تیتر امروز

ابهام در آتش‌بس ۲۱ روزه لبنان/ ترامپ، ایران را تهدید به حمله کرد/ پیشنهاد پزشکیان برای آینده فلسطین
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

ابهام در آتش‌بس ۲۱ روزه لبنان/ ترامپ، ایران را تهدید به حمله کرد/ پیشنهاد پزشکیان برای آینده فلسطین

این سی‌ و دومین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
توسعه اقتصادی بدون توجه به منابع و توسعه اجتماعی محکوم به شکست است/ چطور می‌توان اقتصادی پایدار داشت و همزمان رشد اقتصادی را حفظ کرد؟
امیر عسگری اقتصاددان در گفت و گو با دیدار اقتصادی

توسعه اقتصادی بدون توجه به منابع و توسعه اجتماعی محکوم به شکست است/ چطور می‌توان اقتصادی پایدار داشت و همزمان رشد اقتصادی را حفظ کرد؟

برنامه گفت و گوی اقتصادی میزبان دکتر امیر عسگری عضو هیات علمی دانشگاه تهران و پژوهشگر نوآوری اجتماعی و توسعه پایدار و از چهره‌های علمی کشور بود.
ابوالحسن طالقانی: «کتاب‌های کتابخانه طالقانی را چرا به بیرون می‌فروشید؟ به خود ما بفروشید!»
گفت و گوی دیدار با پسر مرحوم آیت الله طالقانی

ابوالحسن طالقانی: «کتاب‌های کتابخانه طالقانی را چرا به بیرون می‌فروشید؟ به خود ما بفروشید!»

چند روز پیش دیدارنیوز گزارش میدانی از وضعیت خانه مرحوم آیت الله طالقانی که در اختیار شهرداری بوده ، منتشر کرد حالا گفت و گویی با پسر آن مرحوم داشتیم که می خوانید.
افاضات اضافه

مسعود! به مستراح‌های راهروهای سازمان ملل اعتماد نکن

عوام‌الملک این هفته در نامه‌اش به مسعود که در آستانه سفر به نیویورک است، توصیه کرده که به مستراح‌های موجود در راهرو‌های سازمان ملل خیلی اعتماد نکند.

کد خبر: ۱۷۲۵۰۷
۱۱:۵۴ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۳

مسعود! به مستراح‌های راهروهای سازمان ملل اعتماد نکن

دیدارنیوز ـ عوام الملک:

 

رییس محترم خواص‌الدوله، حضرت مسعود، دامت مصاحباته.

سلام علیکم.

تبریک می‌گویم. نامه‌هایی که برایت می‌نویسم و نمی‌خوانی لااقل این دستاورد را داشته که به من ثابت کند تو هم کمتر از بقیه خواص طرفدارانی نداری که معتقدند کسی نباید بگوید بالای چشم حضرتت ابرو هم هست. مثلا رسول که در کانال تلگرام دیدارنیوز گفته بود نامه‌های من به تو بی‌ادبانه است و به خاطر بی‌ادبی من متاسف شده بود. یا مرادقلی که همانجا معتقد بود اگر مثل بنی‌بشر بنویسم، تو نامه‌ها را خواهی خواند. خلاصه باید بگویم که ما عوام اصولا مدتهاست با خواص حرف نمی‌زدیم. از وقتی که تو رییس خواص‌الدوله شدی تصمیم گرفتیم لااقل با تو حرف بزنیم، چون فکر می‌کردیم نسبت به بقیه خواص، کمی عوامتری و از نامه نوشتن به زبان عوام ناراحت نمی‌شوی. اما اگر خودت و طرفدارانت به این نتیجه رسیده‌اید که بهتر است تو هم مثل محمدباقر و غلامحسین و بقیه خواص باشی بگو تا با تو هم مثل آن‌ها حرف نزنیم و مثل همه این چند سال که خاطرات روزانه می‌نوشتم به سر همان کار قبلی برگردم.

بگذریم. بالاخره با جراید و رسانه‌ها مصاحبه کردی. خیلی هم خوب بود. دیدم که از شنیدن ادامه کار نظمیه‌هایی که می‌خواهند نسوان را ارشاد کنند تا آن طور که شما خواص می‌خواهید لباس بپوشند تعجب کردی. چرا؟ مگر در جلسات روسای خواص، غلامحسین تو را در این مورد توجیه نکرده است؟ اصلا مگر اینجا بغداد و بیروت و غزه و دمشق و قسطنطنیه است که نسوان فکر کنند آزادند آنطور که می‌خواهند لباس بپوشند؟ حالا البته خوشبختانه برای اینکه وفاق ملی زیاد شود شورای پاسبانان قانون حجاب و عفاف را تصویب کرد تا خیال همه راحت شود و زور نظمیه‌ها و خواص‌الرعایا هم بیشتر به عوام برسد. اصلا وفاق ملی یعنی همین چیزها! به قول جواد خودت (البته اگر دوباره قهر نکرده و هنوز جواد خودت باقی مانده باشد) ما عوام خودمان انتخاب کرده‌ایم که اینطوری زندگی کنیم.

حضرت مسعود! نمی‌دانم قبل از سفر یه ینگه دنیا جلسه خواص‌الدوله‌ها تشکیل می‌شود یا نه. اما حتما یادت باشد در اولین جلسه‌ای که بودی بعد از اینکه اجازه دادی دوباره علیرضا، رییس بلدیه تهران، درباره کرسنت سخنرانی کند از او بپرسی پول آن سی اثری که از موزه برده‌اند و چهارده‌تایش را در امارات فروخته‌اند چه شده است؟ آن شانزده اثر باقیمانده را کجا گذاشته‌اند؟

اگر موافق باشی این نامه را خیلی بیشتر ادامه ندهم، چون ممکن است طرفدارانت از بی‌ادبی‌های عوام‌الملک دلخور شوند. فقط، چون می‌دانم قصد سفر به ینگه دنیا داری خواستم یادآوری کنم که تاریخ نشان داده به مستراح‌های موجود در راهرو‌های سازمان ملل نباید خیلی اعتماد کرد. چون ورود به آن‌ها با خودت است، ولی بعضی اوقات برای خروج باید از امنیه‌های حاضر در هیات همراه برای باز کردن در استعانت گرفت. مواظب باش.

در ضمن به الیاس و فاطمه و بقیه خواص‌الدوله‌های حاضر در شورای اطلاع‌رسانی‌ات هم بگو از این به بعد به امنیه‌ها یاد بدهند اگر می‌خواهند مانع از کار کردن هر کدام از نسوان در جمع خواص‌الدوله‌ها بشوند عکس یکی از ما عوام را به جای عکس نسا مورد نظر جا نزنند و برای تو و بقیه خواص در نقاط مختلف نمایش ندهند. اگر منظورم را نگرفتی از الیاس و فاطمه در مورد نفیسه سوال کن.

طبق معمول، زیاده عرضی نیست.

عوام‌الملک
طهران، آخرین پنجشنبه فصل صیف، مصادف با بیست و نه شهریور سنه یکهزار و چهارصد و سه شمسی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی