تیتر امروز

وفاقی که مطالبات مردم را اجابت نکند، تسلیم است/ نه حمایت مطلق و نه یاس مطلق، حمایت منتقدانه/ کار تمام نشده، بلکه تازه شروع شده است!
در ویژه برنامه گفتگو با دکتر رحیم قمیشی، تحلیلگر سیاسی با دیدار نیوز مطرح شد

وفاقی که مطالبات مردم را اجابت نکند، تسلیم است/ نه حمایت مطلق و نه یاس مطلق، حمایت منتقدانه/ کار تمام نشده، بلکه تازه شروع شده است!

با دکتر رحیم قمیشی تحلیلگر سیاسی درباره "انتخابات اخیر ریاست جمهوری، پیروزی دکتر پزشکیان و بهترین نحوه تعامل با دولت چهاردهم" گفتگو کردیم.
خواص نگران عادات روزانه عوام نباشند
افاضات اضافه

خواص نگران عادات روزانه عوام نباشند

عوام الملک در نامه جدید خود به رییس محترم خواص‌الدوله، به صحبت‌‌های اخیر مسعود درباره اطمینان به ایرانیان خارج از کشور برای بازگشت به کشور، نوشته: اینکه مثلا گاهی برای ادای پاره‌ای توضیحات به...
اعدام سی مقام دولتی/ پرداخت وام‌های نجومی به رئیس و مدیران/ پوتین و مرز‌های جغرافیایی ایران/ کمبود ده‌ها هزار معلم در کشور
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

اعدام سی مقام دولتی/ پرداخت وام‌های نجومی به رئیس و مدیران/ پوتین و مرز‌های جغرافیایی ایران/ کمبود ده‌ها هزار معلم در کشور

این بیست و ششمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
قیمت خودرو هیچ تغییری نسبت به روز گذشته ندارد

بازار خودرو؛ قیمت‌ها ریزشی می‌شود؟

قیمت خودرو امروز جمعه، با توجه به تعطیلی بنگاه‌های خریدوفروش خودرو، ثابت بوده و هیچ تغییری نسبت به روز گذشته ندارد. حال سوال اصلی این است که از هفته آینده با بازگشت معاملات خودرو به روند عادی، تغییری در روند قیمت‌ها ایجاد خواهد شد یا خیر؟

کد خبر: ۱۷۱۶۶۴
۱۰:۱۷ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۳

بازار خودرو؛ قیمت‌ها ریزشی می‌شود؟

دیدارنیوز: قیمت خودرو امروز جمعه، ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ هیچ تغییری نسبت به روز گذشته ندارد. تمامی محصولات بازار، قیمت‌های قبلی خود را حفظ کرده‌اند، اما آیا ثبات هفته‌های اخیر در روز‌های آتی هم تکرار خواهد شد؟

قیمت خودرو امروز، با توجه به تعطیلی بنگاه‌های خریدوفروش خودرو، ثابت بوده و هیچ تغییری نسبت به روز گذشته ندارد. با توجه به تعطیلی‌های موجود در هفته‌ای که گذشت، معاملات محدودتری در بازار خودرو شکل گرفت که همین موضوع باعث ثبات قیمت خودرو‌های داخلی، مونتاژی و وارداتی شد.

حال سوال اصلی این است که از هفته آینده با بازگشت معاملات خودرو به روند عادی، تغییری در روند قیمت‌ها ایجاد خواهد شد یا خیر؟

قیمت خودرو‌های داخلی

قیمت خودرو‌های داخلی به دلیل تعطیلی‌های هفته اخیر، افت‌وخیز چندانی نداشت.

اطلس G یکی از جدیدترین محصولات شرکت سایپا است که نسخه فیس‌لیفت کوییک به شمار می‌رود. این خودرو از روز شنبه این هفته هیچ تغییری نداشت و با همان نرخ ۵۱۳ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

شاهین G با مدل ۱۴۰۳، سدان لوکس تولیدی شرکت سایپا، یکی از کم‌نوسان‌ترین محصولات داخلی این روز‌های بازار به شمار می‌رود که طی دو هفته گذشته افت قیمت هفت میلیون تومانی را ثبت کرده بود، این هفته تنها یک میلیون تومان رشد قیمت داشت و به قیمت ۶۹۶ میلیون تومان رسید.

سورن پلاس بنزینی از دیگر سدان‌های محبوب بازار است که با توقف تولید پژو پارس، جانشین آن شد. این خودرو از روز شنبه این هفته با افت هفت میلیون تومانی که تجربه کرد در آخرین روز کاری هفته با ۶۹۵ میلیون تومان خرید و فروش شد.

​پژو ۲۰۷i دنده‌ای یکی از هاچ‌بک‌های محبوب بازار نیز هفته پیش با ر شد هشت میلیون تومانی روبه‌رو شده بود، اما از ابتدای هفته جاری سه میلیون تومان ارزان‌تر شد و با ۶۸۷ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودرو‌های خارجی

قیمت خودرو‌های مونتاژی و وارداتی هم با تبعیت از داخلی‌های بازار، نوسان چندانی در طول یک هفته نداشتند.

جک J۴ آپشنال ارزان‌ترین خودرو مونتاژی کرمان‌موتور است که در هفته پیش تنها افت سه میلیون تومانی را تجربه کرده بود، این هفته نیز در حد دو میلیون تومان گران‌تر شد و به ۷۸۲ میلیون تومان رسید.

ام‌وی‌ام X۲۲ پرو دنده‌ای یکی از جدیدترین محصولات مدیران خودرو و فیس‌لیفت X۲۲ به شمار می‌رود که طی دو هفته گذشته ۵۵ میلیون تومان ارزان‌تر شده بود، این هفته تنها یک میلیون تومان افت قیمت داشت و به ۸۸۶ میلیون تومان رسید.

هونگچی EQM۵ سدان وارداتی و برقی گروه بهمن به شمار می‌رود که در طول یک ماه گذشته بیش از ۹۵۰ میلیون تومان ریزش قیمت را تجربه کرده است! روند نزولی این خودرو در هفته اخیر متوقف شد و از روز شنبه، بدون تغییر نسبت به هفته پیش در همان کانال یک میلیارد و ۹۳۰ میلیون تومان معامله شد.

اکستریم VX لوکس‌ترین کراس‌اوور چینی بازار به شمار می‌رود که از هفته اخیر، قیمت آن در بازار مشخص شد. این خودرو که در هفته پیش تغییر قیمتی نداشت، این هفته ۲۰ میلیون تومان ارزان‌تر شد و روی کانال چهار میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان قرار گرفت.

پیش بینی قیمت خودرو در هفته آینده

بازار خودرو ایران از سال گذشته درگیر رکودی شدید شده که معمولاً هر افزایش یا کاهش قیمتی پس از مدت کوتاه جبران می‌شود و به صورت کلی می‌توان گفت که قیمت‌ها ثابت است. البته قیمت خودرو نیز همانند قیمت تمامی کالا‌ها از نرخ ارز در بازار آزاد تبعیت می‌کند که با توجه به ثبات چند ماهه نرخ ارز و همچنین تورم دو رقمی سالانه در اقتصاد ایران، افزایش قیمت خودرو، چندان بعید به نظر نمی‌رسد.

از سوی دیگر باید در نظر داشت که تقریباً تمامی خودروسازان داخلی از ماه پیش، قیمت‌های جدید درب کارخانه محصولات خود را اعلام کرده‌اند که آخرین افزایش قیمت هم مربوط به شرکت کرمان موتور است؛ بنابراین افزایش نسبتاً شدید قیمت‌های درب کارخانه خودروسازان داخلی نیز می‌تواند در کنار اثر افزایش نرخ ارز در بازار آزاد به تشدید قیمت خودرو کمک کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی