تیتر امروز

محمدرضا محمدی: محیط زیست و توسعه پایدار بهم گره خورده/ فعالیت مرتبط با محیط زیست کم نتیجه است/ مصرف ۱۴ هزار لیتر آب برای تولید یک کیلو گوشت!
گفت و گوی دیدار با عضو انجمن متخصصان محیط زیست ایران

محمدرضا محمدی: محیط زیست و توسعه پایدار بهم گره خورده/ فعالیت مرتبط با محیط زیست کم نتیجه است/ مصرف ۱۴ هزار لیتر آب برای تولید یک کیلو گوشت!

دیدارنیوز و برنامه جامعه پلاس در کشاکش خبرهای کابینه دولت چهاردهم به سراغ عضو انجمن متخصصان محیط زیست رفت و با محمدرضا محمدی درباره وضعیت سازمان محیط زیست و ویژگی انتخاب رئیس این سازمان گفت‌وگو...
علیرضا خوشبخت: دولت پزشکیان ظهور یک ائتلاف سیاسی جدید در ایران است/ همه نیرو‌های سیاسی در شرایط جدید سردرگم هستند
تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت و گو با دیدار مطرح کرد:

علیرضا خوشبخت: دولت پزشکیان ظهور یک ائتلاف سیاسی جدید در ایران است/ همه نیرو‌های سیاسی در شرایط جدید سردرگم هستند

معرفی کابینه مسعود پزشکیان و رای اعتماد مجلس به همه وزرای او در هفته‌های اخیر نظر افکار عمومی وتحلیگران مسائل سیاسی را به شدت جلب کرده است و بحث و گفتگو‌ها در مورد دولت پزشکیان و مسیر پیش روی...
پیاده روی اربعین را نباید تبدیل به مانور یک نظام حکومتی کرد/
در چهاردهمین گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه، استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

پیاده روی اربعین را نباید تبدیل به مانور یک نظام حکومتی کرد/"حسین" الگو است نه منجی

 در چهاردهمین برنامه دیدار اندیشه باجحت الاسلام عبدالرحیم سلیمانی اردستانی استاد دانشگاه و حوزه، محقق و قرآن پژوه درباره "جایگاه مناسک در دینداری و آسیب شناسی آن" گفت‌وگو کردیم.
نرخ ارز در ایران

دلار نوسان دارد

معامله‌گران معتقدند واکنش دلار به رخداد‌های نامساعد سیاسی همانند گذشته، واکنش‌های بزرگی نیست و این اسکناس در محدوده‌ای مشخص نوسان دارد.

کد خبر: ۱۷۱۰۵۲
۱۶:۵۷ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۳

دلار

دیدارنیوز: قیمت دلار در شروع به کار بازار‌های مالی در روز دوشنبه با افزایش هزار و ۴۰۰ تومانی بازگشایی شد، اما در ادامه این روند افزایشی با کاهش ۲۵۰ تومانی کمی تعدیل شد. 

قیمت دلار درسومین روز هفته با افزایش هزار و ۴۰۰ تومانی بازگشایی شد، اما در ادامه کاهش محدودی داشت. روند صعودی اسکناس دلار متاثر از رشد تنش در منطقه خاورمیانه رخ داد. اسکناس دلار در روز دوشنبه در نیمه کانال پایانی کریدور پنجم بسته شد.

افزایش تنش در منطقه خاورمیانه و از سرگیری درگیری میان اسرائیل و حماس در روز یکشنبه، ریسک‌های سیاسی را رشد داد و منجر به افزایش قیمت درهم و تتر شد.

پیش بینی قیمت دلار

معامله‌گران رشد قیمت درهم، افزایش تقاضای دلار و ورود اسکناس آمریکایی به کریدور ششم را از تبعات اخبار نامساعد سیاسی می‌دانند که روانه بازار‌ها شده است. با این وجود به نظر می‌رسد قیمت تعادلی دلار در پایین کریدور ششم شکل گرفته است.

تحلیلگران اقتصادی معتقدند بهبود درآمد‌های نفتی، افزایش مداخله بانک مرکزی در بازار‌های مالی، برقراری تعادل میان عرضه و تقاضا، کاهش فعالیت‌های اقتصادی در نیمه ابتدایی سال و بهبود ذخایر ارزی کشور، منجر به نوسان محدود قیمت دلار در زمان‌هایی شده که بازار تحت تاثیر اخبار منفی قرار می‌گیرد.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی قیمت دلار در منطقه خاکستری است. آن‌ها این محدوده را کانال هشتم کریدور پنجم و کانال دوم کریدور ششم می‌دانند.

به نظر می‌رسد روند قیمت دلار در هفته‌های آتی حتی با وجود تنش در منطقه خاورمیانه از محدوده ذکر شده بالاتر نخواهد رفت و این محدوده خواست سیاست گذار است.

قیمت تتر به کانال ۵۹ هزار تومانی برگشت

قیمت درهم روز دوشنبه با افزایش ۹۰ تومانی ۱۶ هزار و ۱۵۰ تومانی بسته شد. قیمت تتر در نخستین معاملات روز دوشنبه در کریدور ششم معامله شد، اما در ادامه کاهش ۵۵۰ تومانی داشت و در سطح ۵۹ هزار و ۶۰۰ تومانی قرار گرفت.

پوند انگلیس روی قیمت ۷۸ هزار و ۵۶۰ تومانی معامله شد و رشد هزار و ۵۰۰ تومانی داشت. قیمت یورو روی رقم ۶۶ هزار و ۵۴۰ تومانی ایستاد و افزایش ۴۰۰ تومانی داشت.

گفتنی است روز دوشنبه اسکناس دلار با رقم ۴۹ هزار و ۱۴۵ تومان و حواله دلار نیز با رقم ۴۵ هزار و ۲۹۵ تومانی عرضه شد و حدود ۵۰ تومان گران شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی