب لبنان حمایت کرد

به نقل از یورونیوز، شورای امنیت ملی کاخ سفید روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای ادعا کرد که که عملیات زمینی ارتش اسرائیل علیه مواضع گروه حزب‌الله در خاک لبنان «در راستای حق اسرائیل برای دفاع از شهروندانش و بازگرداندن امن غیرنظامیان به خانه‌هایشان است.»

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا مدعی شد: «ما از حق اسرائیل برای دفاع از خود در برابر حزب‌الله و همه گروه‌های تروریستی مورد حمایت ایران حمایت می‌کنیم.»

این مقام ایالات متحده با اشاره به نگرانی واشنگتن مبنی بر گرفتار شدن اسرائیل در لبنان و یا گسترش عملیات نظامی اضافه کرد: «البته ما می‌دانیم که در حال حاضر گسترش ماموریت می‌تواند یک خطر باشد و در این خصوص به گفتگو با مقامات اسرائیل ادامه خواهیم داد.»

در این بیانیه آمده است: «در نهایت، یک قطعنامه دیپلماتیک تنها راه دستیابی به ثبات و امنیت پایدار در سراسر مرز اسرائیل و لبنان است.»

تجاوز نظامی اسرائیل به لبنان؛ درگیری‌های شدید و هشدار به ساکنان جنوب لبنان

ساعت: ۱۰:۵۸/ هشدار اسرائیل به ساکنان جنوب لبنان

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای با اعلام اینکه درگیری شدیدی در جنوب لبنان با حزب‌الله در جریان است، به ساکنان جنوب لبنان هشدار داد تا اطلاع ثانوی با خودرو‌های خود به جنوب رودخانه لیتانی حرکت نکنند.

به نقل از ایسنا، ارتش رژیم صهیونیستی امروز -سه‌شنبه- با انتشار بیانیه‌ای به ساکنان جنوب لبنان هشدار داد تا اطلاع ثانوی با خودرو‌های خود از شمال به جنوب رودخانه لیتانی حرکت نکنند.

به گزارش سایت النشرة، «آویخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی هشدار فوری را برای ساکنان جنوب لبنان صادر و اعلام کرد: در حال حاضر در منطقه جنوب لبنان درگیری شدیدی وجود دارد، از شما می‌خواهیم جهت حفظ جان خود، خودرو‌ها را از منطقه شمال به منطقه جنوب رودخانه لبتانی منتقل نکنید.

ادرعی در ادامه بیانیه خود تاکید کرد: این هشدار تا اطلاع ثانوی معتبر است.

ساعت: ۱۱:۳۳/ ادعای ارتش اسرائیل؛ چندین فروند راکت و پهپاد را رهگیری کردیم

ارتش اسرائیل ادعا کرد ۱۰ فروند راکت را که صبح سه‌شنبه از سمت لبنان به سمت شهرک‌های متولا و آویویم در شمال این کشور شلیک شده‌اند، رهگیری کرده است.

بنابر بیانیه منتشره، برخی از این پرتابه‌ها ساقط شده و برخی دیگر نیز در نواحی خالی از سکنه فرود آمدند.

خبر رهگیری راکت‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که حزب‌الله اعلام کرد نیرو‌های اسرائیلی را در متولا هدف آتش توپخانه قرار داده است.

ارتش اسرائیل همچنین مدعی شد که نیروهایش یک فروند پهپاد را بر فراز دریای مدیترانه سرنگون کرد‌ه‌اند.

ساعت: ۱۲:۲۸/ تجمع دانش آموزان در تهران در محکومیت ترور سیدحسن نصرالله

به نقل از ایسنا، تجمع دانش آموزان شهر تهران در محکومیت جنایت تروریستی اسرائیل علیه مردم لبنان و شهادت سید حسن نصرالله، روز سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ در میدان فلسطین تهران برگزار شد.

تجاوز نظامی اسرائیل به لبنان؛ هشدار به ساکنان جنوب لبنان/ ادعای تل‌آویو درباره رهگیری راکت و پهپاد

تجاوز نظامی اسرائیل به لبنان؛ هشدار به ساکنان جنوب لبنان/ ادعای تل‌آویو درباره رهگیری راکت و پهپاد

تجاوز نظامی اسرائیل به لبنان؛ هشدار به ساکنان جنوب لبنان/ ادعای تل‌آویو درباره رهگیری راکت و پهپاد

تجاوز نظامی اسرائیل به لبنان؛ هشدار به ساکنان جنوب لبنان/ ادعای تل‌آویو درباره رهگیری راکت و پهپاد

تجاوز نظامی اسرائیل به لبنان؛ هشدار به ساکنان جنوب لبنان/ ادعای تل‌آویو درباره رهگیری راکت و پهپاد

تجاوز نظامی اسرائیل به لبنان؛ هشدار به ساکنان جنوب لبنان/ ادعای تل‌آویو درباره رهگیری راکت و پهپاد

 

ساعت: ۱۶:۵۸/ حملات موشکی سنگین حزب الله به حیفا، نهاریا، عکا و الجلیل

حزب الله لبنان در پاسخ به جنایات وحشیانه و مستمر اسرائیل علیه ملت‌های فلسطین و لبنان، مناطق شمالی فلسطین اشغالی از جمله حیفا و نهاریا را زیر ضربات سنگین موشک‌های خود قرار داد.

به نقل از تسنیم، مناطق مختلف شمال فلسطین اشغالی از جمله حیفا، نهاریا، عکا و الجلیل هدف حملات موشکی گسترده رزمندگان حزب الله قرار گرفته است.

رسانه‌های اسرائیلی از به صدا در آمدن مجدد آژیر خطر در راس الناقوره در الجلیل الغربی و شلومی واقع در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

هشدار به ساکنان جنوب لبنان/ حملات موشکی سنگین حزب الله به حیفا، نهاریا، عکا و الجلیل

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از وقوع چهار انفجار پیاپی در پی اصابت موشک مقاومت به منطقه اشغالی کریوت خبر دادند.

این رسانه‌ها از به صدا درآمدن آژیر خطر در کریوت، یفتاح، مالکیه، راموت نفتالی، و دیشون در الجلیل و مناطق وسیعی در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

ساعت: ۱۷:۱۹/ شلیک موشک بالستیک از لبنان به سمت حیفا

منابع خبری از شلیک یک موشک بالستیک به سمت تأسیسات نظامی رافائل در خلیج حیفا خبر می‌دهند.

در نتیجه این حمله موشکی حزب‌الله، آژیر‌های هشدار در ده‌ها شهرک موجود در حیفا، عکا، نهاریا و مناطق الجلیل شمالی به صدا درآمده است.

 

 

ساعت: ۱۸:۲۳/ پیام هشدار سفارت آمریکا به کارکنان خود در سرزمین‌های اشغالی

آمریکا از کارکنان سفارت خود در قدس اشغالی خواست برای رفتن به پناهگاه آماده باشند.

به نقل از ایسنا، سفارت ایالات متحده در قدس اشغالی به کارکنان و خانواده‌های آن‌ها دستور داد به دلیل «اوضاع امنیتی کنونی» برای رفتن به پناهگاه آماده باشند.

نیویورک‌تایمز گزارش داد این هشدار سطح بالای آمریکا به کارمندان سفارتش در اراضی اشغالی از زمان پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی در ماه آوریل بی‌سابقه است.

ساعت: ۱۸:۵۵/ تخلیه پایگاه‌های اسرائیلی درپی دریافت هشدار حمله از ایران

شبکه العربیه اعلام کرد: پس از آن‌که ایران از طریق کانال‌هایی از قصد خود برای دادن پاسخ در شامگاه امروز [سه‌شنبه ۱۰ مهر]به اسرائیل خبر داد، پایگاه‌های اسرائیلی تخلیه شد.

ساعت: ۱۹:۳۳/ آژیر‌های هشدار حمله هوایی در مرکز اسرائیل به صدا در آمد

ارتش اسرائیل روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای از به صدا درآمدن آژیر‌های هشدار حمله هوایی در مناطق مرکزی این کشور خبر داد.

آژیر‌های هشدار یک روز پس از آن که ارتش اسرائیل از آغاز تهاجم زمینی در جنوب لبنان و هدف قرار دادن مواضع حزب الله خبر داد، در مرکز اسرائیل به صدا در آمده است.

در بیانیه ارتش اسرائیل بدون ارائه جزئیاتی از مناطق آسیب‌دیده احتمالی گفت: «آژیر‌ها در مرکز اسرائیل به صدا درآمدند.»

گفتنی است که یک مقام ارشد کاخ سفید پیش‌تر از قریب‌الوقوع بودن یک حمله احتمالی از سوی ایران علیه اسرائیل با موشک‌های بالستیک خبر داده بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی