تیتر امروز

تهدید پوتین به حمله اتمی/ شکست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا/ سرنوشت پر ابهام حقوق کارگران
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

تهدید پوتین به حمله اتمی/ شکست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا/ سرنوشت پر ابهام حقوق کارگران

این بیست و نهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
وحید احمدی، نماینده مجلس اعلام کرد

لزوم برنامه‌ریزی برای ثبت جهانی «معبد آناهیتا»

وحید احمدی، نماینده مردم شهرستان‌های کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی بر ثبت جهانی معبد آناهیتا کنگاور تاکید کرد.

کد خبر: ۱۷۲۰۹۶
۰۹:۱۹ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۳

لزوم برنامه‌ریزی برای ثبت جهانی معبد آناهیتا کنگاور

دیدارنیوز _ استان کرمانشاه: نماینده مردم شهرستان‌های کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ثبت جهانی معبد آناهیتا کنگاور گفت: برنامه‌های معبد آناهیتا به عنوان یادگار دوران‌های مختلف تاریخی باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که به سمت جهانی شدن حرکت کند و برای این کار نیازمند رعایت استاندارد‌های بین المللی مورد نظر یونسکو هستیم.

حجت‌الاسلام وحید احمدی در گفتگو با ایرنا، افزود: با وجود آثار تاریخی و طبیعی ارزشمند در شرق استان کرمانشاه، همچون آثار جهانی کتیبه بیستون و کارونسرای شاه‌عباسی، اما زیرساخت‌های لازم و مطلوب برای گردشگران فراهم نشده است.

وی با بیان اینکه در شرق استان کرمانشاه مناطق تاریخی و فرهنگی با جاذبه بالا برای گردشگران داخلی و خارجی وجود دارد، اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه گردشگری در این منطقه توجه و اهتمام به گسترش زیرساخت‌ها و ایجاد تاسیسات گردشگری است.

نماینده مردم شهرستان‌های شرق استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه گردشگری داخلی با توجه به ظرفیت‌های فراوان، اشتغالزایی کم هزینه را در پی دارد، اظهار کرد: ایجاد زیرساخت برای گردشگران سبب رونق این منطقه خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای جلسه مشترک با وزیر جدید میراث فرهنگی افزود: برای جذب گردشگر باید توسعه راه‌ها، احداث مجتمع‌های خدماتی بین راهی، ایجاد واحد‌های اقامتی و امکانات بهداشتی و پایه‌ای در دستور کار قرار گیرد.

حجت‌الاسلام احمدی در ادامه با بیان اینکه تاکنون متاسفانه در جهت انتقال آب سد‌های آناهیتا کنگاور و قشلاق صحنه برای مصارف خانگی، کشاورزی و صنعت اقدامی صورت نگرفته است، تصریح کرد: با پیگیری‌های مکرر مقرر شده که شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه طرح مطالعاتی را تا پایان سال به اتمام برساند.

تدوین طرح مطالعاتی تصفیه‌خانه هرسین تا پایان شهریور

وی با اشاره به مشکل تامین آب شرب شهر هرسین که یکی از گلایه‌های مهم مردم این منطقه است، یادآور شد: به دنبال حل مشکل تصفیه‌خانه فاضلاب هستیم و امور آبفا مکلف شده طرح مطالعاتی این تصفیه‌خانه را تا پایان شهریور به اتمام برساند.

تصویب ۱۱ پروژه مهم حوزه راهداری

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به مشکلات حوزه راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: طی ۲جلسه که با وزیر سابق راه و شهرسازی برگزار شد، ۱۱ پروژه مهم و کلیدی شرق استان کرمانشاه به تصویب رسید.

به گفته این نماینده مجلس؛ ۲ بانده کردن محور کنگاور-تویسرکان، کنگاور–نهاوند، احداث زیرگذر روستا‌های سلطان‌آباد، درکه و جاده بیستون به دینور، تقاطع غیرهمسطح در سه راهی تویسرکان و پل شهدا در مسیر صحنه به بیستون، آسفالت باقیمانده مسیر کنگاور به صحنه، ۲ بانده کردن مسیر بیستون-دینور، تعریض پل چهر، تکمیل جاده ترانزیتی کمربندی هرسین به نورآباد و برخی مسیر‌های فرعی مانند جاده روستایی فش به سنقر و گودین به قارلق از جمله پروژه‌های مهمی است که در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در حوزه مسکن نیز مشکلات متعددی در تعاونی‌ها داریم، یادآور شد: عمده این مشکلات بحث عدم نظارت بر فعالیت تعاونی‌ها بوده، چرا که یک قطعه زمین به افراد مختلفی فروخته شده و نظارتی بر روی آن‌ها صورت نگرفته و در حال حاضر شهرداری نیز نمی‌تواند مجوز ساخت و سازی صادر کند.

نماینده مردم شهرستان‌های کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی افزود: برای پیگیری مشکلات آن‌ها با وزیر وقت رایزنی‌هایی شد که با اصلاح نقشه جامع شهر زمین‌ها داخل محدوده قرار گرفته و مشکل مردم حل شود و البته هماهنگی با وزیر فعلی راه و شهرسازی نیز برای تشکیل جلسه مشترک و پیگیری مشکلات مردم انجام شده است.

گازرسانی به بیش از ۹۰ درصد خانوار‌های شرق استان کرمانشاه

این نماینده مجلس در خاتمه اشاره‌ای هم به وضعیت گازرسانی حوزه انتخابیه خود کرد و افزود:هم اکنون بیش از ۹۰ درصد خانوار‌های شهری وروستایی شرق استان کرمانشاه از نعمت گاز برخوردارند و پیگیری‌ها برای گازررسانی به تعداد محدود روستا‌های زیر۲۰ خانوار نیز با جدیت ادامه دارد.

شهرستان کنگاور در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه و ورودی استان، شهرستان صحنه در ۵۵ کیلومتری شرق کرمانشاه و شهرستان هرسین در ۴۴ کیلومتری جنوب شرق کرمانشاه قرار گرفته‌اند که از جمعیتی بالغ بر ۲۵۰ هزار نفر برخوردار هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی