تیتر امروز

پیاده روی اربعین را نباید تبدیل به مانور یک نظام حکومتی کرد/
در چهاردهمین گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه، استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

پیاده روی اربعین را نباید تبدیل به مانور یک نظام حکومتی کرد/"حسین" الگو است نه منجی

 در چهاردهمین برنامه دیدار اندیشه باجحت الاسلام عبدالرحیم سلیمانی اردستانی استاد دانشگاه و حوزه، محقق و قرآن پژوه درباره "جایگاه مناسک در دینداری و آسیب شناسی آن" گفت‌وگو کردیم.
مصطفی کواکبیان: پزشکیان، مشکل فیلترینگ را حل می‌کند/ دولت سایه بگوید منابع مالی‌‌اش از کجا تامین می‌شود/عدم مشارکت ۵۱ درصدی، یعنی بی‌اعتمادی به نظام
گفت‌وگوی دیدار با دبیرکل حزب مردم‌سالاری در روز تائید صلاحیت وزرا

مصطفی کواکبیان: پزشکیان، مشکل فیلترینگ را حل می‌کند/ دولت سایه بگوید منابع مالی‌‌اش از کجا تامین می‌شود/عدم مشارکت ۵۱ درصدی، یعنی بی‌اعتمادی به نظام

دیدارنیوز در روزی که همه وزرای پزشکیان منتظر رای اعتماد بودند، گفت‌وگویی را با مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم‌سالاری انجام داد که دیدنی است؛ او پیش بینی کرد همه وزرا رای اعتماد می‌گیرند.

بازداشت پاول دورف در پاریس/ حمایت ماسک از موسس تلگرام

پاول دورف، بنیانگذار تلگرام شامگاه شنبه در فرودگاه لوبورژه در حومه پاریس از سوی پلیس بازداشت شد. در این میان ایلان ماسک ثروتمندترین مرد جهان و مالک شبکه ایکس (توییتر سابق) از موسس تلگرام حمایت کرده است.

کد خبر: ۱۷۰۹۶۸
۰۸:۴۰ - ۰۴ شهريور ۱۴۰۳

بازداشت پاول دورف در پاریس/ حمایت ماسک از موسس تلگرام

دیدارنیوز: کانال تلویزیونی TF ۱ فرانسه از بازداشت پاول دورف، بنیانگذار و مدیر عامل «تلگرام» در فرودگاه «لوبورژه» در حومه پاریس خبر داد. مقامات قضایی فرانسه پیشتر برای او قرار بازداشت صادر کرده بودند.

به نقل از مهر، پایگاه خبری روسیا الیوم بامداد یکشنبه در خبری فوری به نقل از کانال تلویزیونی TF۱ فرانسه گزارش داد که پاول دورف، بنیانگذار تلگرام شامگاه شنبه در فرودگاه لوبورژه در حومه پاریس از سوی پلیس بازداشت شد.

به گزارش شبکه پربیننده فرانسوی، پاول دورف، بنیانگذار تلگرام از جمهوری آذربایجان به فرانسه سفر کرده بود که در فرودگاه بورژ هنگام پیاده شدن از هواپیمای شخصی‌اش بازداشت شد.

گزارش‌ها حاکیست که دستگاه امنیتی فرانسه پس از صدور قرار بازداشت پاول دوروف از سوی مقامات قضائی این کشور هنگام پیاده شدن از هواپیمای شخصی‌اش بازداشت کردند.

گفته می‌شود حکم بازداشت دورف به دلیل همکاری نکردن او با نیرو‌های امنیتی فرانسه صادر شده است که وی را در قاچاق مواد مخدر و جرایم سنگین دیگر شریک می‌کند.

شبکه TF۱ اضافه کرد که انتشار پیام‌های رمزگذاری در «تلگرام» از علل اصلی شکایت مقامات اتحادیه اروپا به شمار می‌رود.

تاکر کارلسون مجری معروف و خبرنگار سابق فاکس‌نیوز در همین رابطه نوشت: این پوتین نبود که دورف را به خاطر اجازه دادن به مردم برای اعمال آزادی بیان دستگیر کرد؛ این یک کشور غربی، متحد دولت بایدن و یکی از اعضای ناتو بود که او را بازداشت کرد.

احتمال حبس ۲۰ ساله و حمایت ایلان ماسک از دورف

به نقل از گجت‌نیوز، هرچند که این اتهامات و موارد هنوز قطعی نشده‌اند، اما برخی از خبرگزاری‌ها، مواردی مثل پولشویی، حمایت از تروریسم، قاچاق مواد مخدر، انتشار محتوای پدوفیلی در بستر تلگرام را از مهم‌ترین دلایل دستگیر شدن و بازداشت پاول دورف در فرانسه عنوان کرده‌اند. همچنین ایلان ماسک با بازنشر یک توییت از احتمال بازداشت شدن پاول دورف به مدت ۲۰ سال خبر داد!

حمایت ایلان ماسک از پاول دورف

در همین حال، چهره‌های معروف جهان مانند ایلان ماسک و اندرو تیت به صورت مستقیم از پاول دورف حمایت کردند و نسبت به صدور حکم بازداشت او از سوی دولت فرانسه معترض شدند. ایلان ماسک با طعنه به قوانین اروپا گفت: تصور کنید که اکنون سال ۲۰۳۰ است و صرفا به علت لایک کردن یک تصویر خنده‌دار یا به اصطلاح میم، اعدام خواهید شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی