تیتر امروز

فاضل میبدی:ما جوانان را خسته کردیم/عزاداری جوانان نشانه دینداری آن‌ها نیست/ پاسخ به سوالات نسل
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک پژوهشگر دینی

فاضل میبدی:ما جوانان را خسته کردیم/عزاداری جوانان نشانه دینداری آن‌ها نیست/ پاسخ به سوالات نسل "زد" اگر قرار است حکومت را راضی کند،بی نتیجه است

دیدارنیوز در یکی دیگر از سری برنامه های جامعه پلاس با موضوع ارتباط نسل زد با دین به سراغ حجت الاسلام فاضل میبدی پژوهشگر دینی رفت. این گفت و گوی جذاب را ببیند.
صیانت از حقوق بشر، لازمه‌ی ضروری توسعه پایدار
"معیار" در گفت و گو با یک وکیل پایه یک دادگستری بررسی کرد

صیانت از حقوق بشر، لازمه‌ی ضروری توسعه پایدار

دیدارنیوز در یکی دیگر از برنامه های "معیار" با عباس کوچ نژاد، وکیل پایه یک دادگستری موضوع توسعه را به بحث و بررسی گذاشت، حاصل این گفت و گو را ببینید و بخوانید.
قید مطلقه در ولایت فقیه، فقه را از جمود و خشکی و محدودیت خارج می‌کند/ مردم می‌توانند، ولی فقیه را مورد سوال قرار دهند، اما ولی فقیه هم الزامی به پاسخ ندارد!
در بیست و یکمین برنامه دیدار اندیشه با مهدی رنجبریان مطرح شد:

قید مطلقه در ولایت فقیه، فقه را از جمود و خشکی و محدودیت خارج می‌کند/ مردم می‌توانند، ولی فقیه را مورد سوال قرار دهند، اما ولی فقیه هم الزامی به پاسخ ندارد!

در بیست و یکمین برنامه دیدار اندیشه با حجت الاسلام و المسلمین مهدی رنجبریان مدرس حوزه درباره "جایگاه نظریه ولایت فقیه در فقه و قانون اساسی" گفتگو کردیم.
مرد جنجالی سیاست آمریکا در آستانه انتخابات به دنبال چیست؟

ادعای عجیب ترامپ درباره ایران؛ جانم در خطر است!

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مدعی شد: «تهدید‌های بزرگی علیه جان من از سوی ایران صورت گرفته است. کل ارتش ایالات متحده حواسشان هست و مراقب هستند. ایران قبلا اقداماتی انجام داده بود که نتیجه نداد، اما آن‌ها دوباره تلاش خواهند کرد.»

کد خبر: ۱۷۲۷۸۲
۰۹:۴۶ - ۰۴ مهر ۱۴۰۳

ادعای عجیب ستاد انتخاباتی ترامپ درباره ایران

دیدارنیوز: ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ مدعی شد که نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، روز سه‌شنبه ۲۴ سپتامبر (سوم مهر ۱۴۰۳) در مورد تهدیدات ادعایی ایران برای ترور او یک جلسه توجیهی از سوی مقامات اطلاعاتی ایالات متحده داشته است.

ستاد انتخاباتی ترامپ در بیانیه‌ای ادعا کرد که «رئیس‌جمهور ترامپ اوایل روز سه‌شنبه از سوی دفتر اداره‌کننده اطلاعات ملی آمریکا در جریان تهدیدات واقعی و خاص ایران برای ترور او با هدف بی‌ثبات کردن و ایجاد هرج و مرج در ایالات متحده قرار گرفت.»

این کمپین خاطرنشان کرد که مقامات اطلاعاتی تشخیص داده‌اند که تهدیدات ایران «در چند ماه گذشته افزایش یافته» و اینکه مقامات دولت آمریکا فعالانه برای محافظت از ترامپ و تضمین عدم‌تأثیرپذیری روند انتخابات تلاش می‌کنند.

دونالد ترامپ، روز چهارشنبه با اشاره به این موضوع در شبکه اجتماعی ایکس مدعی شد: «تهدید‌های بزرگی علیه جان من از سوی ایران صورت گرفته است. کل ارتش ایالات متحده حواسشان هست و مراقب هستند. ایران قبلاً اقداماتی انجام داده بود که نتیجه نداد، اما آن‌ها دوباره تلاش خواهند کرد.»

وی در ادامه نوشت: «چنین شرایطی خوشایند هیچکس نیست؛ دور و اطراف من پر شده از پرسنل امنیتی، تفنگ و سلاح. تا به حال این [حجم از حفاظت]را ندیده‌ام. از کنگره تشکر می‌کنم که به اتفاق آرا بودجه بیشتری را برای این منظور به سرویس مخفی اختصاص داد - هیچ کس رای «منفی» نداد و کاملا از حمایت دو حزب برخوردار شد. خوشحالم که می‌بینم جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در در مورد یک موضوع متحد می‌شوند. حمله به رئیس جمهور سابق یک آرزوی مرگ برای مهاجم است!»

ایران پیشتر ادعا‌های آمریکا مبنی بر دخالت در امور داخلی آمریکا را رد کرده بود. با این حال، نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک اواخر روز سه‌شنبه به درخواست خبرگزاری رویترز برای اظهارنظر پاسخی نداد.

سخنگوی دفتر اداره‌کننده اطلاعات ملی آمریکا تایید کرد که این نشست روز سه شنبه برگزار شد، اما از ارائه جزئیات دقیق خودداری کرد.

از عملیات سایبری تا ادعا‌های مکرر تلاش برای ترور ترامپ

در اوایل ماه جاری میلادی، یک مرد پاکستانی که ادعا می‌شود با ایران ارتباط دارد، در رابطه با توطئه ترور یک سیاستمدار آمریکایی متهم شد. این توطئه ترور ظاهراً در پاسخ به ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده عالی رتبه نظامی ایران توسط آمریکا در سال ۲۰۲۰ بوده است. این مرد اتهامات وارد شده علیه خود را رد کرد.

به گفته یک منبع مطلع، این متهم از ترامپ به عنوان یک هدف احتمالی یاد کرده است، اما به طور مشخص این توطئه را به عنوان طرحی برای ترور رئیس جمهور سابق تصور نکرد.

مقامات فدرال به طور جداگانه نیز در حال بررسی یک سوء قصد احتمالی دیگر علیه ترامپ در زمین گلف فلوریدا او در اواسط سپتامبر و همچنین یک تیراندازی در ۱۳ ژوئیه (۲۳ تیر) به نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری در یک گردهمایی در پنسیلوانیا هستند. هیچ نشانه‌ای مبنی بر دخالت ایران در هیچ یک از آن‌ها وجود ندارد.

دونالد ترامپ پیشتر در روز ۲۵ ژوئیه در شبکه اجتماعی خود به نام سوشال تروث گفته بود که اگر ایران دست به «ترور رئیس جمهور ترامپ» بزند که همیشه احتمالش هست، امیدوارم آمریکا ایران «را از روی زمین محو کند - و اگر این اتفاق نیفتد، رهبران آمریکا ترسو‌های بی رحم تلقی خواهند شد.»

سازمان‌های دولتی ایالات متحده هفته گذشته نیز گزارش دادند که هکر‌های ایرانی ایمیل‌هایی حاوی مطالب سرقت شده از ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور سابقِ جمهوری‌خواه را برای افرادی در ستاد انتخاب جو بایدن، رئیس‌جمهور دموکرات، ارسال کرده بودند. این اقدام بخشی از تلاش گسترده‌تر ادعایی تهران برای مداخله در انتخابات آمریکا تلقی می‌شود.

جو بایدن در اواخر ماه ژوئیه از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری کناره‌گیری کرد و کامالا هریس، معاون او در رقابتی تنگاتنگ برای انتخابات روز پنجم نوامبر (۱۵ آبان) با ترامپ روبرو می‌شود.

ایالات متحده آمریکا در ماه اوت ایران را به راه اندازی عملیات سایبری علیه مبارزات انتخاباتی هر دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا متهم کرد. ایران این اتهامات را رد کرد.

در عوض، این تهران است که با اشاره به حوادثی مانند کودتای ۱۹۵۳ که منجر به سرنگونی دولت محمد مصدق، نخست‌وزیر وقت ایران شد و حمله پهپادی ۲۰۲۰ که منجر به ترور قاسم سلیمانی شد، می‌گوید که واشنگتن دهه‌ها در امور ایران دخالت کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی