تیتر امروز

مهدی قمیشی: آب مجازی وارد کنید
استاد دانشکده آب دانشگاه جندی‌شاپور در ویژه برنامه اقتصاد، آب و سیاست

مهدی قمیشی: آب مجازی وارد کنید

مهدی قمیشی استاد دانشکده آب دانشگاه شهید چمران (جندی شاپور)، ضمن تاکید بر جانمایی غلط صنایع آب‌بر در استان‌های کویری، گفت: «یکی از بهترین راه‌حل‌های رفع بحران آب، واردات آب مجازی است.
مساله حکمرانی و مشروعیت حکومت از نگاه اهل سنت
در هفدهمین برنامه دیدار اندیشه با شیخ دکتر عصام الدین گوگلان استاد حوزه و دانشگاه (ترکمن صحرا) مطرح شد:

مساله حکمرانی و مشروعیت حکومت از نگاه اهل سنت

در هفدهمین برنامه دیدار اندیشه با شیخ دکتر عصام الدین گوگلان استاد حوزه و دانشگاه، (ترکمن صحرا) در خصوص "مدارس علمیه دینی در میان اهل سنت با تمرکز بر مدرسه علمیه ربانیه چنارلی" گفت‌وگو کردیم.
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

نارضایتی ۹۲ درصدی مردم/ اعتراض ادامه‌دار پرستاران/ تظاهرات مردم علیه فیلترکردن شبکه ایکس

این بیست و هفتمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

کد خبر: ۱۷۱۸۵۹
۲۲:۴۵ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۳

نارضایتی ۹۲ درصدی مردم/ اعتراض ادامه‌دار پرستاران/ تظاهرات مردم علیه فیلترکردن شبکه ایکس

دیدارنیوز _ اتاق خبر: با بیست و هفتمین برنامه مجله خبری دیدار در خدمت مخاطبان دیدارنیوز هستیم.

درود بر شما بینندگان و همراهان عزیز تلویزیون دیدارنیوز، اینجا استودیو دیدارنیوز و من محمدرضا حیاتی با یک مجله خبری دیگر مهمان نگاه‌های گرم و دقیق شما هستم.

 

در این برنامه می‌بینید و می‌شنوید:

۱- پیشنهاد رئیس جمهور برای انتقال پایتخت به جنوب
۲- اردوغان علیه بنیامین نتانیاهو
۳- اعتراض ادامه‌دار پرستاران
۴- نارضایتی ۹۲ درصدی مردم از وضعیت معیشتی
۵- ریال، بی ارزشترین پول دنیا

 

 ویدیوی این مجله خبری را می‌توانید اینجا، یوتیوب و آپارات ببینید 

 


رئیس جمهور: پایتخت را به جنوب و نزدیک دریا منتقل کنیم

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور در بازدید از قرارگاه خاتم الانبیا، پیشنهاد داد که برای رهایی از مشکلات تهران، پایتخت ایران به جنوب و «نزدیک دریا» منتقل شود.

رئیس جمهور اظهار داشت: «اینکه بخواهیم همچنان منابع اولیه را از جنوب کشور و دریا به مرکز بیاوریم و تبدیل به محصول کنیم و دوباره برای صادرات به جنوب بفرستیم، به شدت توان رقابت ما را مستهلک می‌کند و کاهش می‌دهد. چاره‌ای نداریم جز اینکه مرکزیت اقتصادی و سیاسی کشور را به جنوب و نزدیک دریا منتقل کنیم.»

رییس جمهور، «بی‌آبی» را از مشکلات اصلی تهران خواند و افزود: «برای توسعه تهران هر کاری کنیم، بی‌خود داریم وقت تلف می‌کنیم.»


مشکلات محیط زیستی کشور هم وابسته به رفع تحریم‌ها و تعامل با دنیاست

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: نمی‌توانیم تحریم را نادیده بگیریم مسائل محیط زیستی در همکاری و تعامل با دنیا قابل حل است.

خانم شینا انصاری گفت: ما در محیط‌زیست انسانی به‌خصوص در اندازه‌گیری‌های محیط‌زیستی، پایش آلاینده‌ها و در سیستم‌های کنترل آلودگی می‌بینیم که به وضوح متأثر از شرایط تحریم بوده‌ایم. تحریم فروش تجهیزات و فن‌آوری‌های محیط‌زیستی باعث شده که امکان دریافت مستقیم این فن‌آوری‌ها وجود نداشته باشد و باید آن‌ها را از یک کشور واسط با قیمت چند برابر بخریم.

در این باره گفتگو می‌کنیم با دکتر محمدرضا محمدی  عضو انجمن متخصصان محیط زیست ایران.

آقای محمدی به نظر شما مشکلات محیط زیست ما به رفع تحریم و تعامل با دنیا گره خورده است؟

نارضایتی ۹۲ درصدی مردم/ اعتراض ادامه‌دار پرستاران/ تظاهرات مردم علیه فیلترکردن شبکه ایکس

 

رئیس جمهور ترکیه خواستار اتحاد کشور‌های اسلامی علیه اسرائیل شد‌

رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه از کشور‌های اسلامی خواسته است تا علیه اسرائیل، متحد شوند. اردوغان اظهار داشت:تن‌ها گامی که جلوی استکبار، راهزنی اسرائیل و تروریسم دولتی اسرائیل را می‌گیرد اتحاد کشور‌های اسلامی است. رئیس جمهوری ترکیه بر تلاش‌های اخیر کشورش برای بهبود روابط با مصر و سوریه برای تقویت همبستگی در برابر تهدیدات منطقه‌ای تاکید کرد. اردوغان همچنین خاطرنشان کرد که آماده دعوت از بشار اسد رئیس جمهور سوریه برای گفتگو با هدف احیای روابط است.

نارضایتی ۹۲ درصد مردم از شرایط زندگی بر اساس نظرسنجی

دفتر طرح‌های ملی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ایران ٩٢ درصد مردم ایران به وضعیت کنونی ایران معترض هستند. طبق نتایج این نظرسنجی، گرانی و تورم با ٨١.٩ درصد و بیکاری با ۴٧.٩ درصد در رأس دغدغه‌های مردم قرار دارند. اعتیاد، فساد اقتصادی و اداری، مسئلە مسکن و ازداوج جوانان از دیگر معضلات مردم در این نظر سنجی عنوان شده اند.

بنا بر این نظرسنجی، ۶١.۶ بر انجام اصلاحات جهت بهبود وضعیت کنونی معتقدند، ٣٠.٢ درصد مردم وضعیت کنونی کشور را غیر قابل اصلاح دانسته و ٨.٢ درصد نیز وضعیت کنونی را خوب و قابل دفاع توصیف کرده اند.

ریال ایران، بی ارزش‌ترین پول جهان

ایران با ۷۵ هزار تریلیون ریال نقدینگی در سال ۲۰۲۳، ۶۷ درصد نقدینگی جهان را به سبب نرخ رشد بالای نقدینگی و کم نکردن صفر‌های پول ملی، به خود اختصاص داد. بر این اساس ریال ایران را می‌توان بی ارزش‌ترین پول جهان محسوب کرد.

برای آگاهی از جزییات این خبر گفتگو می‌کنیم با آقای دکتر پیمان مولوی، اقتصاددان.

آقای مولوی به نظر شما تحلیلی که درباره بی ارزش شدن پول ایران ارائه شده درست است؟ و به نظر شما دولت آقای پزشکیان باید چه اقدامی در این زمینه انجام دهد؟

نارضایتی ۹۲ درصدی مردم/ اعتراض ادامه‌دار پرستاران/ تظاهرات مردم علیه فیلترکردن شبکه ایکس

 

۳۰ درصد جمعیت کشور زیر خط فقر قرار دارند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت، ۳۰ درصد از جمعیت کشور زیر خط فقر قرار دارند. همچنین داده‌های مرکز آمار نشان می‌دهند که نرخ فقر شدید در سراسر ایران حدود ۵ میلیون نفر برابر با ۶ درصد از جمعیت است.

احمد میدری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تفاوت‌گذاری بین “فقر شدید” و “فقر مطلق” افزود اغلب کسانی را که دچار فقر شدیدند “افراد بیکار” تشکیل می‌دهند و “اغلب کسانی که به فقر مطلق دچارند، شغل و درآمد دارند، اما درآمد آن‌ها کفاف زندگی‌شان را نمی‌دهد.

تظاهرات مردم علیه فیلترکردن شبکه ایکس

ده‌ها هزار نفر از مردم برزیل در شهر سائوپائولو با برپایی تظاهرات، مخالفت خود را با فیلتر کردن شبکه اجتماعی ایکس اعلام کردند. "ژائیر بولسونارو" رئیس‌جمهوری سابق برزیل، که این تظاهرات را سازماندهی کرده بود در جمع معترضان سخنرانی کرد. بولسونارو در جمع حاضران گفت: "امیدوارم سنای فدرال برزیل ترمز الکساندر مورائس، این دیکتاتور را که بیشتر از خود لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا به برزیل ضربه وارد می‌کند، بِکِشد."

پزشکیان اول مشکلات اقتصادی مردم را حل کند، رفع حصر بماند برای بعد

بهزاد نبوی فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‌گوید: مسائل بسیار مهمی در کشور وجود دارند. مثلا برای برخی طیف‌های سیاسی، آزادی و دموکراسی اهمیت بسیار زیادی دارد. اما اولویتی که باید به عنوان مهم‌ترین اولویت و هدف مسعود پزشکیان مد نظر باشد، حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است. همه طیف‌ها هم روی این ضرورت توافق دارند. هیچ جناحی وجود ندارد که مخالف حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باشد. حتی بخش عمده‌ای از مردم و طیف‌هایی که از وضع موجود ناراضی‌اند، در صورت حل مشکلات اقتصادی و معیشتی، نسبت به حل معضلات دیگر انعطاف بیشتری از خود نشان خواهند داد.

درباره دیدگاه آقای نبوی گفتگو می‌کنیم با آقای علی باقری، تحلیلگر مسایل سیاسی.

آقای باقری به نظر شما هم اولویت دولت آقای پزشکیان باید رفع مشکلات اقتصادی باشد و رفع حصر اولویت نیست؟

نارضایتی ۹۲ درصدی مردم/ اعتراض ادامه‌دار پرستاران/ تظاهرات مردم علیه فیلترکردن شبکه ایکس


ایران با ارسال موشک به روسیه از تهاجم علیه اوکراین حمایت می‌کند

رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا سی آی‌ای گفت که ارسال موشک‌های بالستیک جمهوری اسلامی به روسیه نشان‌دهنده تشدید حمایت تهران از تهاجم مسکو علیه اوکراین است.

ویلیام برنز هشدار داد که همکاری نظامی میان تهران و مسکو در حال عمیق شدن است. وزارت امور خارجه اوکراین نیز اعلام کرد از گزارش‌های مربوط به ارسال احتمالی موشک‌های بالستیک ایرانی به روسیه «عمیقاً نگران» است. این در حالی‌ست که ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خبر‌های مربوط به ارسال موشک از ایران به روسیه را تکذیب کرد.

اعتراض پرستاران همچنان ادامه دارد

پرداخت بخشی از مطالبات معوقه نه تنها موجب رضایت و پایان اعتراض‌ها نشد بلکه پرستاران را به دلیل «مبلغ ناچیز» و «توهین‌آمیز» پرداخت شده خشمگین‌تر کرد.

همزمان با ادامه اعتراض پرستاران، دبیرکل خانه پرستار از تهدید معترضان خبر داد. او گفت: پرستاران را تهدید می‌کنند که اگر سر کار نیایید حقوق‌تان کم می‌شود و به هیئت تخلفات معرفی خواهید شد. محمد شریفی‌نیا اظهار داشت، پرستاران خواهان اجرای عادلانه تعرفه‌بندی، افزایش دستمزد، کاهش ساعت کار اجباری، حذف شرکت‌های پیمانکاری و پرداخت مطالبات مزدی معوقه هستند.

اهمیت این موضوع بهانه‌ای شد تا گفتگو کنیم با آقای دکتر کیانوش جهانپور، سخنگوی پیشین وزارت بهداشت.

آقای جهانپور به نظر شما دلیل ادامه‌دار شدن این اعتراضات چیست و شما چه راهکاری را برای مدیریت این اعتراضات پیشنهاد می‌دهید؟

نارضایتی ۹۲ درصدی مردم/ اعتراض ادامه‌دار پرستاران/ تظاهرات مردم علیه فیلترکردن شبکه ایکس

 

سردار سلامی: این بار متفاوت از اسرائیل انتقام می‌گیریم

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: رژیم غاصب صهیونیستی در باریکه غصب شده در محاصره مسلمانان است و کابوس عمل قطعی ایران آنان را شب و روز می‌لرزاند.

سردار سلامی گفت: این‌ها نمی‌توانند به حیات سیاسی خود ادامه دهند و نشانه‌های ظاهری پایان حیات سیاسی آنان را می‌بینیم، مقاماتشان از تعادل ذهنی خارج شده‌اند، آشفته هستند و راه نجاتی نیست و هر لحظه منتظر مرگ هستند. فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار داشت اسرائیلی‌ها طعم تلخ انتقام از شرارت‌هایشان را خواهند گرفت، کی، کجا و چگونه؟ حتما متفاوت عمل خواهد شد و این معما زمانی برای همه حل می‌شود.

 

عوامل برنامه:

تهیه کننده: سهیل محمدیان

کارگردان‌: سعید مسعودی

سردبیر: نسرین نیکنام

فیلمبردار: محمدرضا مطهری

اجرا: محمدرضا حیاتی

تدوین: ماهان قره‌گوزلو

مشاور: علیرضا خوشبخت

با تشکر از: کیانوش جهانپور، علی باقری، پیمان مولوی و محمدرضا محمدی کارشناسان این برنامه

و با تشکر از نازنین یوسفی و حسین بابازاده

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی