تیتر امروز

صبر ایوب زمان صبر منه اگر تمام نشود
افاضات اضافه

صبر ایوب زمان صبر منه اگر تمام نشود

عوام‌الملک در نامه‌ای به حضرت مسعود بابت دستاوردهای شگفت‌انگیز اخیر به او تبریک گفته و به ماجرای یک روزنامه و صبر ایوب هم اشاره کرده است.
حمله آمریکا با بمب افکن B۲ به یمن/ لغو تمامی احکام انضباطی سال ۱۴۰۱/ ادعای اسرائیل در مورد مشخص شدن محل‌های حمله به ایران
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

حمله آمریکا با بمب افکن B۲ به یمن/ لغو تمامی احکام انضباطی سال ۱۴۰۱/ ادعای اسرائیل در مورد مشخص شدن محل‌های حمله به ایران

این سی‌ و هشتمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
مجمع عمومی سالانه سازمان ملل

درخواست مکرون از پزشکیان؛ برای کاهش تنش در لبنان تلاش کنید

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور کشورمان در حاشیه مجمع عمومی سالانه سازمان ملل در نیویورک، با امانوئل مکرون همتای فرانسوی خود دیدار و گفتگو کرد؛ دیداری با درخواست مکرون از پزشکیان برای کاهش تنش در لبنان همراه بوده است.

کد خبر: ۱۷۲۷۹۷
۱۱:۳۴ - ۰۴ مهر ۱۴۰۳

درخواست مکرون از پزشکیان؛ برای کاهش تنش در لبنان تلاش کنید

دیدارنیوز: در دیدار روسای جمهور ایران و فرانسه، مکرون از پزشکیان خواست تا برای کاهش تنش در لبنان تلاش کند.

در حاشیه مجمع عمومی سالانه سازمان ملل، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه عصر سه‌شنبه به وقت محلی نیویورک در دیدار با همتای ایرانی خود از مسعود پزشکیان خواست تا از نفوذ تهران برای کاهش تنش‌های فزاینده در لبنان استفاده کند. اسرائیل در روز‌های اخیر بر شدت حملات وحشیانه خود به اهداف ادعایی حزب‌الله افزوده است.

الیزه در بیانیه‌ای آورده است که مکرون ضمن اشاره صریح به فعالت‌های بی‌ثبات‌کننده حزب‌الله «بر مسئولیت ایران برای حمایت از تنش‌زدایی کلی و استفاده از نفوذ خود بر بازیگران ثبات‌زدا تاکید کرد.»

مکرون همچنین خواستار آزادی سه تبعه فرانسوی زندانی در ایران شد.

مکرون پیش از این ۲ بار تلفنی با پزشکیان صحبت کرده است. او در هفتم اوت (۱۷ مرداد) از رئیس جمهوری ایران خواست تا از اقدامات تلافی‌جویانه پس از ترور اسماعیل هنیه در تهران پرهیز کند.

علاوه بر این، پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر تحویل موشک‌های ایران به روسیه، مکرون به رئیس‌جمهور ایران نسبت به ادامه حمایت جمهوری اسلامی از جنگ تجاوزکارانه روسیه در اوکراین هشدار داد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی