تیتر امروز

شادی گمشده در قیطریه
گزارش اختصاصی خبرنگار دیدارنیوز از نشست کانون «زندگی و فرهنگ» با همکاری انجمن جامعه شناسی

شادی گمشده در قیطریه

مسعود پیوسته، خبرنگار دیدارنیوز گزارشی خواندنی از نشست کانون «زندگی و فرهنگ» با همکاری انجمن جامعه شناسی ایران (گروه صلح) با موضوع «پدیدارشناسی بحران معنا در زیست جهان انسان ایرانی» در تالار...
سفر مومنی به خراسان رضوی

نظر وزیر کشور درباره تعطیلی مشهد در روز سه‌شنبه

اسکندری مومنی، وزیر کشور گفت: بحث تعطیلی مشهد در روز سه‌شنبه ۲۹ صفر باید بررسی شود و نتیجه نهایی تا روز شنبه اعلام خواهد شد.

کد خبر: ۱۷۱۲۴۳
۱۷:۳۶ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۳

وزیر کشور

دیدارنیوز _ استان خراسان رضوی: وزیر کشور گفت: بحث تعطیلی مشهد در روز سه‌شنبه ۲۹ صفر باید بررسی شود و نتیجه نهایی تا روز شنبه اعلام خواهد شد.

اسکندری مومنی ظهر امروز هشتم شهریور در نشست خبری بررسی مصوبات قرارگاه استانی زیارت که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به بازدید صورت‌گرفته از برخی مواکب مسیر پیاده‌روی زائران امام رضا (ع) در محور‌های ورودی مشهد، اظهار کرد: دستگاه‌ها آمادگی مناسبی برای انجام خدمت‌رسانی شایسته دارند و مشارکت مردم و خدمت‌رسانی موکب‌ها نیز عالی است.

وی با اشاره به موضوعات مصوب قرارگاه استانی زیارت، افزود: تمام این موضوعات توسط ما نیز در این جلسه تصویب می‌شود، مگر بحث تعطیلی مشهد در روز سه‌شنبه ۲۹ صفر در مشهد که باید بررسی شود و نتیجه نهایی تا روز شنبه اعلام خواهد شد.

وزیر کشور با تاکید بر اهمیت نظارت ویژه بر فروش بلیت‌های به مبدا و مقصد مشهد در این ایام، عنوان کرد: باید چنانچه برخی از بلیت‌ها با قیمت‌های غیرمتعارف فروخته شده، مبلغ اضافه به خریداران عودت داده شود.

مومنی با اشاره به اینکه درصد بالایی از زائرین با خودروی شخصی یا اتوبوس به مشهد سفر می‌کنند، گفت: اگرچه امسال آمار حوادث در جاده‌های منتهی به مشهد در دهه پایانی صفر نسبت به سال گذشته کاهش داشته، اما باید با اتخاذ تمهیدات لازم این درصد را به حداقل ممکن رساند.

وی با اشاره به اینکه برای هفته آینده دمای هوای مشهد و جاده‌های اطراف بین ۲۸ تا ۳۰ درجه پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: باید برای رفاه حال زائرین پیاده، در طول مسیر تدارک سایه‌بان و آب خنک دیده شود.

وزیر کشور با تاکید بر اهمیت توجه ویژه به حفظ امنیت زائرین، در خصوص لزوم اخذ تمهیدات لازم برای بازگشت زائرین به شهر‌های خود، افزود: هم شهرداری تهران و هم مسئولین استان‌های معین وظیفه دارند تکالیف مصوب خود را انجام دهند تا زائرین در هنگام بازگشت، با مشکل کمبود وسیله نقلیه مواجه نشوند. به این منظور باید تعداد کافی اتوبوس برای آن زمان دپو شود.

مومنی همچنین با اشاره به بازدید امروز خود از مناطق حاشیه شهر مشهد و پروژه‌هایی که دستگاه‌های مختلف در این قسمت شهر در دست اقدام دارند، گفت: این پروژه‌ها حتما باید در زمان‌بندی مشخص خود ادامه و پایان یابند. به پروژه‌های مربوط به وزارت کشور نیز منابع لازم تخصیص داده خواهد شد تا در زمان مقرر یا حتی زودتر به اتمام برسند.

در این نشست همچنین مدیران مختلف استان در مورد فرآیند خدمت‌رسانی به زائرین دهه پایانی صفر در مشهد گزارشاتی را ارائه کردند. بر اساس آمار اعلام‌شده توسط معاون زیارت استانداری خراسان رضوی، تا امروز ۳۷۵ هزار و ۴۱۱ زائر وارد مشهد شده‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی