تیتر امروز

تهدید پوتین به حمله اتمی/ شکست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا/ سرنوشت پر ابهام حقوق کارگران
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

تهدید پوتین به حمله اتمی/ شکست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا/ سرنوشت پر ابهام حقوق کارگران

این بیست و نهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
مکتب ایرانی صلح در میانه‌ی دولت-ملتِ ناصلح!
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از همایش سالانه صلح

مکتب ایرانی صلح در میانه‌ی دولت-ملتِ ناصلح!

خبرنگار دیدارنیوز با حضور در دومین پیش نشست همایش سالانه صلح و ادبیات انجمن علمی مطالعات صلح ایران که با همکاری خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد، گزارشی تهیه کرده است که تقدیم می‌شود.
لیگ نخبگان آسیا

شروع طوفانی استقلال؛ عادت بدِ جواد و بازهم غرولند!

استقلال در اولین بازی خود در لیگ نخبگان آسیا بردی پرگل، شیرین و فوق‌العاده کسب کرد اما جواد نکونام بازهم ترک عادت نکرد و انتقادهای تکراری خود را به زبان آورد.

کد خبر: ۱۷۲۳۳۳
۱۲:۱۱ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۳

شروع طوفانی استقلال؛ روزهای پرالتهاب تمام شد؟

دیدارنیوز: بعد از گذراندن روز‌هایی پرالتهاب و جنجالی، برد پرگل مقابل الغرافه در لیگ نخبگان آسیا، آرامش را به اردوی استقلال برگرداند.

استقلال فصل را با برد در قزوین مقابل شمس‌آذر آغاز کرد، اما در ادامه راه، توقف برابر ملوان و سپس باخت در جدال با استقلال خوزستان، شرایط را برای آبی‌ها به‌ویژه کادرفنی استقلال پیچیده کرد؛ چرا که دودستگی موجود میان هواداران و مدیران باشگاه استقلال در زمینه حمایت و یا عدم حمایت از جواد نکونام، مانند آتش زیر خاکستر بود که بعد از ناکامی در کسب امتیازات کامل مقابل ملوان و استقلال خوزستان، گُر گرفت و همین مسئله روز‌های بحرانی و پرماجرایی را برای استقلال در ایام تعطیلات فیفادی رفت.

جواد نکونام که پیش از شروع فصل جدید رقابت‌های باشگاهی تا یک‌قدمی جدایی از استقلال رفته بود و در سمت خود ماندنی شد، بار دیگر چنین شرایطی را تجربه کرد؛ به‌طوری‌که زمزمه‌ها درباره اخراج نکونام به اوج خود رسید و گفته می‌شد که این سرمربی جوان، اما باتجربه دیگر جایی در باشگاه استقلال نخواهد داشت، اما بعد از طرح خبر‌های ضدونقیض در باشگاه استقلال پیرامون مذاکره با چهره‌هایی، چون فرهاد مجیدی، ایویلو پِتِف و ریکاردو ساپینتو، بازهم رأی نهایی مدیران باشگاه به ماندن نکونام بود تا بعد از گذراندن روز‌های برزخی، بار دیگر حکم ابقای نکونام امضا شود.

نکونام بازی مرگ‌وزندگی را بُرد

سرمربی آبی‌پوشان پایتخت فصل گذشته بار‌ها با موضع‌گیری‌های تند خود علیه مدیریت وقت، مشکلات باشگاه و بهانه‌جویی‌های مختلف درباره عدم کسب نتیجه تیمش، از مقبولیت خود نزد گروهی از هواداران استقلال کاسته بود و تداوم این مسئله در فصل جدید، بیش از پیش به محبوبیت جواد نکونام بین هواداران استقلال آسیب زد؛ به‌طوری‌که با وجود ابقای نکونام، زمزمه‌هایی درباره احتمال برکناری این سرمربی باتجربه در صورت عدم موفقیت برابر الغرافه به گوش می‌رسید.

جواد نکونام که به دوئل با الغرافه به چشم دیدار مرگ‌وزندگی نگاه می‌کرد، توانست در مسیر خروج از روز‌های برزخی و بحرانی موفق عمل کند و برد ۳ گله برابر حریف قطری در اولین بازی آسیایی استقلال در فصل جدید، آن‌هم در شبی که پرسپولیس در عربستان مقابل الاهلی مغلوب شد، جو هواداری استقلال را به سود نکونام تغییر داد؛ به‌طوری‌که بعد از اتمام دوئل با الغرافه، فعلاً صحبت‌های ضدونقیض درباره پایان همکاری جواد نکونام با آبی‌ها دیگر شنیده نمی‌شود و موج حمایتی از این سرمربی جوان، اما باتجربه به راه افتاده است.

مذاکره برای انتخاب جانشین نکونام از بیخ‌وبُن تکذیب شد؛ فقط جواد!

احمد شهریاری، رئیس هیات‌مدیره باشگاه استقلال که در ایام تعطیلات فیفادی و روز‌های جنجالی مرتبط با تغییر کادرفنی استقلال سکوت اختیار کرده بود، بعد از اتمام دوئل با الغرافه، صحبت‌های غیرمنتظره‌ای را در مسیر خروج از ورزشگاه شهدای شهر قدس به زبان آورد؛ به‌طوری‌که او نه‌تن‌ها به صورت قاطع حمایت‌اش از جواد نکونام را اعلام کرد بلکه اخبار مرتبط با مذاکرات انجام شده پیرامون انتخاب جانشین جواد نکونام را هم کاملاً تکذیب کرد؛ آن‌هم در حالی‌که خبر‌های موثق واصله حکایت از آن دارد که قطعاً این مذاکرات انجام شده است!

رئیس هیات‌مدیره باشگاه استقلال در حالی سعی داشت آب روی آتش بریزد و حواشی پیرامون کادرفنی تیمش را به سبک خود مدیریت کند که در صحبت‌های خود گفت: «چه کسی مذاکره کرد؟ هر کسی صحبت کرده، برود جوابش را بدهد. مشکلی با نکونام نداریم. استقلال نسبت به فصل گذشته که تیم خوبی بود، تقریباً ۲ برابر تقویت شده است. یعنی ما ۶ یا ۷ بازیکن خوب داخلی و خارجی را جذب کردیم. ترکیب استقلال را ببینید، ۵-۶ بازیکن همین امسال وارد تیم شده بودند. به طور طبیعی برای رسیدن به هماهنگی زمان لازم است».

عادت بدِ جواد؛ و بازهم غرولند!

روزبه چشمی در کنار رامین رضاییان از جمله بازیکنانی بودند که شب گذشته و بعد از اتمام مسابقه با الغرافه در جمع خبرنگاران صحبت کردند و سعی داشتند به عنوان بازیکنان باتجربه حاضر در اردوی استقلال، پیام وفاق و اتحاد در تیم‌شان را به گوش هواداران برسانند. رضاییان با حمایتی تمام‌قد از نکونام گفت: «از باشگاه تشکر می‌کنم که وارد حاشیه نشد و کنار سرمربی، بازیکنان و تیم باقی ماند تا امروز اتفاق خوبی بیفتد. از جواد نکونام تشکر می‌کنم که در زمانی که حاشیه ساختند، کارش را بدون حاشیه و بدون هیچ صحبتی در تمرین انجام می‌داد».

شروع طوفانی استقلال؛ عادت بدِ جواد و بازهم غرولند!

بازیکنان استقلال در شرایطی از سرمربی تیم‌شان حمایت کردند و اتحاد درون‌تیمی‌شان را به رُخ کشیدند که جواد نکونام ترک عادت نکرد و بعد از برد به‌دست آمده، با وجود تعریف و تمجید از عملکرد بازیکنان تیمش، بار دیگر به مدیران باشگاه تاخت و این‌بار درباره عدم جذب دستیار خارجی موردنظرش در کنار فقدان حضور مدیررسانه، عکاس و فیلمبردار موضع‌گیری داشت و نسبت به عدم برآورده‌شدن خواسته‌های خود گلایه کرد و مدعی شد که تیمش از درون متحد است، اما شرایط بیرونی تیم او متفاوت است!

آنچه مشخص است اینکه با وجود غرولند‌های مرسوم و البته تکراری‌شده جواد نکونام، مدیران باشگاه و البته بازیکنان استقلال سعی داشتند تا بعد از گذراندن ۲ هفته پرماجرا و جنجالی، آب روی آتش بریزند و شرایط را مطلوب نشان بدهند؛ اتفاقی که به لطف پیروزی ۳ گله مقابل الغرافه به‌وجود آمد و باید دید آرامش حکم‌فرما شده بر اردوی آبی‌ها، تا چه زمانی ادامه پیدا می‌کند و آیا روند موفقیت استقلالی‌ها با کسب پیروزی برابر نساجی و سپس دربی پایتخت ادامه پیدا می‌کند یا لغزش احتمالی آبی‌ها، مجدداً شرایط را علیه نکونام تغییر خواهد داد!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی