تیتر امروز

غلامحسین کرباسچی: قالیبافی‌ها هیچ وقت به جلیلی رای نمی‌دادند/ پزشکیان باید درباره رفع فیلترینگ،حصر و طرح نور مصمم باشد/ اگر آن ۱۰ درصد در دور دوم نمی‌آمدند باز هم پزشکیان برنده بود
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با شهردار سابق تهران

غلامحسین کرباسچی: قالیبافی‌ها هیچ وقت به جلیلی رای نمی‌دادند/ پزشکیان باید درباره رفع فیلترینگ،حصر و طرح نور مصمم باشد/ اگر آن ۱۰ درصد در دور دوم نمی‌آمدند باز هم پزشکیان برنده بود

جامعه پلاس در یکی دیگر از سلسله گفت‌وگو‌های خود به سراغ یک فعال سیاسی اصلاح طلب با پیشینه تصدی پست شهرداری و مدیرمسوول کنونی روزنامه هم میهن رفت. مهمان این برنامه غلامحسین کرباسچی بود.
اسراییل و تصمیم جدی برای جنگ با ایران/ محمد میرموسوی؛ فوت به دلیل سکته!/ نتانیاهو در تسخیر اعتراضات
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

اسراییل و تصمیم جدی برای جنگ با ایران/ محمد میرموسوی؛ فوت به دلیل سکته!/ نتانیاهو در تسخیر اعتراضات

این بیست و پنجمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

تاملاتی در باید‌های یک رئیس جمهور

یحتمل، اولین کسی بودم که پس از تایید صلاحیت دکتر پزشکیان، بلافاصله در فضای مجازی یادداشت نوشتم و گفتم با رای آوردنش، در سطح میانی و پایین نظام، اتفاقات خوبی رخ می‌دهد.

کد خبر: ۱۷۱۵۳۹
۱۵:۴۹ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۳

 

تاملاتی در باید‌های یک رئیس جمهور

 

دیدارنیوزـ محمد منصورنژاد: ۱. یحتمل، اولین کسی بودم که پس از تایید صلاحیت دکتر پزشکیان، بلافاصله در فضای مجازی یادداشت نوشتم و گفتم با رای آوردنش، در سطح میانی و پایین نظام، اتفاقات خوبی رخ می‌دهد. این روز‌ها همگان شاهدند که فضای کشور در سطوحی تغییرات مثبت را تجربه می‌کند. مثلا پیگیری سریع داستان قتل گیلان، سبب تغییر سیاست‌هایی در نیروی انتظامی می‌گردد که در سطح ملی، دستاورد قابل توجهی است. اینکه در فضای دانشگاهی برای جبران ستم ها، تحرکاتی در حال انجام است، امید بخش است. اینکه به صدای منتقدان در این کابینه توجه می‌شود، دستاورد خوبی است. اما برای خودم جذابتر از همه، رضایتمندی خانواده مهسا (دختر مظلوم و مقتول ایران)، از عزل مدیر ضدمردمی دانشکده علوم اجتماعی علامه، از سوی قوه مجریه بود.

۲. با این همه و علی رغم مصاحبه جناب پزشکیان در شب پیش، هنوز در برخی ابعاد، فضا برایم گنگ و مبهم است. از جمله:

یک: نمی‌فهمم این تغییرات در سیستم، جنبه استراتژیک و نسبتا پایدار دارد و به سایر قوا نیز کشانده می‌شود، یا تاکتیکی و مقطعی بوده و دوباره قرار است به جای سابق برگردیم!

دو: نمی‌دانم با توجه به زخم‌های عمیق مردم و ایران، این اصلاحات آیا در سطح و در مسایل محدود اتفاق می‌افتد، یا قرار است به درد‌های اصلی هم پرداخت و بر آنان مرهم نهاد! مثلا از جهت اقتصادی، مسایلی، چون تورم، فقر، عدم امنیت شغلی و ... از جهت اجتماعی، اقدامات نابهنجاری، چون گشت ارشاد و یا ایجاد محدودیت‌ها برای نهاد‌های مدنی و... و یا از جهت فرهنگی، بسته بودن فضا برای نقد همگان و یا سانسور شدید کتاب و؛ و یا در عصر هوش مصنوعی، نمی‌دانم فیلترینگ چه معنایی دارد؟ و...

سه: شعار وفاق دکتر پزشکیان امید بخش است؛ اما جدای از وفاق جریان‌های حاکم، هنوز نمی‌دانم قرار است با بالای ۵۰ درصدی که با صندوق رای قهرند چه می‌خواهد بکند و از آن بین برای نسل نو، حامل چه پیام دلگرم کننده‌ای است که تا بجای اینکه به فرار و هجرت بیندیشند، به حضور در مام وطن و خدمت، فکر کنند!

چهار: پزشکیان بار‌ها و از جمله شب پیش گفت که می‌خواهد کشور را بر اساس نظر کارشناسان اداره کند. اما نمی‌دانم برای حل مسایل مهم (نرخ بنزین، قطعی برق، مشکلات بانکی و...) بر اساس چه مکانیزمی می‌خواهد نظر مشورتی کارشناسان خوب و توانای کشور را دریافت و استفاده کند، تا هم نخبگان جامعه در تصمیم سازی‌ها مشارکت موثر داشته و هم بهترین نسخه‌ها با کمترین حواشی، برای درد‌ها تجویز گردد!

۳. اهمیت رفع ابهامات یاد شده به آن است که اگر بدانیم اتفاقات جدی و پایداری قرار است در کشور رخ دهد، در این سامان، وظیفه همه کسانی که اقتدار معنوی دارند آن است که با تمام وجود به میدان آیند و پزشکیان و تیمش را یاری رسانند تا کشور از شرایط بحرانی، زودتر بیرون آید. به همین جهت توقع می‌رود درباره چشم انداز آینده زودتر و بیشتر بدانیم و اصلاحات اساسی و به تعبیر پزشکیان عدالت را لمس و تجربه نماییم، تا زان پس همه صاحبان نفوذ را در حمایت از اقدامات اصلاحی، بسیج نمود.

امیدوارم روزی از باید چنین شود، به گزارش دستاورد‌ها برسیم و به جای شعار عدالت، چشمه‌هایی از رفع تبعیض را عینا شاهد باشیم. البته به صداقت دکتر پزشکیان اطمینان داریم، اما امیدواریم بستر‌های مناسب برای تحقق آرمانهایش را نیز تجربه کند و نتیجه نهایی، خدمت شایسته به مردم خوبمان و توسعه ایران باشد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی