تیتر امروز

مساله حکمرانی و مشروعیت حکومت از نگاه اهل سنت
در هفدهمین برنامه دیدار اندیشه با شیخ دکتر عصام الدین گوگلان استاد حوزه و دانشگاه (ترکمن صحرا) مطرح شد:

مساله حکمرانی و مشروعیت حکومت از نگاه اهل سنت

در هفدهمین برنامه دیدار اندیشه با شیخ دکتر عصام الدین گوگلان استاد حوزه و دانشگاه، (ترکمن صحرا) در خصوص "مدارس علمیه دینی در میان اهل سنت با تمرکز بر مدرسه علمیه ربانیه چنارلی" گفت‌وگو کردیم.
گفت و گوی ویژه دیدارنیوز با یک استاد دانشگاه

پیام صادق زیبا کلام از بیرون زندان به فائزه هاشمی در زندان؛ مانند پدرت قوی باش

نامه فائزه هاشمی از زندان که چند روز پیش منتشر شد بهانه‌ای گفت‌وگوی ویژه دبدارنیوز با با صادق زیبا کلام استاد علوم سیاسی شد.

کد خبر: ۱۷۲۰۸۲
۲۰:۳۰ - ۲۳ شهريور ۱۴۰۳

پیام صادق زیبا کلام از بیرون زندان به فائزه هاشمی در زندان؛ مانند پدرت قوی باش

دیدارنیوز ـ نسرین نیکنام: یک روز پس از انتشار نامه فائزه هاشمی از داخل زندان که با واکنش‌های مختلفی از سوی سیاستمداران و صاحب نظران مواجه شد، دیدارنیوز گفت و گویی را با صادق زیباکلام استاد دانشگاه انجام داد که می‌خوانید و می‌بینید.

ویدیوی این گفت‌وگو را می‌توانید اینجا، یوتیوب، آپارات ببینید.

 

زیباکلام در این گفتگو از تجربه خود در زندان شاه گفت و شرایط آن زمان را با شرایط امروز زندان اوین مقایسه و تاکید کرد: موضوعی که در هیچ کدام از زندان‌ها رعایت نمی‌شود این است که هیچ کس برای هم بندی خود حق انتخاب قائل نمی‌شود.

او ادامه داد: دموکراسی که سال‌هاست همه از آن صحبت می‌کنند و برای اجرای آن زندان را به جان می‌خرند هیچ وقت اجرایی نشد یعنی همان کسانی که در زندان هم هستند و هدفشان اجرای دموکراسی است هم، دموکراسی را اجرا نمی‌کنند.

پیام صادق زیبا کلام از بیرون زندان به فائزه هاشمی در زندان؛ مانند پدرت قوی باش

زیباکلام با اشاره به متن نامه فائزه هاشمی خطاب به او گفت که دختر، من در مقابل تو تعظیم می‌کنم و به این همه شهامت و شجاعت تو تبریک می‌گویم.

این استاد دانشگاه با اشاره به تجربه زندانی شدن خود در اردیبهشت امسال افزود: من تصورم این است که دلیل این نامه دلخوری فائزه از هم بندی‌های خودش است نه زندانبانان.

او در پایان این گفتگو خطاب به فائزه هاشمی گفت: تو هم باید مانند پدرت قوی باشی، البته که تو قوی هستی و نامه تو نشان از قوی بودن تو دارد، اما باز هم قوی بمان.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی