تیتر امروز

حمله غافلگیرانه حزب‌الله به اسرائیل/ آیا نخست‌وزیر قطر با پیام آمریکا آمد؟/ بازداشت جنجالی موسس تلگرام در فرانسه
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

حمله غافلگیرانه حزب‌الله به اسرائیل/ آیا نخست‌وزیر قطر با پیام آمریکا آمد؟/ بازداشت جنجالی موسس تلگرام در فرانسه

این بیست و سومین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
محمدرضا محمدی: محیط زیست و توسعه پایدار بهم گره خورده/ فعالیت مرتبط با محیط زیست کم نتیجه است/ مصرف ۱۴ هزار لیتر آب برای تولید یک کیلو گوشت!
گفت و گوی دیدار با عضو انجمن متخصصان محیط زیست ایران

محمدرضا محمدی: محیط زیست و توسعه پایدار بهم گره خورده/ فعالیت مرتبط با محیط زیست کم نتیجه است/ مصرف ۱۴ هزار لیتر آب برای تولید یک کیلو گوشت!

دیدارنیوز و برنامه جامعه پلاس در کشاکش خبرهای کابینه دولت چهاردهم به سراغ عضو انجمن متخصصان محیط زیست رفت و با محمدرضا محمدی درباره وضعیت سازمان محیط زیست و ویژگی انتخاب رئیس این سازمان گفت‌وگو...
علیرضا خوشبخت: دولت پزشکیان ظهور یک ائتلاف سیاسی جدید در ایران است/ همه نیرو‌های سیاسی در شرایط جدید سردرگم هستند
تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت و گو با دیدار مطرح کرد:

علیرضا خوشبخت: دولت پزشکیان ظهور یک ائتلاف سیاسی جدید در ایران است/ همه نیرو‌های سیاسی در شرایط جدید سردرگم هستند

معرفی کابینه مسعود پزشکیان و رای اعتماد مجلس به همه وزرای او در هفته‌های اخیر نظر افکار عمومی وتحلیگران مسائل سیاسی را به شدت جلب کرده است و بحث و گفتگو‌ها در مورد دولت پزشکیان و مسیر پیش روی...
نماینده مجلس می‌گوید اینگونه مسائل به اظهارنظرات سیاسی شباهت دارد

سلیمی: به شروط مجلس درباره حذف ارز ترجیحی عمل نشد/ برخی دنبال مقصر هستند

علیرضا سلیمی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت‌های اخیر درباره حذف ارز ترجیحی، می‌گوید که به شروط مجلس در زمینه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی عمل نشد و برخی بعد از گذشت زمان، به دنبال یک مقصر می‌گردند.

کد خبر: ۱۷۱۰۶۱
۱۸:۰۵ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۳

سلیمی

دیدارنیوز: سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را مشروط به اجرای کالابرگ الکترونیکی کرد، گفت: متاسفانه به شروط مجلس در زمینه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی عمل نشد.

به نقل از رسانه خانه ملت، علیرضا سلیمی، با اشاره به اظهار نظر‌های غلط پیرامون حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و تاثیر اقدامات مجلس در این بخش، گفت: به واقع ذکر چندین نکته در این بخش حائز اهمیت است، نخست اینکه افرادی که درباره حذف ارز ۴۲۰۰ اظهار نظر می‌کنند به طور دقیق باید مصوبات مجلس را در این بخش مشاهده کنند.

مجلس حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را مشروط به اجرای کالابرگ الکترونیکی کرد

نماینده مردم «تهران ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق مصوبه مجلس حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مشروط به اجرای کالابرگ الکترونیک بر اساس قیمت‌های شهریور ۱۴۰۰ شد، گفت: بنابراین نمایندگان تاکید داشتند اگر ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف می‌شود نباید این موضوع در سفره مردم تاثیر داشته باشد.

وی با بیان اینکه بر مبنای این مصوبه همچنین مقرر بود تا کالابرگ الکترونیکی توزیع شود، ادامه داد: بنده معتقدم اگر برخی افراد به آرشیو مصاحبه‌های قبلی خود در این زمینه نگاهی بیندازند، متوجه می‌شوند که در این زمینه چه اظهار نظر‌هایی داشته اند، در این صورت روشن خواهد شد که ابقا و یا حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از کجا ناشی شد.

مجلس ابتدا با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در قالب مصوبات بودجه مخالفت کرد

سلیمی با بیان اینکه ابتدا مجلس پیشنهاد دولت در رابطه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در قالب بودجه سالیانه را رد کرد ادامه داد: مجلس در مرحله اول با پیشنهاد دولت در این بخش مخالف بود. از این رو پیغام‌ها و پیام‌هایی که به مجلس داده شد و اصراری که برخی از آقایان داشتند، نهایتا باعث شد تا به هر کیفیت با یک احتیاط و موضع احتیاطی این مسئله را بپذیرد در نهایت مجلس حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را به صورت مشروط پذیرفت، البته متاسفانه به شروط مجلس در رابطه با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی عمل نشد.

سلیمی با اشاره به شباهت این مسئله با توافق برجام تاکید کرد: به واقع مقام معظم رهبری توافق برجام را با یک سری شروط مدنظر قرار دادند که باید گفت متاسفانه به این شروط عمل نشد و همین امر باعث شد تا کشور آسیب دیده و ترامپ از برجام خارج شد؛ لذا در این بخش هم باید تاکید کنم، شروط مجلس در زمینه حذف ۴۲۰۰ تومانی نادیده گرفته شد و مورد توجه قرار نگرفت.

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی؛ وجه المصالحه اختلافات سیاسی

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی نباید اینگونه موارد را وجه المصالحه اختلافات سیاسی قرار دهند، گفت: برخی اگر اظهار نظر سیاسی دارند باید متوجه مسائل ملی و تصمیمات جمعی باشند، اینکه برخی بعد از گذشت زمان، به دنبال یک مقصر می‌گردند موضوع عجیب و غریبی است.

برخی دوستان قصد داشتند حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را با شیب تندتر از این هم ببینند، اما مجلس مانع شد

سلیمی ادامه داد: در حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نظرات برخی دوستان این نبود که در حال حاضر به آن اشاره می‌کنند، حتی برخی دوستان قصد داشتند حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را با شیب تندتر از این هم ببینند و این مجلس اجازه چنین رویکرد‌هایی را نداد.

وی با اشاره به لوایح بودجه دو سال اخیر تاکید کرد: همچنین مجلس در بودجه دو سال اخیر و همچنین در حوزه کالا‌های اساسی اجازه نداد تا سفره مردم نیز آسیب ببیند بنابراین اینگونه مسائل واقعیتی است و مقایسه بین اظهاراتی که برخی دوستان در آن زمان داشتند و اظهارات امروزشان، کاملاً مسائل را روشن می‌کند که اینگونه مسائل به اظهارنظرات سیاسی شباهت دارد.

مطلب مرتبط:

اعتراف دیرهنگام

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی