تیتر امروز

ضرورت متناسب‌سازی احکام اجتماعی اسلام/ پیامبر مخالف دویدن مردم پشت سر مقامات بود/ حرف آخر را در حکمرانی مردم می‌زنند!
در شانزدهمین برنامه دیدار اندیشه عبدالرحیم سلیمانی اردستانی فقیه، استاد دانشگاه و حوزه مطرح شد

ضرورت متناسب‌سازی احکام اجتماعی اسلام/ پیامبر مخالف دویدن مردم پشت سر مقامات بود/ حرف آخر را در حکمرانی مردم می‌زنند!

در شانزدهمین برنامه دیدار اندیشه با دکتر عبدالرحیم سلیمانی اردستانی فقیه، استاد حوزه و دانشگاه در خصوص "کدام پیامبر؛ پیامبر مکی یا مدنی؟ آیا میان این دو پیامبر تشابه / تفاوت/ تناقضی است؟ و چرایی...
غلامحسین کرباسچی: قالیبافی‌ها هیچ وقت به جلیلی رای نمی‌دادند/ پزشکیان باید درباره رفع فیلترینگ،حصر و طرح نور مصمم باشد/ اگر آن ۱۰ درصد در دور دوم نمی‌آمدند باز هم پزشکیان برنده بود
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با شهردار سابق تهران

غلامحسین کرباسچی: قالیبافی‌ها هیچ وقت به جلیلی رای نمی‌دادند/ پزشکیان باید درباره رفع فیلترینگ،حصر و طرح نور مصمم باشد/ اگر آن ۱۰ درصد در دور دوم نمی‌آمدند باز هم پزشکیان برنده بود

جامعه پلاس در یکی دیگر از سلسله گفت‌وگو‌های خود به سراغ یک فعال سیاسی اصلاح طلب با پیشینه تصدی پست شهرداری و مدیرمسوول کنونی روزنامه هم میهن رفت. مهمان این برنامه غلامحسین کرباسچی بود.
یکی از مرگبارترین حملات مسکو از زمان آغاز جنگ صورت گرفت

حمله مرگبار روسیه به اوکراین؛ ۴۱ کشته و ۱۸۰ زخمی/ کی‌یف: این حمله وحشیانه بود

زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که حمله روسیه با دو موشک بالستیک به یک مرکز آموزشی نظامی و بیمارستان مجاور آن در منطقه‌ای در مرکز شرق اوکراین، منجر به کشته شدن دست‌کم ۴۱ نفر و زخمی شدن ۱۸۰ تن دیگر شده است.

کد خبر: ۱۷۱۵۶۳
۲۰:۳۱ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۳

حمله مرگبار روسیه به اوکراین؛

دیدارنیوز: ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین می‌گوید دو موشک بالستیک روسیه به یک مرکز آموزشی نظامی و بیمارستان مجاور آن در منطقه‌ای در مرکز شرق اوکراین اصابت کرده و منجر به کشته شدن دست‌کم ۴۱ نفر و زخمی شدن ۱۸۰ تن دیگر شده است.

مقام‌های اوکراینی می‌گویند که این حمله در شهر پولتاوا، در حدود ۳۵۰ کیلومتری جنوب شرقی کی‌یف قرار رخ داده است. این شهر در بزرگراه اصلی و مسیر راه آهن بین کی‌یف و دومین شهر بزرگ اوکراین، یعنی خارکیف که نزدیک به مرز روسیه است، قرار دارد.

به نظر می‌رسد این حمله یکی از مرگبارترین حملاتی است که نیرو‌های روسی از زمان آغاز جنگ بیش از ۹۰۰ روز پیش در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ انجام داده‌اند.

زلنسکی در ویدیویی که در کانال تلگرامی خود منتشر کرده در این خصوص می‌گوید: «یکی از ساختمان‌های مؤسسه ارتباطات نظامی پولتاوا تا حدی ویران شد و مردم زیر آوار گرفتار شدند. البته تعداد بیشتری از افراد بلافاصله نجات پیدا کردند.»

زلنسکی توضیحات چندانی در این خصوص ارائه نداد و تنها به بیان کلیاتی در این رابطه بسنده کرد: «تمام نیرو‌های لازم در عملیات امداد و نجات مشارکت دارند. من دستور داده‌ام که تحقیق سریع و کاملی درباره آنچه اتفاق افتاده آماده شود.»

وزارت دفاع اوکراین با وحشیانه خواندن این حمله می‌گوید موشک‌ها بلافاصله پس از به صدا درآمدن هشدار حمله هوایی، زمانی که بسیاری از مردم در راه‌رو بودند به سمت یک پناهگاه بمب اصابت کرده‌اند. در بیانیه وزارت دفاع آمده است که گروه‌های نجات و پزشکان ۲۵ نفر را نجات دادند که ۱۱ نفر از آن‌ها از زیر آوار بیرون آمدند.

زلنسکی در ادامه صحبت‌های خود درخواست از شرکای غربی برای اطمینان از ارسال سریع کمک‌های نظامی را تکرار کرد. او قبلا ایالات متحده و کشور‌های اروپایی را به دلیل آنچه «کندی در عمل به تعهدات» آن‌ها خوانده بود سرزنش کرده بود.

زلنسکی همچنین از آن‌ها می‌خواهد که محدودیت‌ها را در مورد نوع سلاح‌هایی که اوکراین می‌تواند از آن‌ها استفاده کند کاهش دهند و به کی‌یف اجازه داده شود که نقاطی را در عمق خاک روسیه مورد هدف قرار دهد.

زلنسکی به زبان انگلیسی در کانال تلگرام خود نوشت: «اوکراین در حال حاضر به سامانه‌ها و موشک‌های دفاع هوایی نیاز دارد، نه اینکه آن‌ها در انبار نگه داشته باشد. حملات دوربردی که بتواند از ما در برابر ترور روسیه محافظت کند، اکنون مورد نیاز است، نه بعداً. متاسفانه هر روز تأخیر به معنای تلفات بیشتر است.»

رومانی به اوکراین سیستم دفاع موشکی پاتریوت می‌دهد

مجلس عوام رومانی روز سه‌شنبه لایحه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن سیستم دفاع موشکی پاتریوت به اوکراین اهدا می‌شود.

رومانی که از سال ۲۰۰۴ عضو ناتو است، ۶۵۰ کیلومتر مرز مشترک با اوکراین دارد. دولت بخارست روز دوشنبه این لایحه را به مجلس فرستاد و حالا بعد از تصویب در پارلمان و امضای رئیس جمهور رومانی به قانون تبدیل شده است.

بر اساس این قانون رومانی تصمیم گرفت یکی از دو سامانه پاتریوت خود را به کی‌یف اهدا کند، به شرطی که متحدین این کشور در ناتو در آینده آن را با سیستم پاتریوت دیگری جایگزین کنند.

پیش‌نویس قانونی که پارلمان تصویب کرد، بیان می‌کند که سیستم جایگزینی پاتریوت از ایالات متحده نباید بیش از مبلغی که رومانی در ابتدا به ازای هر واحد پرداخت می‌کرد، هزینه داشته باشد و این هزینه‌ها از محل «منابع خارجی غیرقابل استرداد» تامین شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی