تیتر امروز

صبر ایوب زمان صبر منه اگر تمام نشود
افاضات اضافه

صبر ایوب زمان صبر منه اگر تمام نشود

عوام‌الملک در نامه‌ای به حضرت مسعود بابت دستاوردهای شگفت‌انگیز اخیر به او تبریک گفته و به ماجرای یک روزنامه و صبر ایوب هم اشاره کرده است.
حمله آمریکا با بمب افکن B۲ به یمن/ لغو تمامی احکام انضباطی سال ۱۴۰۱/ ادعای اسرائیل در مورد مشخص شدن محل‌های حمله به ایران
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

حمله آمریکا با بمب افکن B۲ به یمن/ لغو تمامی احکام انضباطی سال ۱۴۰۱/ ادعای اسرائیل در مورد مشخص شدن محل‌های حمله به ایران

این سی‌ و هشتمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

ادعای سناتور آمریکایی درباره برنامه هسته‌ای ايران

لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی که مانند دونالد ترامپ در حال ایجاد رعب و وحشت در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده است، مدعی شد که نگران دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است.

کد خبر: ۱۷۲۲۶۶
۱۲:۱۸ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۳

ادعای سناتور آمریکایی درباره برنامه اتمی ايران

دیدارنیوز: لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه، روز یکشنبه ۲۵ شهریور در مصاحبه با شانون بریم خبرنگار معروف و مجری برنامه «فاکس نیوز- ساندی»، با انتقاد شدید از عملکرد جو بایدن و کامالا هریس گفت که در صورت ابقای بایدن و هریس در قدرت، ایالات متحده شاهد حمله‌ای دیگر مانند ۱۱ سپتامبر خواهد بود.

به نقل از العربیه، گراهام نسبت به عدم پاسخگویی دولت بایدن به‌دلیل آنچه «اقدامات خصمانه» فزاینده ایران در خاورمیانه نامید، هشدار داد. او همچنین به ناتوانی دولت بایدن در یافتن راه حلی برای پایان دادن به جنگ اوکراین اشاره کرد.

گراهام ادعا کرد: «هرگز به اندازه الان نگران دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای نبوده‌ام و همچنین نگران حمله دیگری مانند ۱۱ سپتامبر به آمریکا نبوده‌ام».

او در ادامه مدعی شد: «عقب‌نشینی از افغانستان همه تروریست‌ها را فعال کرده و ما مرزهایمان باز است و تعداد تروریست‌ها در کشور ما بیش از هر زمانی است که به یاد دارم».

گراهام بر ضرورت ادامه تشویق اسرائیل برای انجام هر آنچه لازم است برای جلوگیری از تبدیل شدن ایران به یک قدرت هسته‌ای، تاکید کرد.

همزمان با ادعاهای برخی از مقام‌های آمریکایی و غربی درباره برنامه هسته‌ای ایران، بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها نیز گفته، ممکن است ایران تا قبل از مراسم تحلیف رئیس جمهور بعدی آمریکا در ژانویه آینده به بمب هسته‌ای دست یاید.

این بنیاد مدعی شده است در حالی که اکثر مقامات آمریکایی توانایی ایران برای غنی‌سازی اورانیوم به میزان ۹۰ درصدی را زیر نظر دارند، متوجه نیستند که تهران در حال انجام گام‌های مخفی دیگری مانند اتخاذ تدابیری برای تهیه یک وسیله انفجاری هسته‌ای که روند ساخت بمب هسته‌ای را سریع می‌کند.

گراهام نیز در این مصاحبه هشدار داد که ایران ممکن است «برای دستیابی به سلاح هسته‌ای عجله کند».

گراهام همچنین نحوه عملکرد دولت در قبال جنگ اوکراین را محکوم کرد و گفت که ایالات متحده در تحویل موشک و هواپیما به ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین بسیار «کند» عمل می‌کند.

او گفت: «بایدن برنامه‌ای موثر برای پایان دادن به جنگ اوکراین ندارد. آنچه ما به آن نیاز داریم، این است که رئیس‌جمهوری آمریکا بتواند پوتین و زلنسکی را برای پایان دادن به این جنگ در اتاقی گرد هم آورد تا مطمئن شویم که دیگر جنگی نداریم».

او افزود: «تمام جهان در حال شعله‌ور شدن است و همه جای این بحران‌ها اثر انگشت کامالا هریس است».

بایدن هفته گذشته با کی‌یر استارمر، نخست وزیر بریتانیا دیدار کرد تا درباره اینکه آیا غرب باید به اوکراین اجازه دهد از موشک‌های دوربرد علیه اهدافی در داخل مرز‌های روسیه استفاده کند یا خیر، گفتگو کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه می‌گوید چنین تصمیمی به منزله اعلان جنگ از سوی «ناتو»، ایالات متحده و بریتانیا علیه مسکو خواهد بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی