تیتر امروز

صبر ایوب زمان صبر منه اگر تمام نشود
افاضات اضافه

صبر ایوب زمان صبر منه اگر تمام نشود

عوام‌الملک در نامه‌ای به حضرت مسعود بابت دستاوردهای شگفت‌انگیز اخیر به او تبریک گفته و به ماجرای یک روزنامه و صبر ایوب هم اشاره کرده است.
حمله آمریکا با بمب افکن B۲ به یمن/ لغو تمامی احکام انضباطی سال ۱۴۰۱/ ادعای اسرائیل در مورد مشخص شدن محل‌های حمله به ایران
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

حمله آمریکا با بمب افکن B۲ به یمن/ لغو تمامی احکام انضباطی سال ۱۴۰۱/ ادعای اسرائیل در مورد مشخص شدن محل‌های حمله به ایران

این سی‌ و هشتمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلپایگان خبر داد

کوه «الوند» گلپایگان در فهرست آثار طبیعی کشور

مصطفی قانونی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلپایگان می‌گوید که کوه «الوند» بعنوان میراث ارزشمند زمین‌شناسی این شهرستان، در فهرست آثار طبیعی کشور قرار گرفت.

کد خبر: ۱۷۱۱۲۲
۱۸:۳۸ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۳

کوه «الوند» گلپایگان در فهرست آثار طبیعی کشور قرار گرفت

دیدارنیوز: رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلپایگان گفت: کوه «الوند» بعنوان میراث ارزشمند زمین‌شناسی این شهرستان، در فهرست آثار طبیعی کشور قرار گرفت.

کوه الوند مربوط به دوران دوم زمین شناسی است و در ارتفاعات شمال غربی شهر گلپایگان قرار دارد.

مصطفی قانونی به ایرنا گفت: الوند یکی از نماد‌های شهر گلپایگان شمرده می‌شود و بین حافظان و دوستداران میراث فرهنگی و طبیعی، از جایگاه خاصی برخوردار است.

وی گفت: پرونده ثبت کوه الوند از سال ۱۳۹۷ در دستور کار اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلپایگان قرار گرفت و با همکاری سازمان‌های مردم نهاد، این پرونده تهیه و مراحل قانونی آن طی شد.

قانونی افزود: الوند دومین اثر میراث طبیعی شهرستان گلپایگان محسوب می‌شود که در فهرست آثار طبیعی کشور قرار گرفته است.

به گفته وی، پیش از این درختان «زالزالک روستای هنده» گلپایگان در فهرست آثار طبیعی کشور قرار گرفته بود.

قانونی تاکید کرد: ضرورت حفاظت از کوه الوند بدلیل موقعیت خاص جغرافیایی و پوشش گیاهی دوچندان است.

گلپایگان با ۳۱ اثر ثبتی تاریخی و طبیعی، سه اثر ثبتی میراث ناملموس و عنوان «شهر ملی مُنبت»، در ۱۸۶ کیلومتری شمال غرب استان اصفهان قرار دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی