تیتر امروز

جنجال در بهارستان/ بلوکه‌شدن ۱۲ میلیارد دلار در ایران خودرو/ وضعیت اسفبار پرستاران
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

جنجال در بهارستان/ بلوکه‌شدن ۱۲ میلیارد دلار در ایران خودرو/ وضعیت اسفبار پرستاران

این بیست و یکمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
هاشمی‌طبا: با جلیلی به قهقرا می‌رفتیم/ پزشکیان سهم صدا‌های‌بلند را داد/ نزاع با آمریکا مثل بختک به جان ما افتاده/در قانون اساسی، عنوان
گفت و گوی دیدار در جامعه پلاس با وزیر صنایع دولت میرحسین موسوی

هاشمی‌طبا: با جلیلی به قهقرا می‌رفتیم/ پزشکیان سهم صدا‌های‌بلند را داد/ نزاع با آمریکا مثل بختک به جان ما افتاده/در قانون اساسی، عنوان "دولت سایه" نداریم

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود به سراغ یک چهره قدیمی سیاسی اصلاح طلب رفت و در گفتگو با مصطفی هاشمی طبا، وزیر دولت میرحسین موسوی و معاون رئیس جمهور دولت آقای خاتمی و هاشمی رفسنجانی انتخابات...
جلسه بررسی صلاحیت وزرا/ موافقان و مخالفان چه گفتند؟
امروز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد

جلسه بررسی صلاحیت وزرا/ موافقان و مخالفان چه گفتند؟

امروز (دوشنبه) در مجلس، ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت مسعود پزشکیان در دستورکار است که ابتدا صلاحیت غلامرضا نوری قزلجه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی بررسی می‌شود و به ترتیب نوبت به سایر...
یک مقام کاخ سفید مدعی شد

امید «بایدن» به آتش‌بس در غزه قبل از پایان قدرت

در حالی که ماه‌های پایانی قدرت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا سپری می‌شود، یک مقام کاخ سفید ادعا کرد که بایدن در ماه‌های پایانی بر آتش‌بس در غزه تمرکز دارد.

کد خبر: ۱۷۰۶۷۵
۲۰:۲۲ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۳

بایدن

دیدارنیوز: یک مقام کاخ سفید گفت «جو بایدن» امید دارد که در ماه‌های باقی‌مانده از ریاست‌جمهوری خود، شاهد حصول آتش‌بس در جنگ غزه باشد.

«جف زینتس» رئیس کارکنان کاخ سفید گفت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد در ماه‌های پایانی ریاست‌جمهوری خود به تلاش برای حل‌وفصل مناقشات جهانی از جمله جنگ‌های غزه و اوکراین ادامه دهد.

او در گفتگو با خبرگزاری آکسیوس به اقداماتی که بایدن در ماه‌های آینده بر آن‌ها تمرکز خواهد داشت، از جمله «دستیابی به توافقی برای آتش‌بس در غرب آسیا، کمک به اوکراین در دفاع از خود، و ادامه رقابت با چین» اشاره کرد.

این مقام کاخ سفید همچنین گفت بایدن می‌خواهد ضمن افزایش سرمایه‌گذاری در ائتلاف‌های جهانی ایالات متحده، بکوشد تا جایگاه این کشور به‌عنوان «ملت لاینفک» را تحکیم کند.

زینتس با اشاره به حمله حامیان «دونالد ترامپ» به کنگره ایالات متحده در ۶ ژانویه ۲۰۲۱، گفت بایدن زمانی روی کار آمد که ایالات متحده یک شورش را پشت سر گذاشته و در صحنه جهانی منزوی شده بود، اما امروز «قوی‌ترین اقتصاد جهان» را داشته و در سیاست داخلی عملکرد خوبی را ثبت کرده است.

او همچنین در ادامه به تمجید از اقدامات بایدن در متحد کردن غرب علیه روسیه در جنگ اوکراین پرداخت و گسترش ناتو را یکی از دستاورد‌های آمریکا در دولت بایدن دانست. این در حالی است که روسیه عامل اصلی حمله خود به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ را نزدیک‌شدن ناتو به مرز‌های این کشور عنوان کرد و به اوکراین هشدار داد از گسترش نفوذ غرب جلوگیری کند.

انگاره «ملت لاینفک» یکی از مضامین برجسته سیاست خارجه «مادلین آلبرایت» وزیر خارجه اسبق ایالات متحده است که معتقد بود اگر آمریکا نباشد، جهان توان اداره خود را نخواهد داشت.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی